Η συνένωση των συγκοινωνιακών εταιρειών θα οδηγήσει σε οικονομίες κλίμακας


Κρατάει χρόνια αυτή η αναμονή και όσες εξαγγελίες για δημιουργία μητροπολιτικού φορέα που θα διαχειρίζεται και θα συντονίζει το σύνολο του συγκοινωνιακού έργου της Αττικής και αν έχουν γίνει, χάθηκαν στη διαδρομή.

Παρά το γεγονός ότι η μετατροπή του ΟΑΣΑ σε εταιρεία υπό τη σκέπη της οποίας θα λειτουργούν ενιαία όλοι οι υπόλοιποι συγκοινωνιακοί φορείς αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, δεν έχει γίνει τίποτα εδώ και πέντε χρόνια.

Πλέον, όμως, φαίνεται ότι ο περιορισμός της επιβατικής κίνησης, η διόγκωση της εισιτηριοδιαφυγής και η ανάγκη περιορισμού του λειτουργικού κόστους των συγκοινωνιών θέτουν ως επιτακτική ανάγκη τη «συγχώνευση» των συγκοινωνιακών φορέων.

Η διοίκηση του ΟΑΣΑ θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων, οι οποίοι βλέπουν πίσω από την «ομιλοποίηση» την απώλεια προνομίων τους. Συγκεκριμένα προγραμματίζεται η μετατροπή σε ενιαία διεύθυνση, αυτών του μάρκετινγκ, της πληροφορικής, του ελέγχου κομίστρου, των προμηθειών, της οικονομικής διαχείρισης και του ανθρώπινου δυναμικού.

• Στόχος είναι η εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου από τις ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), ωστόσο ο ΟΑΣΑ θα αναλάβει το σύνολο των υποστηρικτικών λειτουργικών.

• Σε δεύτερο χρόνο αναμένεται η μείωση του προσωπικού που απασχολείται στις υποστηρικτικές λειτουργίες.

• Η συνένωση των εταιρειών θα οδηγήσει σε οικονομίες κλίμακας.

• Υπολογίζεται ότι o ενιαίος φορέας θα υπογράφει πιο συμφέρουσες συμβάσεις για ανταλλακτικά ή καθαριότητα, καθώς οι παραγγελίες θα είναι μαζικές.

Σε ό,τι αφορά τους επιβάτες:

• Η επικοινωνία της εταιρείας θα πραγματοποιείται από έναν φορέα, βελτιώνοντας την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών. Οι συγκοινωνιακοί φορείς μεταξύ τους θα έχουν αμεσότερη επικοινωνία.

• Την ίδια στιγμή προγραμματίζεται η ενιαία αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης από τον κεντρικό φορέα. Ωστόσο, ήδη λόγω της διαφορετικής φύσης των μέσων (άλλοι σταθμοί είναι κλειστοί ενώ τα λεωφορεία, τρόλεϊ αλλά και το τραμ έχουν στάσεις υπαίθριες) λαμβάνονται διαφορετικά μέτρα καταπολέμησης του φαινομένου. Η απόφαση για συνδρομή δυνάμεων της ΕΛ.ΑΣ. έχει ήδη ληφθεί και η πλειονότητά τους αναμένεται να απασχοληθεί στους σταθμούς του μετρό. Τέλος, έμφαση αναμένεται να δοθεί στον ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου. Η συρρίκνωσή του, κυρίως των λεωφορείων, αλλά και οι επεκτάσεις του μετρό οδηγούν στην ανάγκη συνολικών τροποποιήσεων με «ψηφοφόρους» τους επιβάτες.

Έντυπη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