Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Τρέχει ο Μετροπόντικας, καθυστερεί ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Με γοργούς ρυθμούς και έχοντας ως σύμμαχο το μαλακό έδαφος, ο μετροπόντικας καταπίνει έως και 15 μέτρα/ήμερα στην πορεία του από το σταθμό ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ. Η επέκταση προς Πειραιά είναι μέσα στα 5 μεγάλα έργα της χώρας και το μοναδικό έργο Μετρό της Αθήνας.

Σύμφωνα με πηγές από την Αττικό Μετρό στο ypodomes ο μετροπόντικας αν συνεχίσει έτσι θα φτάσει τέλη Απριλίου-αρχές Μαϊου στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ, έχοντας ολοκληρώσει κατά το ήμιση το ταξίδι του προς το κέντρο του Πειραιά. Μετά θα μείνει ένα διάστημα για το καθιερωμένο “lifting” για να συνεχίσει.

Στην πορεία που ξεκίνησε πριν από περίπου 1,5 χρόνο ο μετροπόντικας έχει διανύσει μέχρι τώρα το 40% (περίπου 3,2χλμ) και ομολογουμένως τα πάει καλά. Το ίδιο και οι εργασίες στους 3 πρώτους σταθμούς (ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ) που προχωρούν χωρίς προβλήματα και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγράμματος.

οι φωτογραφίες είναι από τον υπό κατασκευή σταθμό στην πλατεία Αγίας Ελεούσας

ΜΕΤΑ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ

Οι δυσκολίες ξεκινούν μετά το σταθμό ΝΙΚΑΙΑ. Ο επόμενος σταθμός “ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ” αναμένεται να δυσκολέψει το μηχάνημα μιας και το έδαφος θα είναι σκληρό και οι ρυθμοί διάνοιξης θα πέσουν. Η θέση τους σταθμού επίσης αποτελεί πρόκληση καθώς είναι σε ένα πολύ δύσκολο σημείο (στην οδό Αιτωλικού σε ευθεία με το λιμάνι) και επί της ουσίας το μεγαλύτερο μέρος του κατασκευάζεται υπογείως, κάτω από τους στενούς δρόμους της περιοχής.

Εκει οι εκσκαφές προχωρούν και πιθανότατα δεν θα υπάρξει πρόβλημα στο ραντεβού με τον μετροπόντικα στα τέλη του 2015 με οριακά μέχρι τώρα χρονικά περιθώρια.

Τα πιο δύσκολα είναι στον κομβικό σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Εκεί, προς το παρόν, δεν έχει αρχίσει η εκσκαφή καθώς μετά από απαίτηση της Αττικό Μετρό ο ανάδοχος επανυπόβαλε τη μελέτη για αυστηρότερα μέτρα αντιστήριξης.

Η ιδιαιτερότητα του σταθμού έχει να κάνει με το γεγονός της “υποθαλάσσιας κατασκευής του” σε σχέση με τη στάθμη της θάλασσας ενώ βρίσκεται σε ένα κεντρικότατο σημείο μεταξύ λιμανιού, πόλης και σταθμού της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ).

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το ypodomes.com σε αυτό συνέδραμε ο κος Σταύρος Σαββίδης, καθηγητής γεωτεχνικής μηχανικής του Πολυτεχνείου του Βερολίνου. Με αυτές τις βελτιστοποιήσεις εξασφαλίζεται η θωράκιση του σταθμού κυρίως από το θαλασσινό νερό.

Για την ολοκλήρωση της προετοιμασίας ήρθε από το εξωτερικό ένα ειδικό δοκιμαστικό μηχάνημα, ονόματι μπένα, για να εξασφαλιστεί η επιτυχής εκσκαφή.

Αυτό όμως δημιούργησε χρονική ανάσχεση και έχοντας υπόψη ότι ο σταθμός στην καλύτερη περίπτωση θα αρχιζει να σκάβεται το καλοκαίρι ίσως να έχουμε καθυστέρηση στο ραντεβού με τον Μετροπόντικα, που προς το παρόν δεν μπορεί ούτε να επιβεβαιωθεί, ούτε να υπολογιστει.

Κάτι τέτοιο θα είχε ως αποτέλεσμα να παρασυρθεί και η άφιξη του ΤΒΜ στον τελικό σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ όσο και στο Φρέαρ Δηληγιάννη που είναι και η απόληξη της επέκτασης.


Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ypodomes.com μέχρι τώρα ο ανάδοχος δεν έχει ζητήσει κάποια παράταση όμως αυτό πιθανότατα θα γίνει πλησιάζοντας περισσότερο την αρχική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου που είναι το καλοκαίρι του 2017. Οι πιο μετριπαθείς εκτιμήσεις μιλούν για ολοκλήρωση στα μέσα του 2018. Σε κάθε περίπτωση θα είναι ανακούφιση σε ένα τόσο μεγάλο και περίπλοκο έργο η καθυστέρηση να περιοριστεί μέχρι τους 12 μήνες.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com