Το Αθηναϊκό Μετρό, από τα ομορφότερα στον κόσμο, προετοιμάζει το μέλλον του

Το Αθηναϊκό Μετρό έχοντας μεγάλη ιστορία αν σκεφτούμε πως η πρώτη του γραμμή (ο γνωστός σε όλους Ηλεκτρικός) ξεκίνησε τα πρώτα του δρομολόγια το 1869, όντας μία από τις παλαιότερες γραμμές αστικού σιδηροδρόμου στην Ευρώπη και κατ` επέκταση στον Κόσμο.
Με την πρόσθεση των γραμμών 2 και 3 τον Ιανουάριο του 2000 η πόλη πέρασε αυτόματα σε μία άλλη διάσταση. Το δίκτυο Μετρό της Αθήνας έχει κυριολεκτικά λατρευτεί από τους κατοίκους της αλλά και από τους επισκέπτες της. 

Σε ένα μοναδικό δημοσίευμα πριν από 1,5 χρόνο περίπου, όταν το Μετρό του Λονδίνου γιόρταζε τα 150 χρόνια του, ο Guardian  αποθέωσε το Μετρό της Αθήνας τοποθετώντας το ως ένα από 6 καλύτερα δίκτυα σε όλο τον Κόσμο. Μάλιστα σε μία από τις περιγραφές λέει «Η Αθήνα έχει υπόγεια μουσεία μέσα στους σταθμούς Μετρό και με τρόπο που λίγα μουσεία διαχειρίζονται, οι θησαυροί αυτοί κάνουν τα ταξίδια σας σε ένα σύστημα που είναι επίσης σχεδόν πάντα αρχαϊκό (και εξακολουθεί να είναι το καμάρι των Ελλήνων) ιδιαίτερα ευχάριστα.» (http://www.theguardian.com/travel/gallery/2013/jan/09/six-worlds-best-metro-systems#/?picture=402005464&index=9).

Έχοντας τέτοια αναγνώριση από ένα μέσο που λειτουργεί στην πόλη με ένα από τα μεγαλύτερα συστήματα Μετρό της Ευρώπης, η αξία που του προσδίδεται είναι ακόμα υψηλότερη. Ίσως μας αιφνιδιάζει λίγο καθώς έχουμε την τάση να γκρινιάζουμε για πολλά πράγματα όμως το Μετρό της Αθήνας είναι από εκείνα τα πράγματα που είμαστε περήφανοι, το Μετρό αυτό έχει παγκόσμια αναγνώριση.

Μπορεί να μην είναι ένα από τα μεγάλα Μετρό της Ευρώπης είναι όμως πλέον αξιοπρεπές με 3 γραμμές και 65 σταθμούς και κάλυψη των περισσότερων σημαντικών σημείων της πρωτεύουσας.

Έχει σταθμούς από τα Μεσόγεια και τα Βόρεια Προάστια, μέχρι τα Νότια και Δυτικά Προάστια της πόλης και έχοντας καλύψει μεγάλο μέρος του κέντρου της.

Οι περισσότεροι σταθμοί αν δεν έχουν το δικό τους μικρό αρχαιολογικό μουσείο, έχουν μικρά σύγχρονα μουσεία τέχνης, έχουν εντυπωσιακές διαστάσεις, ομορφιά και καθαριότητα που σε λίγα συστήματα σε όλο τον κόσμο βλέπεις. Αυτή είναι μία μεγάλη επιτυχία και πρέπει να αναγνωριστεί καθώς για εκείνους που έχουν ταξιδέψει αρκετά στην Ευρώπη και αλλού, το Αθηναϊκό Μετρό είναι μακράν το καθαρότερο, το πιο “λαμπερό”.

ΜΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ, ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ
Η Αττικό Μετρό, ο φορέας υλοποίησης των έργων του Αθηναϊκού Μετρό, έχει αυτή την εποχή, μία επέκταση σε κατασκευή. Είναι όμως μία επέκταση-μαμούθ για τα δεδομένα τουλάχιστον της Αθήνας. Θα αυξήσει κατά 10% του σταθμούς από 65 σε 71 και θα μεγαλώσει κατά 7,5 χιλιόμετρα το μήκος του δικτύου.

Οι σταθμοί κατασκευάζονται σε δύσκολες περιοχές, τόσο χωροταξικά, όσο και συγκοινωνιακά: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα και 2 σταθμοί στο κέντρο του Πειραιά: Πειραιάς(στο λιμάνι) και Δημοτικό Θέατρο θα αλλάξουν για πάντα τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην κίνηση τόσο των περιοχών αυτών όσο και στην πόλη. Θα προστεθούν 130.000 νέοι επιβάτες από το 2018.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com