«Μας πήρε τηλέφωνο μια μαμά, που ανησυχούσε για την κόρη της που έδινε Πανελλαδικές. Το παιδί της είχε έντονο άγχος, έκλαιγε, ένιωθε πανικό, φοβόταν ότι δεν θα τα καταφέρει.
Οι άνθρωποι της Γραμμής 11525 του «Μαζί για το παιδί» απαντούν στα αιτήματα των γονέων. Ομως διαπιστώνουν ότι πίσω από κάθε αίτημα αναδύεται η σχέση με το παιδί τους.
Αφού της μιλήσαμε και παρακολούθησε ένα σεμινάριο που της προτείναμε, είχε μια συζήτηση με την κόρη της, που της αποκάλυψε ότι η πίεση που ένιωθε οφειλόταν στις προσδοκίες που ένιωθε ότι είχε η οικογένειά της από αυτήν. Η μάνα κατάλαβε ότι μετέδιδε το άγχος της στο παιδί και άρχισε να δουλεύει πάνω σε αυτό».
Το συγκεκριμένο είναι ένα από τα πολλά περιστατικά που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι της τηλεφωνικής γραμμής 11525 του «Μαζί για το Παιδί», που παρέχει ψυχολογική στήριξη και συμβουλές σε γονείς, παιδιά και εφήβους.
«Στη συντριπτική πλειονότητα τηλεφωνούν γονείς που ανησυχούν για κάποια συμπεριφορά του παιδιού τους. Για παράδειγμα μας λένε ότι το παιδί τους είναι επιθετικό ή αντιδραστικό και μας ρωτούν τι να κάνουν. Τους παρέχουμε βοήθεια σε κάθε περίπτωση. Ακόμη κι αν δεν είμαστε εμείς αρμόδιοι, φροντίζουμε να δώσουμε μια κατεύθυνση και τους λέμε πού να απευθυνθούν» εξηγεί η κοινωνική λειτουργός – ψυχοθεραπεύτρια Μαρία Ιωαννίδη. Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις όποιο κι αν είναι το αίτημα των γονέων, αυτό που αναδύεται είναι η σχέση τους με το παιδί τους.
«Συνήθως αυτό που κινητοποιεί έναν γονιό είναι το σύμπτωμα, η κορυφή του παγόβουνου. Π.χ. ότι ένα παιδί έσπασε πράγματα, επειδή δεν του ικανοποιήθηκε μια επιθυμία. Ή ότι στο σχολείο έδειξε επιθετική συμπεριφορά. Ομως αυτό είναι η επιφάνεια. Εμείς προσπαθούμε να εστιάσουμε στην ανάγκη που προβάλλει το παιδί, μέσα από τη συμπεριφορά του, το μήνυμα που προσπαθεί να επικοινωνήσει» σημειώνει.
Μεγάλο όγκο τηλεφωνημάτων δέχεται η γραμμή κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και την περίοδο πριν από τις Πανελλαδικές.
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ:
6.931 κλήσεις για το 2016.
3.292 για συμβουλευτική σε θέματα παιδιών/εφήβων.
2.400 για πληροφορίες για τις υπηρεσίες.
1.195 για παραπομπές σε άλλους φορείς.
44 καταγγελίες για κακοποίηση παιδιού.
98% των κλήσεων προέρχονται από γονείς.
Κατερίνα Τζουμερκιώτη
Φωτογραφίες Θάλεια Γαλανοπούλου
Πηγή – περισσότερα:ΤΟ ΕΘΝΟΣ