Υπερεκτιμήθηκε το facebook στις δημοτικές εκλογές

 

.

Τα Social Media είναι πολύ αποδοτικά όταν ξέρεις να τα χρησιμοποιήσεις. Όταν δεν ξέρεις όμως, αποδεικνύονται καταστροφικά.

Το myota.gr διεξήγαγε έρευνα από την οποία εξάγεται το συμπέρασμα ότι από τους 332 δήμους στους 170, στις πρώτες πέντε θέσεις των ψηφοδελτίων έχουν εκλεγεί υποψήφιοι που δεν διέθεταν λογαριασμό στο Facebook.

Επίσης είναι ξεκάθαρη η εικόνα ότι το πλήθος των like που έπαιρναν οι υποψήφιοι κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου δεν είχε καμία σχέση με την σειρά κατάταξης τους στις εκλογές, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς που παρουσίασαν υψηλές επιδόσεις δεν εκλέχτηκαν.

Και βέβαια ένα 75% περίπου των εκλεγμένων υποψηφίων δεν διαθέτουν σελίδα και συνεπώς δεν έκαναν διαφημιστικές καταχωρήσεις με αποτέλεσμα κατά  την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου να μειωθεί δραματικά η επικοινωνία με τους ψηφιακούς τους φίλους μέσω facebook.

Όπως διαπιστώσαμε, αρκετοί από αυτούς που έπαιρναν πολλά like δεν περίμεναν το facebook να τους κάνει γνωστούς, αλλά είχαν ήδη μια πολύ γερή εκλογική βάση από άλλα κανάλια και δραστηριότητες.

Η έρευνα έδειξε ξεκάθαρα ότι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και σε πόλεις κάτω των 80.000 κατοίκων η επικοινωνιακή δυναμική των Social Media είναι πολύ περιορισμένη. Η προσωπική φυσική επαφή και γνωριμία και τα προσωπικά τηλέφωνα είναι αναντικατάστατα.

Ετσι για πολλούς όπως το έχουμε εξηγήσει και σε προηγούμενο άρθρο μας και αποδείχθηκε περίτρανα από την έρευνά μας, τα Social Media αποτέλεσαν μια μεγάλη παγίδα όπως είναι ρυθμισμένος ο αλγόριθμος να λειτουργεί, δημιουργώντας μια ψευδαίσθηση επικοινωνίας.

Δεν ήταν λίγοι οι υποψήφιοι που προφανώς επαναπαυθήκαν και αδρανοποίησαν ή υποτίμησαν τις παλιές καλές και δοκιμασμένες μεθόδους με καφέδες και τραπέζια κατά ομάδες, μοίρασμα φυλλαδίου χέρι με χέρι, προσωπικά τηλέφωνα, δίκτυα υποστήριξης κλπ και επιδόθηκαν σε αναρτήσεις σπαταλώντας ουσιαστικά τον χρόνο τους.

Από το ρεπορτάζ που κάναμε υπήρξε υποψήφιος που δαπάνησε 28.000 ευρώ σε διαφημίσεις στο facebook και έλαβε 240 ψήφους από 39.000 ψηφοφόρους.

Βέβαια υπήρξαν και εκείνοι που είτε τυχαία, είτε λόγω υποστήριξης από εταιρεία Digital Marketing σημείωσαν πολύ καλές επιδόσεις παρακολουθώντας τα pixels και αλλάζοντας συνεχώς τα κοινά και την θεματολογία.

Σημειώνουμε ότι η έρευνα δεν αφορά υποψηφίους δημάρχους όπου εκεί τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.

Το συμπέρασμα είναι ότι τα Social Media είναι βέβαια απαραίτητα, αλλά εντελώς υποστηρικτικά στην προεκλογική περίοδο.

Πηγή: Μyota.gr