
ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
.
Η τοποθέτηση του Προέδρου της Ενωσης Γονέων, Λάζαρου Κονταξή στην Ενημερωτική Εκδήλωση για τα Πειραματικά Σχολεία, που διοργανώθηκε από το Δήμο Αγίας Βαρβάρας, στις 5/3/2025.
.
“Βρεθήκαμε εδώ σήμερα, για να ενημερωθούμε για την λειτουργία των Πειραματικών σχολείων που πρόκειται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο 2025, στο χώρο που μέχρι σήμερα στεγάζονται το 3ο Γυμνάσιο και 2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας.
.
Μια εξέλιξη, που για ακόμα μία φορά μάθαμε τελευταία στιγμή.
.
Την μετατροπή τους σε Πειραματικά, που αυτή τη φορά εισηγήθηκε η Δευτεροβάθμια Διεύθυνση του Υπουργείου και η Δημοτική αρχή.
.

.
Σήμερα ακούσαμε τελικά από τους αρμόδιους φορείς πως είμαστε “τυχεροί” σ’ αυτή την πόλη, που θυσιάσαμε μέσα σε ένα χρόνο:
.
– το 20% των σχολικών δομών μας,
.
– το 40% των σχολείων της δευτεροβάθμιας και
.
– το 50% των Λυκείων μας,
.
Πετύχαμε, ως αντάλλαγμα, να τα μετατρέψουμε σε Πειραματικά. Δηλαδή σε σχολεία που θα είναι διαθέσιμα σε μαθητές ολόκληρης της Αττικής και ειδικά των όμορων δήμων.
.
Τα σχολεία αυτά, που όπως μας διαφημίζετε θα είναι ανώτερα σε παρεχόμενο επίπεδο εκπαίδευσης, αλλά μόνο για όσα “τυχερά” παιδιά θα κληρωθούν να φοιτήσουν σε αυτά…
.
Και κάπου εδώ ξεκινάνε τα ερωτήματα και παίρνουν πρωταγωνιστικό ρόλο οι αριθμοί και η πραγματικότητα.
.
Ερώτημα πρώτο. Ποιό είναι το πραγματικό ποσοστό των παιδιών της Αγίας Βαρβάρας που θα ωφελούνται από αυτή τη θυσία;
.
Στην φετινή πρώτη δημοτικού του 8ου Δημοτικού, που μετατράπηκε σε Πειραματικό, το ποσοστό των μαθητών από την Αγία Βαρβάρα είναι μόνο 50% κι αυτό το ποσοστό με την πάροδο του χρόνου και την ενημέρωση των υπολοίπων Δήμων της Δυτικης Αθήνας (και όχι μόνο μιας και μιλάμε για ένα ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΟ πλέον σχολείο) το ποσοστό αυτό θα μειωθεί δραματικά. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι ίσως κάποιες χρονιές (σύμφωνα με τις πιθανότητες της κλήρωσης και το γεγονός ότι είμαστε ένας μικρός Δήμος με λίγους κατοίκους) το ποσοστό αυτό πρακτικά θα μηδενιστεί (Αν αναλογιστεί κάποιος τον πληθυσμό των γειτονικών δήμων Περιστερίου, Αιγάλεω, Χαϊδαρίου, Κορυδαλλού, Νίκαιας κτλ).
.
Ποια είναι η εναλλακτική λύση που απομένει στα παιδιά που δεν θα κληρωθούν στα πειραματικά;
.
Ειδικά μετά τη μετατροπή σε Πειραματικά Σχολεία των 2ου Λύκειου και 3ου Γυμνάσιου της πόλης μας, που ωθεί τους απόφοιτους όλων των γυμνασίων μας να στριμωχτούν σε ένα μόνο λύκειο!
.
Σκεφτείτε το, πρακτικά ένας ολόκληρος Δήμος (με 3 μέχρι σήμερα Γυμνάσια) θα στέλνει τα παιδιά του σε ένα και μόνο Λύκειο!
.
Και ας μη βιαστούμε να κατηγορήσουμε την υπογεννητικότητα… Διότι, γνωρίζουμε πολύ καλά όλοι μας, ότι η Αγία Βαρβάρα είναι τροφοδότης (εδώ και χρόνια) των κοντινών ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, καθώς και των δημοσίων Γυμνασίων και Λυκείων των διπλανών δήμων μας(!) ακόμα και των ΕΠΑΛ που βρίσκονται στο Αιγάλεω και στον Κορυδαλλό.
.
Και η διαρροή παιδιών από την Αγία Βαρβάρα είναι τόσο μεγάλη, που θα χρειαζόμασταν ακόμα δύο γυμνάσια και δύο λύκεια για να χωρέσουν στην πόλη μας, αν μπορούσαμε να τα κρατήσουμε.
.
