Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη δοκιμή της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112 στο Αρχηγείο της Πυροσβεστικής, παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη.
Αρκετά κινητά δέχτηκαν λίγο πριν τις 12:00 ειδική ειδοποίηση η οποία έγραφε «Ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης: Ακραία κατάσταση», με την υποσημείωση ότι πρόκειται για δοκιμαστική εκπομπή μηνύματος.
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδει η κυβέρνηση στο να προχωρήσει η ενεργοποίηση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 και ειδικότερα της υπηρεσίας αποστολής μηνυμάτων προειδοποίησης σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, το συντομότερο δυνατό, με αφορμή τη φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική.
Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες το 112 είναι σε λειτουργία αλλά στην Ελλάδα ακόμη το περιμένουμε.
Ο Ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης των πολιτών μέσω sms, είναι ένα λογισμικό που εκπορεύεται μέσα από τις εγκαταστάσεις του 112, και αυτό, ενώ είχε προβλεφθεί πολλά χρόνια τώρα, ποτέ δεν λειτούργησε.
Για το 112 είχε γίνει πολύ μεγάλη συζήτηση και πέρυσι το καλοκαίρι αλλά και πάλι λύση δεν δόθηκε παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με όλα τα πορίσματα θα μπορούσε να είχε αποβεί σωτήριο.
Τι είναι το 112
Το εντυπωσιακό είναι ότι αν πάει κάποιος στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας θα διαπιστώσει ότι το 112 λειτουργεί και μάλιστα δίνονται και αναλυτικές οδηγίες για το τι είναι.
Δείτε λοιπόν τι είναι και ας ευχηθούμε ότι σύντομα όλα αυτά δεν θα είναι απλά άχρηστες πληροφορίες αλλά θα ενταχθούν στις υπηρεσίες του πολίτη:
Το 112 καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο εξωτερικό.
Το 112 λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ αποτελεί ωστόσο τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.
Στην Ελλάδα, το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:
· την Αστυνομία
· τo Πυροσβεστικό Σώμα
· το ΕΚΑΒ
· το Λιμενικό Σώμα
· την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
· την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000
Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.
Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).
Η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.
Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).
Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.
Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του 112 στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.