Σε νέα αναβολή της υποχρεωτική σύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα τερματικά POS υποχρεώθηκε η ΑΑΔΕ, καθώς εξακολουθούν να υφίστανται πολλά τεχνικά προβλήματα.
Τη Δευτέρα, ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής θα έχει νέα συνάντηση με τους εκπροσώπους των παρόχων των φορολογικών μηχανισμών, των POS και των εταιρειών υποστήριξης λογισμικού, όπου θα συζητηθούν οι τελευταίες εξελίξεις και τα νέα χρονοδιαγράμματα. Επίσης, με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, τροποποιήθηκε το καθεστώς διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές ενεργοποιώντας καινούργιο «πρωτόκολλο επικοινωνίας».
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχαν ανακοινώσει στο τέλος Μαρτίου 2023 το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ, η αναβάθμιση των 400.000 ταμειακών μηχανών θα έπρεπε να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου 2023 για τις επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο μέχρι 100.000 ευρώ και μέχρι το τέλος Ιουλίου 2023 για τις επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο άνω των 100.000 ευρώ.
Όμως, το νέο χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι η αναβάθμιση όλων των ταμειακών μηχανών θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Οκτωβρίου του 2023.
Επίσης, η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS αναβάλλεται για τον Δεκέμβριο του 2023.
Πιο «τυχεροί» είναι όσοι χρησιμοποιούν ταμειακές μηχανές παλαιού τύπου, καθώς αυτοί θα έχουν μέχρι και ένα 12μηνο περιθώριο για να περάσουν στη νέα ηλεκτρονική εποχή.
Ειδικότερα, για τους 140.000 φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς με τερματικά (τύπου ΕΑΦΔΣΣ), το χρονοδιάγραμμα απόσυρσης και αντικατάστασής τους με νέου τύπου κλειστούς και απαραβίαστους μηχανισμούς αναβάλλεται έως το τέλος Ιουνίου 2024 για τις επιχειρήσεις εστίασης.
Νωρίτερα, έως το τέλος Οκτωβρίου 2023 είναι η τρέχουσα προθεσμία για τους λοιπούς κλάδους επιχειρήσεων.
Εστίαση
Ειδικά σε ότι αφορά στην εστίαση όπου και σημειώνονται τα περισσότερα κρούσματα φοροδιαφυγής, όπως προκύπτει από τους ελέγχους της ΑΑΔΕ, το νέο καθεστώς αναβάλλεται για τον επόμενο Ιούνιο, του 2024.
Η εστίαση θα έπρεπε να επείγει ως τομέας προτεραιότητας επειδή όπως προκύπτει από τους ελέγχους των φοροελεγκτών, χρησιμοποιούνται πλήθος από κόλπα, ώστε να αποφύγουν έκδοση αποδείξεων και γενικά να μη δηλώσουν τον πραγματικό τους τζίρο.
Έχει διαπιστωθεί ότι χρησιμοποιούνται μηχανισμοί που δεν καταγράφουν τραπέζια και παραγγελίες, καταγράφονται παραγγελίες σε αρχεία στον υπολογιστή και όχι στην ταμειακή, εκδίδονται δελτία παραγγελίας που στη συνέχεια είτε ακυρώνονται, χωρίς καταγραφή στην φορολογική μνήμη του μηχανισμού, είτε δεν εκδίδεται τελική απόδειξη ενώ εκ των υστέρων διαγράφεται τζίρος, με τη χρήση ενός ειδικού λογισμικού.
Όλα τα παραπάνω, φιλοδοξούν να παταχθούν με την υποχρεωτική χρήση ειδικών φορολογικών μηχανισμών για τις επιχειρήσεις εστίασης που δέχονται παραγγελίες η απόδειξη θα εκτυπώνεται μόνο από ενσωματωμένο εκτυπωτή, καταγράφονται στη φορολογική μνήμη οι εκκρεμείς παραγγελίες (“ανοικτά” τραπέζια) και οι εκκρεμείς προς έκδοση αποδείξεις ενώ θα εκδίδεται “Z” εφόσον έχουν κλείσει όλα τα ανοικτά τραπέζια.
Η εγκατάσταση των νέων αυτών ειδικών φορολογικών μηχανισμών στις επιχειρήσεις εστίασης αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου 2024.
Σημειώνεται τέλος, ότι το κόστος για την αναβάθμιση και την αντικατάσταση ταμειακών μηχανών και ηλεκτρονικών μηχανισμών χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 165 εκατ. ευρώ.
πηγή: sofokleousin.gr