Η Εκκλησία -στον αγώνα κατά της γραφειοκρατίας- καταργεί τα χειρόγραφα, περνώντας έτσι αργά αλλά σταθερά στην ψηφιακή εποχή! Προσεχώς, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής Αθηνών (www.iaath.gr), όλες οι συναλλαγές της με τους πολίτες θα γίνονται διαδικτυακά: πιστοποιητικά γάμου, βαπτίσεων, καθώς και άλλες υπεύθυνες δηλώσεις και έγγραφα θα εκδίδονται εξ αποστάσεως μέσα από μια ειδική ψηφιακή πλατφόρμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ψηφιακή πλατφόρμα δεν αποκλείεται να «ανοίξει» για τους πολίτες εντός των επόμενων ημερών, καθώς το μόνο που εκκρεμεί είναι να δοθεί το «πράσινο» φως από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.
Η διαδικασία είναι απλή και πάνω από όλα δεν έχει καμία ταλαιπωρία. Οι πιστοί (αφορά όλους όσοι κατοικούν στα εδαφικά όρια δικαιοδοσίας της Αρχιεπισκοπής) με ένα απλό κλικ θα εισέρχονται στην ψηφιακή πλατφόρμα, θα συμπληρώνουν τα στοιχεία τους για τη χορήγηση εγγράφου που τους ενδιαφέρει και έπειτα (όταν και εφόσον είναι έτοιμο) τότε θα στέλνεται ειδοποίηση είτε στο κινητό τους είτε στο e-mail προκειμένου να το παραλάβουν.
Για παράδειγμα, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής, για την ηλεκτρονική έκδοση του Πιστοποιητικού Αγαμίας ο ενδιαφερόμενος θα μπαίνει στην πλατφόρμα και θα επιλέγει «Αποδέχομαι τα παραπάνω και επιθυμώ να υποβάλω αίτηση» και στη συνέχεια «Νέα αίτηση».
Στην οθόνη της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων που θα εμφανιστεί θα εισάγει τους κωδικούς του TAXISnet. Στη συνέχεια θα πληκτρολογεί τη διεύθυνση κατοικίας του για να διαπιστώσει έτσι σε ποια ενορία ανήκει. Αμέσως μετά θα συμπληρώνει τα στοιχεία που ζητούνται και θα επιλέγει «Yποβολή». Στο αναδυόμενο μήνυμα του συστήματος θα εμφανίζεται ο αριθμός αίτησης, τον οποίο και πρέπει να σημειώσει.
Εντός τριών ημερών θα ειδοποιείται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικά για την παραλαβή του Πιστοποιητικού Αγαμίας.
«Η Αρχιεπισκοπή υλοποιεί πλήθος δράσεων. Eρχεται σε συναλλαγή με τους πολίτες και έχει ένα μεγάλο όγκο διοικητικού έργου. Προκειμένου να βελτιώσει τη διοικητική διαχείρισή της, σχεδίασε ένα πολύ δυνατό πρόγραμμα πληροφοριακού συστήματος διακυβέρνησης, διαχείρισης των υποθέσεών της», αναφέρει στον Ελεύθερο Τύπο ο πρωτοσύγκελος και γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Μέριμνας της Αρχιεπισκοπής π. Συμεών Βολιώτης.
Και κάνει λόγο για ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο, καθώς, όπως συμπληρώνει, «για παράδειγμα, κάποιος μπορεί για λόγους εργασίας να έχει μεταναστεύσει στην Αμερική. Και να χρειάζεται ένα πιστοποιητικό βαπτίσεως, ώστε να πάει το παιδί του στο ελληνικό σχολείο. Σκεφτείτε ότι για να το λάβει σήμερα θα πρέπει να κάνει εξουσιοδότηση κ.λπ. Σύντομα, όμως, θα μπορεί να το πάρει την επόμενη ημέρα εφόσον μπει στην πλατφόρμα και συμπληρώσει τα στοιχεία του».
Hδη, όλοι οι κληρικοί των ενοριών που υπάγονται στην Αρχιεπισκοπή έχουν κάνει την πρώτη τους γνωριμία με τον… ψηφιακό κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό παρακολούθησαν εντατικά σεμινάρια με σκοπό να εκπαιδευτούν στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πιστούς.
Oπως εξηγεί ο π. Συμεών, «οι ιερείς εκπαιδεύονται προκειμένου να καταργηθεί το παλιό χειρόγραφο και να εισαχθούμε στο ηλεκτρονικό σύστημα. Θέλουμε με τον τρόπο μας να εκπαιδεύσουμε και τους πολίτες. Μπορεί κάποιος να μη γνωρίζει ή μπορεί να μην έχει στο σπίτι του υπολογιστή. Τότε θα έχει τη δυνατότητα να απευθυνθεί στην ενορία του και ο ιερέας εκεί να βγάλει επιτόπου το πιστοποιητικό, συμπληρώνοντας την ψηφιακή φόρμα».
Σύμφωνα με τον π. Συμεών, «σήμερα ο χρόνος είναι πολύτιμος. Οι άνθρωποι έχουν άγχος για να προλάβουν τις δουλειές τους, άγχος για το κυκλοφοριακό. Εμείς στην Εκκλησία προτιμάμε να εξοικονομήσουμε χρόνο από τη γραφειοκρατία και να αφιερώσουμε χρόνο σε άλλες ανάγκες. Πιο πνευματικές, πιο ουσιαστικές, πιο υπαρξιακές. Για τη χαρά των ανθρώπων, τον πόνο τους, τη θλίψη τους, αλλά και για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί».
Μάλιστα, εξηγεί πως «ο πολίτης για να είναι πιστοποιημένος θα μπαίνει με τον κωδικό που έχει στο ΤAXIS», προσθέτοντας πως για την καλύτερη εξοικείωση των ιερέων με το πρόγραμμα αυτό ήδη τους έχει δοθεί ένα εγχειρίδιο με οδηγίες.
Πάντως, οι νέες εφαρμογές υλοποιούνται ήδη στο κεντρικό διοικητικό μηχανισμό του νομικού προσώπου της Αρχιεπισκοπής, όπως το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, η διαχείριση των αποφάσεων των Μητροπολιτικών Συμβουλίων, η διαχείριση του ψηφιοποιημένου αρχείου του προσωπικού της Αρχιεπισκοπής, καθώς και η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας.
«Ολα έχουν εκσυγχρονιστεί πλήρως», λέει ο π. Συμεών τονίζοντας σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου γενικότερα: «Ο,τι χρησιμοποιείται σωστά είναι απαραίτητο, ό,τι δεν χρησιμοποιείται σωστά τότε είναι αχρείαστο. Αυτό ισχύει για όλα, ακόμη και για τα πόδια και τα χέρια μας. Τα ίδια χέρια χαϊδεύουν, τα ίδια σκοτώνουν».
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος