» Από την Πέμπτη τα πρώτα δέκα ΚΤΕΛ στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας

Από την Πέμπτη τα πρώτα δέκα ΚΤΕΛ στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας


Για είσοδο ιδιωτών από την πίσω πόρτα στη δημόσια συγκοινωνία κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι

Τα πρώτα δέκα λεωφορεία ΚΤΕΛ που θα δρομολογηθούν στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, αναμένεται να ξεκινήσουν δρομολόγια από το πρωί της Πέμπτης, όπως επεσήμανε σε σημερινές του δηλώσεις ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Ειδικότερα, όπως ανέφερε, την Πέμπτη θα βγουν τα πρώτα 10 επιπλέον λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, στη συνέχεια θα βγουν άλλα 40 και άλλα 50 και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχουν προστεθεί στο στόλο συνολικά 200 επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ με τους δικούς τους οδηγούς. Σύμφωνα με το υπουργείο, τα λεωφορεία αυτά θα καλύψουν τα περιφερειακά δρομολόγια, ώστε να «απελευθερωθούν» αστικά λεωφορεία, που θα μετακινηθούν στα πιο επιβαρυμένα δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας.

Πάντως, έως σήμερα μόλις λίγα 24ωρα πριν δρομολογηθούν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, δεν έχει γίνει γνωστό το περιεχόμενο της σύμβασης που θα υπογραφεί μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ. Αναφερόμενος στο κόστος της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι «το κόστος ανά χλμ για τον ΟΑΣΑ σήμερα στην Αθήνα είναι περίπου τρία ευρώ, όταν το ΚΤΕΛ κάνει το ένα χλμ με 1,41 ευρώ».

Παράλληλα με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ «τρέχει» και ο διαγωνισμός για την προσθήκη στο στόλο των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και τριακοσίων λεωφορείων έως και δέκα ετών με τη μέθοδο του leasing, που αναμένονται έως τις αρχές Ιανουαρίου, ενώ προγραμματίζονται και 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ με fast track διαδικασίες αλλά με όρους ΑΣΕΠ σε ειδικότητες αιχμής, δηλαδή οδηγούς και τεχνικούς.

Όσον αφορά στο leasing, η σύμβαση είναι τριετής «με ετήσιο κόστος ανά λεωφορείο 33.800, δηλαδή συνολικά το κόστος είναι περίπου 30 εκ. ευρώ για 3 χρόνια. Εάν το δημόσιο αγοράσει τα αντίστοιχα λεωφορεία, αστικού τύπου με 50 θέσεις, θα χρειαστεί τουλάχιστον 60 εκ. Ευρώ» τόνισε ο υπουργός Μεταφορών προσθέτοντας ότι στην τιμή του leasing συμπεριλαμβάνονται το κόστος ανταλλακτικών και η αποκατάσταση των βλαβών.

Οι εργαζόμενοι

Την ίδια στιγμή για είσοδο ιδιωτών από την πίσω πόρτα στο σύστημα της δημόσιας συγκοινωνίας της Αθήνας με πρόσχημα την πανδημία του κορονοϊού, κάνει λόγο η πλειονότητα των εργαζομένων σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Οι εργαζόμενοι επρόκειτο σήμερα να πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση σε συνδυασμό με στάση εργασίας από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα για το ζήτημα, απόφαση στην οποία είχε καταλήξει κατά πλειοψηφία το Δ.Σ. Του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ σε συνεδρίαση πριν δέκα ημέρες. Τελικώς η συνέλευση εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων δεν μπορεί να γίνει και ως εκ τούτου λεωφορεία και τρόλεϊ αναμένεται να κυκλοφορήσουν κανονικά.

Μεταξύ των εργαζομένων, πάντως, επικρατεί έντονος αναβρασμός, ο οποίος φάνηκε και από την απόφαση αρκετών παρατάξεων (ΜΕΤΑ-ΟΣΥ, ΔΑΣ και Ανεξάρτητη Παρέμβαση) να πραγματοποιήσουν μόνοι τους συγκέντρωση  στο αμαξοστάσιο του Βοτανικού, στην οποία, πάντως δε θα μετάσχουν οι παρατάξεις της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚΕ.

πηγή: ethnos.gr – Μαρία Λιλιοπούλου

Did you like this? Share it:

© 2020 . All rights reserved.
Proudly designed by Theme Junkie.
error: Η Παρούσα ιστοσελίδα δεν επιτρέπει την αντιγραφή του περιεχομένου της κάθε απόπειρα αντιγραφής είναι ποινικό αδίκημα!