Χαρά Καφαντάρη: «Προβλήματα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σχολεία Κορυδαλλού και Αγ. Βαρβάρας»


ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
16.12.2020
Χαρά Καφαντάρη: «Προβλήματα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σχολεία Κορυδαλλού και Αγ. Βαρβάρας».

Η Χαρά Καφαντάρη, Βουλευτής Δυτικής Αθήνας και Αν. Τομεάρχης Πολιτικής Προστασίας της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και ο Ιωάννης Ραγκούσης, Βουλευτής Β Πειραιά – Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος κατέθεσαν, σήμερα, με τη συνυπογραφή ακόμη 4 Βουλευτών της Δυτικής Αθήνας και Β’ Πειραιά, του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και θρησκευμάτων, με θέμα «Προβλήματα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σχολεία Κορυδαλλού και Αγ. Βαρβάρας».
Η πανδημία Covid 19 και τα μέτρα της Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των συνεπειών της έχουν φέρει τη χώρα αντιμέτωπη με μια κρίσιμη κατάσταση, με πολλές δυσκολίες για όλους τους πολίτες.
Πάρα πολλά είναι τα προβλήματα και οι δυσκολίες που παρατηρούνται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τόσο στη δυνατότητα πρόσβασης των μαθητών στην «τηλεκπαίδευση», όσο και στις δυσκολίες που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού χρόνου που υποχρεώνονται να «κάνουν μάθημα» παιδιά και εκπαιδευτικοί, αποκλειστικά και μόνο, μέσω της πλατφόρμας webex σε συγκεκριμένες, μεσημεριανές ώρες.
Σύμφωνα με επιστολή, της 8ης Δεκεμβρίου 2020, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κορυδαλλού – Αγ. Βαρβάρας, διαπιστώθηκε ότι:

• 515 μαθητές και μαθήτριες, το 14%, δεν έχουν καμία δυνατότητα διαδικτυακής σύνδεσης με τη σχολική μονάδα, είτε λόγω έλλειψης οποιουδήποτε ψηφιακού μέσου ή γραμμής, είτε γιατί τα ψηφιακά μέσα της οικογένειας χρησιμοποιούνται από άλλο παιδί ή γονέα.
• 892 παιδιά, το 24%, μπορούν να συνδεθούν μόνο από κινητό τηλέφωνο.
• Ακόμη και όταν σχολεία έχουν υποδομή (σταθεροί υπολογιστές/λάπτοπ με μικρόφωνα, κάμερα, ηχεία) για να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς από τον χώρο του σχολείου δεν είναι, σε πολλές περιπτώσεις, εφικτό αφού οι ταχύτητες σύνδεσης είναι χαμηλές.
• Σε σχολεία που φοιτούν Ρομά, αλλοδαποί δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την τηλεκπαίδευση.

Δεδομένων όλων των παραπάνω και του ότι είναι αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα η εκπαίδευση όλων των παιδιών και η ισότιμη πρόσβαση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς οικονομικούς ή και κοινωνικούς περιορισμούς, οι οποίοι οδηγούν στη διεύρυνση των ανισοτήτων.

Ερωτάται η κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει, το Υπουργείο προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση όλων των παιδιών και ιδιαίτερα αυτών που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία;
Θα προχωρήσει το Υπουργείο στην παροχή σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες του απαιτούμενου ατομικού εξοπλισμού, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα συμμετοχής ΟΛΩΝ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

Επισυνάπτεται η Ερώτηση.
Το Γραφείο Τύπου

Αθήνα, 16 Δεκεμβρίου 2020

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. ΥπουργόΠαιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Προβλήματα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σχολεία Κορυδαλλού και Αγ. Βαρβάρας»

Η πανδημία Covid 19 και τα μέτρα της Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των συνεπειών της έχουν φέρει τη χώρα αντιμέτωπη με μια κρίσιμη κατάσταση, με πολλές δυσκολίες για όλους τους πολίτες.

Πάρα πολλά είναι τα προβλήματα και οι δυσκολίες που παρατηρούνται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τόσο στη δυνατότητα πρόσβασης των μαθητών στην «τηλεκπαίδευση», όσο και στις δυσκολίες που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού χρόνου που υποχρεώνονται να «κάνουν μάθημα» παιδιά και εκπαιδευτικοί, αποκλειστικά και μόνο, μέσω της πλατφόρμας webex σε συγκεκριμένες, μεσημεριανές ώρες.

ΟΣύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κορυδαλλού – Αγ. Βαρβάρας σε επιστολή του,την 8η Δεκεμβρίου 2020,αποτυπώνει και καταγράφει τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με την επιστολή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κορυδαλλού – Αγ. Βαρβάρας,– τα στοιχεία συλλέχθηκαναπό το 70% των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων του Συλλόγου – διαπιστώθηκε ότι:

  • 515 μαθητές και μαθήτριες, το 14%, δεν έχουν καμία δυνατότητα διαδικτυακής σύνδεσης με τη σχολική μονάδα, είτε λόγω έλλειψης οποιουδήποτε ψηφιακού μέσου ή γραμμής, είτε γιατί τα ψηφιακά μέσα της οικογένειας χρησιμοποιούνται από άλλο παιδί ή γονέα.
  • 892 παιδιά, το 24%, μπορούν να συνδεθούν μόνο από κινητό τηλέφωνο.
  • Ακόμη και όταν σχολεία έχουν υποδομή (σταθεροί υπολογιστές/λάπτοπ με μικρόφωνα, κάμερα, ηχεία) για να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς από τον χώρο του σχολείου δεν είναι, σε πολλές περιπτώσεις, εφικτό αφού οι ταχύτητες σύνδεσης είναι χαμηλές.
  • Σε σχολεία που φοιτούν Ρομά, αλλοδαποί δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την τηλεκπαίδευση.

Μετά την κατάρρευση της τηλεκπαίδευσης στην αρχή της, υπάρχουν προβλήματα ήχου, εικόνας, σύνδεσης, το σύστημα «πέφτει» κατά την διάρκεια του μαθήματος. Υπάρχει πρόβλημα κατά την αλλαγή από τον έναν εκπαιδευτικό στον άλλον. Συχνά για να ακουστεί καθαρά το παιδί πρέπει να έχει κλειστή την κάμερα, χάνεται ο ήχος και υπάρχει επιστροφή ήχου σε μαθητές ή σε εκπαιδευτικούς.

Οικογένειες με 2-3 παιδιά δημοτικού/νηπιαγωγείου δεν μπορούν να παρακολουθούν συστηματικά το πρόγραμμα καθώς δεν διαθέτουν επαρκή εξοπλισμό ή την ίδια ώρα έχει μάθημα και το αδερφάκι τους και κάνουν επιλογή διδακτικών αντικειμένων. Αυτό δυσκολεύει περισσότερο όταν ταυτόχρονα υπάρχει τηλεργασία γονέων. Ακόμη, παρατηρείται αδυναμία των γονέων ή και των παιδιών, των οποίων οι γονείς εργάζονται και απουσιάζουν, να χειριστούν την πλατφόρμα. Υπάρχουν και οικογένειες που δεν έχουν internet και «παίρνουν» από γείτονα. Ακόμη σε αρκετές περιπτώσεις παιδιά πηγαίνουν σε σπίτια συμμαθητών τους για να κάνουν μάθημα μαζί, καθώς δεν διαθέτουν συσκευές, ή το ίντερνετ δεν αντέχει ή έχουν παλιάς τεχνολογίας συσκευές που δεν επιτρέπουν τη σύνδεση.

Περίπου το 1/3 των εκπαιδευτικών δουλεύουν στο σχολείο καθημερινά, με τον εξοπλισμό που υπάρχει ή μέσω των κινητών τους τηλεφώνων, είτε γιατί δεν διαθέτουν εξοπλισμό ή καλή σύνδεση, ή γιατί στο σπίτι υπάρχουν μεγαλύτερα παιδιά ή σύζυγος που κάνουν ταυτόχρονα τηλεκπαίδευση ή τηλεργασία αντίστοιχα. Επίσης αναφέρεται από εκπαιδευτικούς η παντελής έλλειψη ουσιαστικής επιμόρφωσης, τόσο στο κομμάτι του τεχνικού μέρους, όσο και του παιδαγωγικού μέρους.

Σημειώνεται ότι μόνο στα Δημοτικά Σχολεία της Αγ. Βαρβάρας έχουν σταλεί ως τώρα δύο (2) tablet σε κάθε σχολείο. Στα υπόλοιπα δημοτικά και νηπιαγωγεία Κορυδαλλού και Αγ. Βαρβάρας το Υπουργείο δεν έστειλε τίποτα.

Δεδομένων όλων των παραπάνω και του ότι είναι αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα η εκπαίδευση όλων των παιδιών και η ισότιμη πρόσβαση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς οικονομικούς ή και κοινωνικούς περιορισμούς, οι οποίοι οδηγούν στη διεύρυνση των ανισοτήτων,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  1. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει το Υπουργείο προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση όλων των παιδιών και ιδιαίτερα αυτών που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία;
  1. Θα προχωρήσει το Υπουργείο στην παροχή σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες του απαιτούμενου ατομικού εξοπλισμού, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα συμμετοχής ΟΛΩΝ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Ραγκούσης Ιωάννης

Αλεξιάδης Τρύφων

Βίτσας Δημήτριος

Δραγασάκης Ιωάννης

Παπαχριστόπουλος Αθανάσιος