Μετά τον Δεκαπενταύγουστο θα ανακοινωθούν οι αλλαγές για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανακοίνωσε μέσω της ΕΡΤ ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
Η καθυστέρηση οφείλεται, όπως είπε, στο γεγονός ότι συνέπεσε με την προγραμματισμένη ανακοίνωση του σχετικού νομοσχεδίου η φονική πυρκαγιά στο Μάτι.
Το ενδεχόμενο επίσης να αλλάξει η ώρα έναρξης των μαθημάτων στα σχολεία από την μεθεπόμενη σχολική χρονιά (2019-2020), γνωστοποίησε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, στην ίδια εκπομπή. Πρέπει να ξαναφτιάξουμε την 3η Λυκείου, πρόσθεσε, ώστε τα παιδιά να την παίρνουν στα σοβαρά.
«Δύσκολο, αλλά όχι ανέφικτο να ξεκινούν τα μαθήματα στις 9.00 το πρωί»
«Είναι μια σκέψη που επεξεργαζόμαστε, γιατί διεθνείς έρευνες δείχνουν ότι αυτό ευνοεί πολύ τα παιδιά και τις οικογένειες», είπε, χαρακτηρίζοντας «δύσκολο, αλλά όχι ανέφικτο» το να ξεκινούν τα μαθήματα σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια στις 9.00 το πρωί, αντί στις 8:15. Όπως συμπλήρωσε, εάν εφαρμοστεί η αλλαγή αυτή, τότε και η ώρα λήξης του σχολικού ωραρίου θα μετακινηθεί κατά 45 λεπτά αργότερα.
Για τις πληγείσες περιοχές:
Άνοιξαν τρία σχολεία για επαφή με ψυχολόγους και εκπαιδευτικούς στις πληγείσες περιοχές, τόνισε ο υπουργός, υπενθυμίζοντας ότι προβλέπεται μπόνους 20% για τα μόρια εισαγωγής σε σχολή αλλά και για ευνοϊκή μετεγγραφή εκεί που θέλουν τα παιδιά.
Ανώτατη εκπαίδευση -εισαγωγικές
Για πολλές δεκαετίες το μέλλον της εκπαίδευσης καθορίστηκε από δημόσια συμφέροντα, τόνισε ο Κ. Γαβρόγλου αναφέροντας ως μεγάλο πρόβλημα της χώρας ότι δεν υπάρχει Τρίτη Λυκείου.
Ως το τέλος του χρόνου, πρέπει να έχουν μπει κανόνες και στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων που αντανακλάται στην αναρχία των τμημάτων, όπως τόνισε ο κ. Γαβρόγλου.
Οι προτάσεις της Ν.Ε.Ο. για την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού ωραρίου
Τις προτάσεις της Νέας Ελληνικής Ορμής για την αναμόρφωση και τον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού ωραρίου, κατέθεσε η επικεφαλής της Ν.Ε.Ο., Κατερίνα Παπακώστα – Σιδηροπούλου.
Με αφορμή τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, αναφορικά με το ενδεχόμενο αλλαγής του ωραρίου των σχολείων, η βουλευτής της β΄ Αθηνών, ξεδιπλώνει μια ρηξικέλευθη πρόταση, καθώς στο πρόγραμμα της Νέας Ελληνικής Ορμής περιλαμβάνονται μέτρα για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ώστε το σχολείο να καταστεί ουσιαστικός φορέας εκπαίδευσης, με την ταυτόχρονη λειτουργία και υποστηρικτικών δομών εξατομικευμένης διδασκαλίας και αξιολόγησης.
Όπως τονίζει, ειδικότερα, η κ. Παπακώστα:
«Οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας στην κρατική τηλεόραση για την αλλαγή του ωραρίου των σχολείων, με το πρωινό κουδούνι να χτυπά στις 9:00, αποτελούν ένα πρώτο βήμα της αναγκαίας και χρήσιμης αναμόρφωσης και εμπλουτισμού του σχολικού ωραρίου που αποτελεί βασικό πολιτικό άξονα του προγράμματος του Ν.Ε.Ο.
Το Ν.Ε.Ο. έχει προτείνει το σχολείο, και όχι η οικία, να είναι ο αποκλειστικός φυσικός χώρος μελέτης των μαθητών με αναμόρφωση του σχολικού ωραρίου και επέκταση του έως τις 17.00 (με ένταξη ωρών Αγωγής υγείας, Περιβαλλοντικής Αγωγής, Αναπαραγωγικής και Σεξουαλικής Αγωγής, μελέτης, εκπόνησης εργασιών και γεύματος). Σχολικά βιβλία και γραφική ύλη παραμένουν (σε ειδικούς φωριαμούς) στη σχολική μονάδα.
Το μέτρο αυτό θα ενισχύσει τις γνωστικές και μεταγνωστικές δεξιότητες των μαθητών, θα ενισχύσει τις διαπροσωπικές σχέσεις μέσα στην οικογένεια, θα βοηθήσει τους εργαζόμενους γονείς στη διαχείριση του επαγγελματικού και προσωπικού χρόνου, θα επιτρέψει την απρόσκοπτη συμμετοχή των παιδιών σε άλλες εξωσχολικές, αθλητικές, μορφωτικές ή/και πολιτιστικές, δραστηριότητες δικής τους επιλογής, και θα απαλλάξει τους μαθητές από το βάρος της σχολικής τσάντας (όπως συμβουλεύει μετ’ επιτάσεως ο ιατρικός κόσμος και η εκπαιδευτική κοινότητα για τη διασφάλιση της πνευματικής και σωματικής υγείας των μαθητών).
Παράλληλα, προτείνεται η εφαρμογή της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης με στόχο την ομαλή ένταξη σε ένα «σχολείο για όλους» των ευπαθών κοινωνικών ομάδων (ΑμΕΑ, προσφύγων, Ρομά, κ.ά.) με ταυτόχρονη λειτουργία υποστηρικτικών δομών εξατομικευμένης διδασκαλίας και αξιολόγησης και διακριτούς ρόλους μεταξύ εκπαιδευτικού τάξης, εκπαιδευτικού υποστήριξης, σχολικού ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού.
Ταυτόχρονα, για την επιτυχή εφαρμογή των παραπάνω προτάσεων θεωρούμε άμεσης προτεραιότητας τον εκσυγχρονισμό των κτιριακών δομών με ενεργειακή αυτονομία και τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων με σύγχρονα και καινοτόμα μέσα διδασκαλίας, με στόχο τη δημιουργία ενός αυθεντικού μαθητοκεντρικού περιβάλλοντος μάθησης με σύγχρονη εσωτερική διαμόρφωση της σχολικής τάξης, φιλικής στον/στην μαθητή/τρια που θα δώσει έμφαση στην ομαδοσυνεργατική και τη διερευνητική μάθηση με κεντρικό στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και όχι την απομνημονευτική ικανότητα.
Κύριος συντελεστής σε αυτές τις αλλαγές είναι ο εκπαιδευτικός που θα πρέπει να απολαμβάνει οικονομικής στήριξης και επιμόρφωσης (γενικής παιδείας και αντικειμένου ειδικότητας) από το Κράτος».