Νωρίτερα σήμερα Παρασκευή 3 Μαϊου δημοσιεύσαμε ανακοίνωση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ η οποία αναφαίρονταν στις εργασίες που γίνονται για την επέκταση της Γραμμής προς τον Πειραιά, τα μπάζα άλλων εργοταξίων που καταλήγουν στην πόλη μας, το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου και άλλα.
Αφορμή για την ανακοίνωση στάθηκε άρθρο του π. Δημάρχου της πόλης μας κ. Λάμπρου Μίχου στην οποία κατηγορούσε την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για αθετήσεις των συμβάσεων της αλλά και την παθητική στάση του Δήμου μας.
Λίγο μετά την ανακοίνωση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ο κ. Λάμπρος Μίχος έδωσε στην δημοσιότητα δεύτερη ανοικτή επιστολή.
Σε αυτήν πραγματοποιεί σφοδρή επίθεση κατά του Δημάρχου της πόλης μας κ. Καπλάνη, αλλά και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.
Η δεύτερη επιστολή του κ. Μίχου έχει ως εξής:
2η ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ ΜΙΧΟΥ
[Για το σταθμό ΜΕΤΡΟ της Αγίας Βαρβάρας]
Αγία Βαρβάρα 3.6.2016
- Περίμενα ότι την 1η Επιστολή μου θα την απαντήσει ο… ανεύθυνος άρχων κ. Καπλάνης και όχι η Αττικό Μετρό.
- Η Αττικό Μετρό αποφάσισε, μετά την επιστολή μου, για πρώτη φορά μετά από έξη χρόνια να ενημερώσει (ανυπόγραφα) για την πρόοδο των εργασιών. Μέχρι τώρα βλέπαμε φωτογραφίες φιλοφρονήσεων του κ. Καπλάνη με τους εκάστοτε διευθύνοντες.
- Η Αττικό Μετρό παραδέχεται την ουσία και το κεντρικό σημείο της επιστολής μου, ότι δηλαδή ‹‹στη σύμβαση του έργου προβλεπόταν η μετεγκατάσταση ολόκληρου του εργοταξίου αποκομιδής προϊόντων εκσκαφής στο σταθμό «ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ» μόλις περνούσε ο Μετροπόντικας, η ΑΜ προσπάθησε να πάρει περιβαλλοντική αδειοδότηση από την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ, χωρίς όμως αποτέλεσμα καταφέρνοντας απλώς να πετύχει μόνο τη μερική μετεγκατάσταση στον Κορυδαλλό, κυρίως για τα προκατασκευασμένα στοιχεία της σήραγγας››.
ΠΟΙΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΛΕΕΙ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ;
- Και η ανακοίνωση της Αττικό Μετρό συνεχίζει: ‹‹…παρ’ όλα αυτά, η ΑΜ επιμένει και έχει εκπονήσει νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων προκειμένου να επιτύχει τη μόνιμη μετεγκατάσταση του εργοταξίου μεταφοράς των προϊόντων εκσκαφής στον Κορυδαλλό και αναμένει την αδειοδότηση.›› (Μήπως η νέα μελέτη θα αρχίσει να εκπονείται μετά την επιστολή μου;). Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι η Αττικό Μετρό πράγματι επιθυμεί τα μπάζα να αρχίσουν να βγαίνουν από τον Κορυδαλλό και ενεργεί σχετικά. Αυτό για το οποίο αμφιβάλλουμε είναι αν η Δημοτική Αρχή της Αγίας Βαρβάρας απαιτεί και ενεργεί για την υλοποίηση της σύμβασης που προβλέπει ότι μόλις ο Μετροπόντικας φθάσει στην πλατεία Ελευθερίας τότε τα μπάζα θα βγαίνουν από κει, δηλαδή από τον Κορυδαλλό.
5. Με την ανακοίνωση, βέβαια, της Αττικό Μετρό μένει έκθετο το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής διότι όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση: ‹‹…η ΑΜ προσπάθησε να πάρει περιβαλλοντική αδειοδότηση από την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ, χωρίς όμως αποτέλεσμα››.
ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΚΑ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ, ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΤΗ ΔΩΣΕΙ;
6. Αναφέρει η Αττικό Μετρό ότι το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Κορυδαλλού συναίνεσε στη λύση αυτή με την από 29.2.2016 απόφαση του. Γεννιούνται όμως τα παρακάτω αναπάντητα ερωτήματα:
α) Αφού ο Μετροπόντικας έφθασε στην Πλατεία Ελευθερίας τον Απρίλη του 2015 γιατί ο Δήμος Κορυδαλλού εδέησε να πάρει απόφαση την 29.2.2016;
β) Γιατί η Αττικό Μετρό ζήτησε την 2.12.2015 με επιστολή της τη συναίνεση του δήμου Κορυδαλλού και όχι εγκαίρως με την άφιξη του Μετροπόντικα και ίσως νωρίτερα;
γ) Γιατί παρότι στάλθηκε η πρώτη επιστολή της Αττικό Μετρό στο Δήμο Κορυδαλλού την 2.12.2015 (αρ. πρωτ. ALX-56464/2.12.15) αναγκάσθηκε η Αττικό Μετρό να στείλει και δεύτερη επιστολή την 16 Φεβρουαρίου 2016 (αρ. πρωτ. ALX-57069);
δ) Και αφού δόθηκε η συναίνεση του δήμου την 29.2.2016 από τον Κορυδαλλό γιατί ακόμη δεν προχώρησε η υλοποίηση της σύμβασης;
ε) Γιατί αφού κατά την ομολογία της Αττικό Μετρό, ότι με βάση τη σύμβαση, τα μπάζα θα έβγαιναν από την Πλατεία Ελευθερίας όταν θα έφτανε εκεί ο Μετροπόντικας στην επιστολή της Αττικό Μετρό της 2.12.2015 αναφέρεται αυθαιρέτως από τον τότε διευθύνοντα της Εταιρείας ότι τα μπάζα πρέπει να βγαίνουν από την πλατεία Ελευθερίας όταν ο Μετροπόντικας θα φτάσει στα Μανιάτικα; Ποια σύμβαση το λέει αυτό; Τίνος το χατίρι γίνεται; Όταν μάλιστα στο ίδιο έγγραφο επισημαίνεται ότι: «η υλοποίηση της σύμβασης με την αποκομιδή των προϊόντων εκσκαφής από τον Κορυδαλλό υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και ότι σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρχει σημαντικό οικονομικό και κοινωνικό κόστος και σοβαρή καθυστέρηση του έργου»;
ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ;
7. Άρα αυτό που ζητούμε εμείς, δηλαδή η υλοποίηση της σύμβασης, υπηρετεί το δημόσιον συμφέρον και επιταχύνει την παράδοση του έργου. ΣΩΣΤΑ Η ΛΑΘΟΣ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ;
8. Ο Κορυδαλλός δικαίως θεωρεί ότι η διαρκής είσοδος και έξοδος των φορτηγών στην πλατεία Ελευθερίας επιβαρύνει τη λειτουργία της πόλης. Η αδιάκοπη όμως κίνηση των φορτηγών απέναντι από την είσοδο πέντε σχολείων της πόλης μας που υποχρεώνει άδικα-αντισυμβατικά και παράνομα, τους μαθητές μας να φοιτούν μέσα στο καυσαέριο, στον κίνδυνο, στο θόρυβο, στη σκόνη και τις λάσπες δεν είναι επιβάρυνση; ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΨΥΧΗ;
9. Γράφει στην ανακοίνωση της η Αττικό Μετρό ότι ‹‹ εξετάζει σοβαρά τη δυνατότητα και καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε τμήμα του Έργου (περιλαμβανομένου του σταθμού «ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ») να ετοιμαστεί όσο το δυνατό νωρίτερα.››. Δεν είμαστε Ινδιάνοι! Καταλαβαίνουμε όλοι, πολύ καλά, ότι αν δεν υλοποιηθεί η σύμβαση και μέχρι το τέλος της διάνοιξης της σήραγγας τα μπάζα συνεχίσουν να βγαίνουν από την Αγία Βαρβάρα δεν υπάρχει περίπτωση ο σταθμός Αγίας Βαρβάρας να παραδοθεί και να λειτουργήσει νωρίτερα.
10. Διαψεύδει, με την ανακοίνωση της η Αττικό Μετρό, τον ισχυρισμό μου, ότι αν σταματήσουν να βγαίνουν τα μπάζα από την Αγία Βαρβάρα ο σταθμός Μετρό στην πόλη μας μπορεί να παραδοθεί σε περίπου έξη μήνες, με το αιτιολογικό ότι δεν έχουν αρχίσει οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Μα ακριβώς, αν τα μπάζα, σύμφωνα με τη σύμβαση, έβγαιναν από την πλατεία Ελευθερίας από τότε που έφθασε εκεί ο Μετροπόντικας, θα είχαν ήδη τελειώσει οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
11. Σε αλλεπάλληλα έγγραφα της η Αττικό Μετρό υποστηρίζει, ότι αν τα μπάζα αρχίσουν να βγαίνουν από την πλατεία Ελευθερίας το έργο θα επισπευσθεί κατά 12 μήνες ‹‹ άλλως θα υπάρξει αναπόφευκτη καθυστέρηση περίπου 12 μηνών στην ολοκλήρωση του έργου››.
ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΨΕΜΜΑΤΑ; ΠΟΙΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΜΑΣ ΡΩΤΗΣΕ ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΜΕ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΕΧΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΓΙΑ 12 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΗΝΕΣ;
12. Δεν ξέρω τις συζητήσεις που έχετε κάνει η Αττικό Μετρό με τον κ. Καπλάνη, τώρα όμως μιλάτε μαζί μου και ενώπιον του λαού της πόλης και επιβάλλεται λιγότερη αυθάδεια στις ανακοινώσεις σας.
Διότι η προηγούμενη Δημοτική Αρχή ξέρει πολύ καλά τις αρχικές μελέτες και τις συμβάσεις. Έχει κάνει τεράστιο αγώνα για να έρθει το Μετρό στην πόλη μας, για να εξασφαλισθούν οι χώροι για το σταθμό Αγίας Μαρίνας και Αγίας Βαρβάρας ακόμη και για να μετονομασθεί ο σταθμός από Χαϊδάρι σε Αγία Μαρίνα που οι μανδαρίνοι της εταιρείας και του υπουργείου αρνιόντουσαν πεισματικά.
13. Και τέλος ένα ακόμη ερώτημα:
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΠΡΕΠΕ ΗΔΗ ΝΑ ΕΙΧΕ ΔΟΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ Η ΟΔΟΣ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΝΑΙ Η ΟΧΙ;
14. Και επειδή την Αττικό Μετρό την ακούσαμε και , όπως είναι φανερό , δεν έχουμε και ουσιαστικές διαφορές…. Αλήθεια ο κ. Καπλάνης τι λέει για όλα αυτά;
Λάμπρος Μίχος