.
Απάντηση του 2ου Γυμνασίου Αγίας Βαρβάρας
Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα στις 20/6/2025, πρώην μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, το οποίο περιέχει ανακριβείς κρίσεις για τη λειτουργία του σχολείου μας και τη στάση της Διεύθυνσης, θεωρούμε χρέος μας να παραθέσουμε με πλήρη διαφάνεια ένα εξαιρετικά συνοπτικό αλλά αντιπροσωπευτικό δείγμα του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου που επιτελέστηκε στο 2ο Γυμνάσιο κατά την τελευταία διετία, εκτός τάξης, όπως τεκμηριώνεται και από τα αρχεία του σχολείου.
Το σχολείο μας υλοποιεί ένα συνεκτικό πρόγραμμα δράσεων που στηρίζεται σε αρχές συμπερίληψης, καινοτομίας, εξωστρέφειας και ισότητας στην εκπαίδευση:
Εκπαιδευτικές και Παιδαγωγικές Δράσεις
Α. Διεθνείς Συνεργασίες
- Εκπόνηση τριών Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, δύο eTwinning και ένα Erasmus-Σύμπραξη , με μαθητική επικοινωνία και συνεργασία στην αγγλική και γαλλική γλώσσα, με σχολεία από Ιταλία, Ρουμανία, Τυνησία και Γαλλία, στους θεματικούς άξονες: Ολυμπιακοί Αγώνες, διαπολιτισμικός διάλογος, Πολιτιστικές Διαδρομές της πόλης μας
Β. Παιδαγωγικά και Πολιτιστικά Προγράμματα, όπως:
- «Ο Κυβισμός και η Guernica»
- Δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού γνώσεων («ΓεωΔιασώστες») – Συμμετοχή στον 5ο Διεθνή Διαγωνισμό Επιτραπέζιου Παιχνιδιού του ΕΚΚΟΜΕΔ
- Περιβαλλοντικό πρόγραμμα ανακύκλωσης – κομποστοποίησης – Κατασκευή κομποστοποιητή στον κήπο του σχολείου από μαθητές/τριες
- Θεατρική ομάδα – Παράσταση στο «Γιάννης Ρίτσος»
- Όμιλος φωτογραφίας και συμμετοχή σε διαγωνισμό
- Βιωματική εκπαίδευση μέσω μουσειοσκευών (από το Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων & το Μουσείο Ακρόπολης στο σχολείο)
- Δημιουργία χορογραφίας flashmob και παρουσίαση σε σχολικό φεστιβάλ
Γ. Ημερήσιες Εκπαιδευτικές Εκδρομές: (επιτρέπεται μία ετησίως)
- Αρχαία Κόρινθος – Λουτράκι: γνωριμία με τον αρχαιολογικό χώρο και το φυσικό περιβάλλον της περιοχής
- Αράχωβα – Ιερά Μονή Οσίου Λουκά, ένα από τα σημαντικότερα μνημεία Βυζαντινής τέχνης και αρχιτεκτονικής, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Δ. Συνεργασία με Πανεπιστήμια και Ειδικούς Φορείς:
- Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής στο πλαίσιο του μαθήματος
Γεωγραφίας/Γεωλογίας
- ΕΚΠΑ στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης φοιτητών στο σχολείο μας
• Ψυχοκοινωνικούς φορείς (π.χ. Κέντρο «Άρηξις) - Κοινωνική Υπηρεσία Δήμου Αγίας Βαρβάρας
Ε. Υποστήριξη Μαθητών με Ισοτιμία και Φροντίδα
- Δημιουργία Σταθμού Εργασίας με Η/Υ εντός του σχολείου για μαθητές που δεν διαθέτουν τεχνολογικά μέσα στο σπίτι.
- Διάθεση tablets, καθώς και οικονομική κάλυψη, για συμμετοχή σε ημερήσιες εκδρομές και εκπαιδευτικές δράσεις, παιδιών που αδυνατούν να ανταποκριθούν οικονομικά.
ΣΤ. Δράσεις για την Ψυχοκοινωνική Ανάπτυξη και τη Συμπερίληψη
- Διοργάνωση δράσεων για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, της βίας στο διαδίκτυο και για τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.
- Συμμετοχή σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, σχολικούς αγώνες, παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Μουσεία και Κέντρα Επιστήμης και Πολιτισμού.
Το Παιδαγωγικό Όραμα του Σχολείου μας
Όλες οι παραπάνω δράσεις σχεδιάζονται, οργανώνονται και υλοποιούνται με ευθύνη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων, με στόχο:
- Την ενίσχυση της γνωστικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών
- Την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, συνεργασίας, δημιουργικότητας και ενεργής συμμετοχής
- Τη δημιουργία ενός σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία, με έμφαση στη συμπερίληψη, τον διεθνή προσανατολισμό και την ισότητα στην εκπαιδευτική πρόσβαση
Το 2ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας λειτουργεί με αίσθημα ευθύνης, συνέπειας και παιδαγωγικής συνείδησης. Αντιμετωπίζουμε την εκπαίδευση ως μια διαδικασία που αφορά όχι μόνο στη μετάδοση γνώσεων αλλά και στην ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση και στήριξη όλων των μαθητών/τριών – χωρίς διακρίσεις, χωρίς αποκλεισμούς.
Τέλος, το σχολείο μας παραμένει διαχρονικά ανοιχτό στον διάλογο με γνώμονα το όφελος των μαθητών/τριών μας και των οικογενειών τους.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων
του 2ου Γυμνασίου Αγίας Βαρβάρας