Γιατί δεν φροντίσατε να βρείτε τις αιτίες αυτής της διαρροής;;;
.
Γιατί δε φροντίζετε τα παιδιά της κάτω Αγίας Βαρβάρας να έχουν Γυμνάσιο και Λύκειο κοντά τους;
.
Τώρα όμως με αυτή την επιλογή ίσως και να πρέπει να ταξιδέψουν ακόμη πιο μακριά για να φτάσουν ακόμα και στην άνω Αγία Βαρβάρα που ίσως κάποιοι μαθητές μετατοπιστούν στο 1ο Γυμνάσιο λόγω αλλαγής των ορίων.
.
Γιατί κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και δεν αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι τα προβλήματα των σχολείων της πόλης μας οδηγούν τους γονείς να πάρουν τα παιδιά τους από την Αγία Βαρβάρα με οποιονδήποτε τρόπο.
.
Η Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Γ´ Αθήνας πιέζεται κάθε Σεπτέμβριο καθώς είναι αποδέκτης αρκετών αιτημάτων μετεγγραφών μαθητών για άλλους Δήμους.
.

.
Θεωρούμε ότι έχουμε λύσει τα προβλήματα των σχολείων μας και των μαθητών μας και το μόνο που μένει είναι να διαθέσουμε τα κτήρια για Πειραματικά;
.
Το σημαντικότερο ερώτημα όμως είναι γιατί παραπληροφορείτε τον κόσμο;
.
Γιατί υποστηρίζετε ότι η ύπαρξη των πειραματικών θα συμπαρασύρει προς το καλύτερο και τα υπόλοιπα σχολεία της πόλης μας ενώ στην πραγματικότητα θα γίνει το αντίθετο;;;
.
Στα δημόσια σχολεία του Δήμου μας:
.
– θα υπάρξει υπερπληθυσμός μαθητών,
.
– οι αποστάσεις για το σχολείο θα αυξηθούν μιας και τα δικά μας παιδιά δεν θα έχουν το προνόμιο της μεταφοράς με σχολικό, που έχουν οι μαθητές των Πειραματικών και
.
– ενώ μας μιλήσατε για τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού που θα φοιτήσει στα πειραματικά, αυτό στην πράξη δεν θα ισχύει – καθώς απουσιάζουν σημαντικές κοινωνικές ομάδες της πόλης μας!
.
Αλήθεια, στην φετινή Πρώτη Δημοτικού του 8ου Δημοτικού Πειραματικού (πρώην 8ο Δημοτικό Αγίας Βαρβάρας) πόσα παιδιά ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, πόσοι μαθητές με διαγνώσεις αναπτυξιακών και μαθησιακών διαταραχών και πόσα τσιγγανόπουλα φοιτούν;
.
Αυτό δεν είναι κατηγοριοποίηση, όχι για τα παιδιά του πειραματικού, αλλά για τα υπόλοιπα παιδιά της πόλης μας.
.
Τα ερωτήματα μπορούν να συνεχίζονται για ώρα αλλά εδώ θέτουμε μερικά από τα σημαντικότερα.
.
Αναμφισβήτητα η ύπαρξη σχολείων με τις δυνατότητες ενός Πειραματικού είναι πολύ σημαντική. Ωστόσο όπως ανέφερε και ο πρώην πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Μπαμπινιώτης πριν δύο βδομάδες (σε συνέντευξή του στην Καθημερινή), “δεν έχουμε ανάγκη από περισσότερα πρότυπα και πειραματικά σχολεία αλλά από ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΔΗΜΟΣΙΑ σχολεία”.
.
Κυρίες και κύριοι έχουν μεγάλη ευθύνη η Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Γ´ Αθήνας, ο Δήμος μας και το Αυτοτελές Τμήμα Προτύπων και Πειραματικών, οι οποίοι γνωρίζετε πολύ καλά τις ιδιαιτερότητες και τα προβλήματα των σχολείων της Πόλης μας και των μαθητών της.
.
Οφείλετε:
.
– να λύσετε πρωτίστως τα προβλήματα που υπάρχουν,
.
– να αναλύσετε τις ιδιαιτερότητες,
.
– να φροντίσετε τις διάφορες κοινωνικές ομάδες δίνοντάς τους το ΧΩΡΟ, δείχνοντας τους τον ΤΡΟΠΟ και παρέχοντας το ΧΡΟΝΟ που χρειάζεται με το απαραίτητο και ιδιαίτερα καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.
.
Και όχι να “στοιβάζετε” τους μαθητές που “περισσεύουν” απο την κλήρωση για να εξοικονομήσετε δομές για να δοθούν στα “τυχερά” παιδιά των Πειραματικών, που θα έχουν πρόσβαση στις “καινοτόμες και πρωτοποριακές” διδασκαλίες που μας αναλύσατε σήμερα.
.
Σας ευχαριστώ.