Ένα εξαιρετικό ρεπορτάζ είδε το φως της δημοσιότητας και αφορά τα έργα επέκτασης του ΜΕΤΡΟ από το σταθμό της Αγίας Μαρίνας προς τον Πειραιά.
Το «εμπλουτίζει» με ενδιαφέροντα στοιχεία για την πορεία των έργων του Μετρό ο Λευτέρης Σουχάιμπ και δημοσιεύεται στο CNN Greece.
Το άρθο έχει ως εξής:
«Με μια πρώτη ματιά ο Πειραιάς θυμίζει ένα απέραντο εργοτάξιο αφού τα έργα του Μετρό και του Τραμ κάνουν δύσκολη την καθημερινότητα των κατοίκων την πόλης.
Οι μονοδρομήσεις και τα εργοτάξια στους κεντρικούς δρόμους δημιουργούν τεράστιες καθυστερήσεις στην μετακίνηση των πολιτών όμως όλα αυτά είναι για καλό σκοπό. Την ώρα που περνούσαμε τις πύλες του εργοταξίου οι υπεύθυνοι του εργοταξίου μας έδωσαν είδη προστασίας και αμέσως ξεκίνησε η ξενάγηση μας
Η επέκταση της γραμμής 3 του Αττικό Μετρό από τον σταθμό της Αγίας Μαρίνας έως το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά του έργου είναι σε πλήρη εξέλιξη παρόλο που τα έργα στους σταθμούς κινούνται με 2 ταχύτητες.
Από τη μια μεριά στο τμήμα Αγία Βαρβάρα – Νίκαια έχουμε σταθμούς σε προχωρημένο στάδιο κατασκευαστικά (έχει ξεκινήσει ακόμα και η τοποθέτηση των κυλιόμενων κλιμάκων) και από την άλλη, στο τμήμα Μανιάτικα – Δημοτικό Θέατρο έχουμε σταθμούς που περιμένουν τον μετροπόντικα.
Η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά έχει μήκος 7,5 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 6 σταθμούς (Αγιά Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο).
Το έργο της επέκτασης προς τον Πειραιά θα εξυπηρετεί καθημερινά πάνω από 132.000 επιβάτες περίπου, με τον συνολικό χρόνο μετακίνησης από το λιμάνι έως και το αεροδρόμιο να είναι μόλις 45 λεπτά.
Με τη λειτουργία του έργου υπολογίζεται πως ο αριθμός κυκλοφορίας των οχημάτων που κυκλοφορούν καθημερινά θα μειωθεί κατά 23.000 ενώ θα επιφέρει και μείωση των ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα κατά 19 τόνους ημερησίως.
Η επέκταση κόστισε 575 εκατ. Ευρώ, με τα 450 εκατ. ευρώ να προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Η σήραγγα στο μετρό της Αθήνας είναι μονής τροχιάς, δηλαδή και οι δύο κατευθύνσεις περνούν από την ίδια σήραγγα. Επομένως χρησιμοποιείται ένας μετροπόντικας με κεφαλή διαμέτρου 9,5 μέτρων, έναντι των δύο μετροποντίκων με κεφαλή 6,5 μέτρων.
Με τις συνθήκες να αποδεικνύονται πιο δύσκολες από ό,τι ορχικά είχε εκτιμηθεί, οδηγώντας σε μερικό επανασχεδιασμό και αρά καθυστέρηση του έργου.
Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται το 2018 σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό.
Ο σταθμός του Πειραιά θα κατασκευαστεί κάτω από τη στάθμη της θάλασσας. Γι’ αυτό οι διαφραγματικοί τοίχοι, με λίγα λόγια το πρώτο τοίχος του σταθμού θα φτάσουν σε βάθος 40 μέτρων, 15 μέτρα πιο κάτω από τη σήραγγα. Οι τοίχοι θα λειτουργήσουν ως φράγμα, απορροφώντας την πίεση που ασκεί το νερό από τα πλάγια.
Ο …υποθαλάσσιος σταθμός του Πειραιά θα δημιουργήσει μαζί με τις άλλες συγκοινωνιακές υποδομές της περιοχής τον μεγαλύτερο συγκοινωνιακό κόμβο της Αττικής.
Εκεί θα βρίσκονται οι σταθμοί της γραμμής 1 και γραμμής 3 ενώ σε ακτίνα 100 μέτρων θα βρίσκονται οι σταθμοί Προαστιακού και Τραμ, το λιμάνι του Πειραιά σε απόσταση όπως είπαμε 30 μέτρων ενώ από την περιοχή περνούν πολλές γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Ουσιαστικά με τη λειτουργία του σταθμού (μαζί με όλη την επέκταση της γραμμής) το 2019 αναμένεται να μεταμορφωθούν οι αστικές μετακινήσεις από και προς το λιμάνι λόγω της πληθώρας των συγκοινωνιακών μέσων στο συγκεκριμένο σημείο.
Οι ιδιαιτερότητες του σταθμού
Ο υπό κατασκευή σταθμός Μετρό ΠΕΙΡΑΙΑΣ θα βρίσκεται κάτω από τον αντίστοιχο σταθμό της γραμμής 1 και έχει ιδιαιτερότητες καθώς είναι ο κοντινότερος σταθμός Μετρό στη θάλασσα, εδράζεται στο χαμηλότερο σημείο σε όλο το δίκτυο και θα συνδέεται απευθείας με το λιμάνι του Πειραιά. Επίσης κατασκευάζονται άλλες 2 είσοδοι, μία στην πλατεία Οδησσού και μία εντός του σταθμού της γραμμής 1 για την μετεπιβίβαση των επιβατών στη σύνδεση των 2 γραμμών.
Το έργο απασχολεί περίπου 800 εργαζόμενους. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης, στο λιμάνι του Πειραιά θα συναντώνται οι γραμμές του ΗΣΑΠ, του μετρό, του προαστιακού και του Τραμ, κάνοντας τον Πειραιά έναν από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους της Αθήνας».
*Του Λευτέρη Σουχάιμπ
Πηγή: cnn.gr