Στο πλαίσιο υλοποίησης πολιτιστικού προγράμματος που υλοποιείται για πρώτη φορά στο σχολείο μας με τίτλο:” Τις αγορεύειν βούλεται;” με σκοπό τη δημιουργία ομάδας Ρητορικής και Επιχειρηματολογίας αναπτύχθηκε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και γόνιμη συνεργασία με την Δραματική Σχολή του Δήμου μας,και πιο συγκεκριμένα με την σκηνοθέτη και καθηγήτρια κινηματογράφου, κα Ευαγγελάκου Κατερίνα, με θέμα τη σχέση Ρητορικής -Κινηματογράφου.
Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε επί 2 συνεχόμενα Σαββατοκύριακα (10,11/3 και 17,18/3/2018) στο Black Box του Ιδρύματος Μιχ. Κακογιάννης με ευθύνη της κας Ευαγγελάκου και συμμετείχαν 16 μαθητές/τριες από όλες τις τάξεις. Συνοδός καθηγητής ήταν ο Δ/ντής, κος Βυθούλκας Διονύσιος,που έχει και την ευθύνη υλοποίησης του προγράμματος στο σχολείο.
Οι μαθητές παρακολούθησαν την ταινία WHIPLASH(Χωρίς Μέτρο)- βραβευμένη με OSCAR πριν από λίγα χρόνια -που έχει ως θέμα τις σκληρές μεθόδους που χρησιμοποιεί ένας καθηγητής μουσικής για να τελειοποιήσει το έμφυτο ταλέντο των μαθητών του. Παρακολούθησαν συνεντεύξεις με θέμα την ταινία από 4 διαπρεπείς στον χώρο τους επαγγελματίες.Στη συνέχεια οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες στην αρχή κατέγραψαν, κατόπιν παρουσίασαν προφορικά και στο τέλος μίλησαν στην κάμερα καταθέτοντας τις προσωπικές τους απόψεις για το θέμα της ταινίας και την στάση των κεντρικών ηρώων.
Την επόμενη ημέρα παρακολούθησαν την ταινία ROPE (Η Θηλιά) του Χίτσκοκ και αφού ακολούθησαν τη διαδικασία της προηγούμενης αναζήτησαν ομοιότητες ανάμεσα στις 2 ταινίες και στους ήρωες του μυθιστορήματος του Φ. Ντοστογιέφσκι “Έγκλημα και Τιμωρία” καθώς και στους ήρωες της “Αντιγόνης”.
Το επόμενο Σαββατοκύριακο με την καθοριστική συνδρομή της καθηγήτριας της Γερμανικής Σχολής, κας Κουμεντάκου Ελένης,φιλολόγου και ειδικής σε αγώνες Ρητορικής και Επιχειρηματολογίας,καθώς και 2 μαθητών της με μεγάλη εμπειρία, οι μαθητές μας ασκήθηκαν στην τέχνη του αυθόρμητου λόγου αρχικά και κατόπιν στη μεθοδολογία και τα μυστικά της επιχειρηματολογίας με οδηγό τις ταινίες που παρακολούθησαν.
Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας έδειξαν ότι διαθέτουν όχι απλώς εύστοχο καλλιτεχνικό αισθητήριο αλλά και διεισδυτική ματιά, σκέψης ακόμη και ρητορικές αρετές, έστω και ανεπεξέργαστες.
Η όλη προσπάθεια είχε την θερμή και αγόγγυστη επί πολλές ώρες συνεργασία με σημαντικούς “τεχνικούς “(εικονολήπτες, ηχολήπτες κα.) που μύησαν τα παιδιά στην επαγγελματική χρήση της κάμερας,του μικροφώνου,στα μυστικά του σωστού φωτισμού κ.α. και θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε θερμά για την υπομονή, την καλή συνεργασία τους μαζί μας και το ευχάριστο κλίμα που δημιούργησαν.
Επίσης, θέλουμε το ίδιο θερμά να ευχαριστήσουμε τους σπουδαστές της Σχολής -μαθητές της κας Ευαγγελάκου για την αγαστή και ουσιαστική συνεργασία τους με τα παιδιά στα οποία έδειξαν μυστικά της ηθοποιίας και της σκηνοθεσίας.
Ασφαλώς και την κα Κουμεντάκου και τους μαθητές της που μύησαν τα παιδιά στην τέχνη της ρητορικής,παρά το φορτωμένο -και με ρητορικούς αγώνες-πρόγραμμά τους,ευχόμενοι κάθε επιτυχία στο μέλλον και την ανάπτυξη μιας συνεργασίας των σχολείων μας που αβίαστα προέκυψε ως κοινή επιθυμία όλων.
Τέλος, εκ μέρους όλων των μαθητών μου αλλά κι εγώ προσωπικά θέλουμε να ευχαριστήσουμε την κα Ευαγγελάκου για την εμπνευσμένη ιδέα της την οποία μας εμπιστεύθηκε και στην οποία μας έκανε συμμέτοχους δίνοντάς μας την ευκαιρία να βιώσουμε μια ξεχωριστή εμπειρία.
Προσωπικά ως Δ/ντής και κυρίως ως εκπαιδευτικός αισθάνθηκα πολύ ευτυχής και περήφανος για την ποιότητα και το επίπεδο των μαθητών μου, όπως και για τα άκρως κολακευτικά σχόλια του προέδρου του Ιδρύματος Μιχ. Κακογιάννης κου Αγγελόπουλου, ο οποίος μάλιστα ζήτησε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας.
Θέλω να ευχαριστήσω τα παιδιά για τον χρόνο που διέθεσαν αυτές τις 4 ημέρες, να τα συγχαρώ για τις αρετές και το ταλέντο τους και να τους θυμίσω λίγο παραλλαγμένο τον στίχο του Ελύτη;”είμαστε από καλή γενιά …
“Πολλά συγχαρητήρια και στους γονείς τους.Το αποτέλεσμα όλου του εργαστηρίου θα παρουσιαστεί σε 4ήμερο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου που θα διεξαχθεί στο Ίδρυμα Μιχ. Κακογιάννης στα τέλη Ιουνίου.
Ταμιωλάκης Γεώγιος