Εκτιμήσεις συμπολίτη μας για τη λειτουργία του “ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ”

ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ (Ω!! MAMMA MIA ME TOYΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ )

Ονομάζομαι Ξυνογαλάς Γιώργος και είμαι από το 1985 ως φωτιστής και ηλεκτρολόγος μηχανικός στα περισσότερα θεάματα στην Ελλάδα και όχι μόνο.Από τη πολύ αγάπη μου για τη πόλη μας και τα παιδιά της αποφάσισα να βοηθήσω και να συμμετάσχω στη περσινή (κατά γενική ομολογία) επιτυχημένη απόδοση του musical Mamma Mia, από το Γ΄ Γυμνάσιο της πόλης μας, με τους φωτισμούς μου αλλά και αναλαμβάνοντας το κόστος του ενοικίου του τεχνικού εξοπλισμού και αφιερώνοντας πολλές εργατοώρες στο τεχνικό στήσιμο της παράστασης και στην εκτέλεση όλων των εφέ. Όπως επίσης και στη θεατρική παράσταση της ένωσης γονέων και κηδεμόνων Αγίας Βαρβάρας, “οι ηλίθιοι” και είμαι παρόν εθελοντικά σε όποια εκδήλωση έχει ζητηθεί η βοήθεια μου σε όλα τα σχολεία και τις ενώσεις της πόλης μας.

Πέρυσι λοιπόν είχε ζητήσει το Γ Γυμνάσιο το θέατρο , με επίσημο έγγραφο από το Δήμο μας, για μια εβδομάδα πριν τη παράσταση και τότε η επίσημη απάντηση ήταν ότι η πολιτική που ασκείτε για όσους θέλουν να παρουσιάσουν κάτι στο θέατρο, είναι κοινή για όλους ,μόνο δυο ημέρες , ανεξάρτητα από τις δυσκολίες της κάθε παράστασης.

Μόλις ενημερώθηκα για την επίσημη απάντηση ,έτρεξα στο Δήμο να βρω την υπεύθυνη του θεάτρου Kα Σερμέα Ελένη και να της εξηγήσω πως η προετοιμασία μιας τόσο απαιτητικής παράστασης απαιτούσε τουλάχιστον μια εβδομάδα πρόβες για να συνηθίσουν τα παιδιά τον χώρο (για να μη πάνε στράφι οκτώ μηνών πρόβες) αλλά και για δοθεί ο κατάλληλος χρόνος για το στήσιμο όλων των τεχνικών εφέ(φωτισμοί, laser, καπνοί, σκηνικά, ήχος).

Τότε η απάντηση που πήρα ήταν ναι αλλά με την προϋπόθεση να κάνω τους φωτισμούς στις εξετάσεις της δραματικής σχολής του Δήμου μας οι οποίες ήταν 14/6/2017 και 15/6/2017 ενώ η παράσταση του Γ΄ Γυμνασίου ήταν στις 17/6/2017, το οποίο και δέχτηκα για χάρη των παιδιών .

Λοιπόν πληροφορήθηκα ότι και φέτος υπήρξε η ίδια απάντηση σε σχετικό αίτημα του ίδιου σχολείου. Δεν πήγα να διαμαρτυρηθώ φοβούμενος ότι θα με αναγκάσουν και σε άλλη αγγαρεία για χάρη των παιδιών.

Ο Δήμος οφείλει να έχει κατάλληλο άνθρωπο για να μπορεί να καλύψει αυτές τις ανάγκες.

Είναι φανερή η έλλειψη-αδιαφορία του δήμου σε ότι αφορά το κομμάτι του πολιτισμού.

Δεν είναι δυνατόν να μένει, το θέατρο, κλειστό όλο το χρόνο χρησιμοποιώντας το μόνο για κοπές πίτας – απονομές βραβείων και για διάφορες άλλες δραστηριότητες που δεν συνάδουν με το σκοπό του θεάτρου. Είναι επιτακτική ανάγκη να σφύζει από ζωή όλο το χρόνο όπως έγινε στις τρεις παραστάσεις που δόθηκαν από την ένωση γονέων, “Οι ηλίθιοι”, όπου οι συμπολίτες μας, με το βροντερό παρόν τους, έδειξαν ότι χρειάζονται τέτοιου είδους ψυχαγωγία και όχι να προσπαθεί να βάλει εμπόδια σε όποιον δημότη προσπαθεί να παρουσιάσει κάτι καλό για αυτή τη πόλη.

Τόσο το θέατρο όσο και το στούντιο, στο ωδείο, θα έπρεπε να έχουν τις πόρτες τους ανοιχτές και να αγκαλιάζουν οποιαδήποτε προσπάθεια.

Θα ήθελα να ρωτήσω εκτός από τη πολιτική των δυο ημερών (πρόβες πριν τη παράσταση) ποίοι άλλοι λόγοι συντρέχουν ώστε να μένει το θέατρο κλειστό;

Υπάρχουν άλλες δραστηριότητες;

Θέμα οικονομίας;

Μη μας καλομάθετε και ζητάμε και άλλα;

Ο δήμος ουδέποτε έχει συνεισφέρει οικονομικά σε καμία παράσταση.

Όλα τα έξοδα (από το έντυπο υλικό μέχρι το τεχνικό υλικό) έβγαιναν και βγαίνουν με προσωπική επιβάρυνση της κάθε ομάδας και του κάθε σχολείου ή εθελοντή συμπολίτη μας.

Κανονικά οι άνθρωποι που βρίσκονται σε υπεύθυνες θέσεις για το πολιτισμό θα έπρεπε να έχουν σχέση με το πολιτισμό ώστε να μπορούν να αντιλαμβάνονται τις ανάγκες μιας παράστασης και τις ανάγκες των συμπολιτών μας για ψυχαγωγία.

Αντ’ αυτού τι κάνετε;

Λάθος άνθρωπο σε λάθος θέσεις με λάθος εκτιμήσεις – απαντήσεις.

Ο πολιτισμός μας βασίζεται μόνο στη δραματική σχολή και την ερασιτεχνική θεατρική ομάδα του δήμου μας, με υπεύθυνο το ίδιο πρόσωπο (Κος Δημήτρης Παπαγιάννης) όπου η μόνη παρουσίαση που έχει γίνει (από τα εγκαίνια του Γιάννης Ρίτσος μέχρι σήμερα) είναι το Καπνισμένο τσουκάλι;

Ντουμανιάσαμε πια. Κάτι άλλο λιγότερο καπνισμένο;

Πολλές λεπτομέρειες και πολλά παρασκήνια (όπως τεχνικές ελλείψεις οι οποίες είναι εγγράφως κατατεθειμένες στο δήμο από τον Ιούνιο του 2012 δηλαδή πριν παραλάβει το θέατρο ο δήμος και για να μη μιλήσω για τις κλειδαριές –χερούλια σε καμαρίνια και WC) που θα μπορούσα να γράφω για μήνες .

Με εκτίμηση,

Ξυνογαλάς Γιώργος