– Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα μοιράζονται τα στοιχεία των αφερέγγυων πελατών τους
– Έδωσε το “ΟΚ” η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
– Τα δεδομένα που θα τηρούνται από την εταιρεία είναι ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, ΑΦΜ ή Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας.
Μητρώο αφερέγγυων συνδρομητών κινητών τηλεφωνίας (τύπου ΤΕΙΡΕΣΙΑ) δημιουργείται με την άδεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα! Σύμφωνα με την απόφασης της Αρχής η οποία έδωσε την άδεια σε εταιρεία για την δημιουργία του επίμαχου μητρώου σκοπός της επεξεργασίας του Σύστηματος Ανταλλαγής Πληροφόρησης είναι η εκτίμηση του πιστωτικού κινδύνου που συνεπάγεται η σύναψη σύμβασης με συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, με στόχο την εξυγίανση συναλλαγών – αποφυγή περαιτέρω ζημίας.
Ο σκοπός αυτός είναι σαφής, θεμιτός και νόμιμος, όπως έχει ήδη κριθεί και με παλαιότερη τη γνωμοδότηση της Αρχής (1/2015). Το Σύστημα Ανταλλαγής Πληροφόρησης, θα μπορεί να αποφασίσει εάν είναι σκόπιμο να προβεί σε συμπληρωματικά μέτρα με σκοπό την μείωση του πιστωτικού κινδύνου, αλλά και την προστασία του συνδρομητή, π.χ. να ζητήσει εγγύηση και να καθοδηγήσει κατάλληλα τον υποψήφιο συνδρομητή σε ένα οικονομικό πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στις οικονομικές του δυνατότητες, σε καμία περίπτωση, υπογραμμίζει η Αρχή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Σύστημα Ανταλλαγής Πληροφόρησης προκειμένου να αποκλειστεί εντελώς ο καταναλωτής από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες (που είναι ιδιαιτέρως σημαντικές για την καθημερινή του ζωή).
Τα δεδομένα που θα τηρούνται από την εν λόγω εταιρεία είναι ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, ΑΦΜ ή ΑΔΤ για ημεδαπό συνδρομητή, ΑΦΜ ή αριθμός διαβατηρίου ή άλλου επίσημου εγγράφου και χώρα έκδοσης για αλλοδαπό συνδρομητή και θα κατατάσσεται σε κατηγορία οικονομικής συμπεριφοράς. Δηλαδή «α» ή «β».
Ειδικότερα οι δύο αυτές κατηγορίες θα περιλαμβάνουν δεδομένα ενεργών συνδρομητών που εμφανίζουν ληξιπρόθεσμη οφειλή ίση ή μεγαλύτερη των 200 ευρώ, η οποία έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη για χρονικό διάστημα άνω των 90 ημερών και δεδομένα συνδρομητών που εμφανίζουν ληξιπρόθεσμη οφειλή και έχουν αποσυνδεθεί από το δίκτυο λόγω της οφειλής αυτής ή έχουν μεταφερθεί σε άλλο δίκτυο μέσω διαδικασίας φορητότητας αριθμού, με μονομερή καταγγελία της σύμβασης χωρίς να πληρώσουν κανένα λογαριασμό παρά τις νόμιμες οχλήσεις και υπενθυμίσεις ή αρνήθηκαν να προβούν σε διακανονισμό εξόφλησης της οφειλής τους.