Ομαλοποιήθηκε η κατάσταση μετά τις πρώτες ημέρες και υπάρχει πλέον επαρκής αριθμός εκπαιδευτικών για τα παιδιά που παρακολουθούν το πρόγραμμα του Δήμου “ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ”.
Είχαν προηγηθεί παράπονα γονέων και επιστολή ενός από τους εκπαιδευτικούς Παναγιώτη Περιστέρη για το θέμα:
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ
Συναδέρφισσες και συνάδερφοι, αγαπητοί γονείς, το συγκεκριμένο Δημοτικό πρόγραμμα ουσιαστικά ξεκίνησε στις 21/5/2019 με αρ. Πρ 5305, με την παρακάτω πρόσκληση του κου Ντάβιου , ως υπεύθυνου αντιδημάρχου, προς τα σχολεία:
«Ο Δήμος ανταποκρινόμενος στις ανάγκες των Δημοτών μας, γονέων και μικρών, μαθητών πραγματοποιεί και φέτος το πρόγραμμα «Κατασκήνωση στη Πόλη».
Είναι ένα πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης, που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών (δηλαδή να έχουν φοιτήσει στην Α΄ τάξη έως και Στ΄τάξη) και σκοπός είναι η κοινωνικοποίηση τους μέσα από την ενίσχυση του ομαδικού πνεύματος και συνεργασίας, η καλλιέργεια δεξιοτήτων και η ενασχόληση τους με σύγχρονα θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος. Περιλαμβάνονται αθλητικές δραστηριότητες, παραδοσιακοί χοροί, μουσική-μουσικοκινητική αγωγή, εικαστικές και άλλες συναφείς δραστηριότητες από υπευθύνους συνεργάτες του Δήμου μας…….συμμετοχή στο πρόγραμμα δεν προβλέπει καμία οικονομική επιβάρυνση….»
Στο ίδιο βαρύγδουπο ύφος, είχε αναφέρει ο κ. Δήμαρχος, στη λήξη του περσινού προγράμματος στο 4° Δημοτικό: «είναι ένα πρόγραμμα αναγκαίο για τους πολίτες μας, το οποίο θα το στηρίξουμε και θα το αναβαθμίσουμε…».
Πράγματι τέτοια προγράμματα είναι όχι μόνο αναγκαία για τους πολίτες, αλλά επιβάλλεται να τα στηρίζει, με την πολιτική της κάθε Αυτοδιοικητική Αρχή.
Έχοντας χαρακτήρα, εκπαιδευτικό-παιδαγωγικό και σίγουρα όχι εμπορικό-ανταποδοτικό (αυτά είναι για τους σκεπτόμενους και ζώντες ως επιχειρηματικά «δαιμόνια», που συνήθως είναι κάποιας μικροαστικής οικονομικής κατάστασης) αλλά Δημόσιο και Δωρεάν, δηλαδή να μη υπάρχει οικονομική επιβάρυνση στις οικογένειες μας.
Για το ωράριο του προγράμματος, για την λειτουργία του, όπως και για την διάρκεια του υπάρχουν πολλά περιθώρια συζήτησης και υπεύθυνοι θα έπρεπε να είναι το εκπαιδευτικό προσωπικό που συμμετέχει σε αυτό.
Εδώ και χρόνια, είναι σύνηθες, η υπηρεσία να ορίζει ένα υπεύθυνο εκπαιδευτικό για την εφαρμογή του προγράμματος στα αντίστοιχα σχολεία, τη συνάδερφο κα Κακόνι Μαρία στο ένα σχολείο και το επιφαινόμενο Περιστέρη Παναγιώτη για το άλλο, ενώ το πρόγραμμα οργανώνεται από την Διεύθυνση Προσχολικής Αγωγής και Παιδείας.
Φέτος η έλλειψη εκπαιδευτικών, παιδαγωγών και ειδικοτήτων ήταν έντονη.
Αρκετοί συνάδερφοι συμβασιούχοι, δεν δεχτήκανε να λάβουν μέρος και γυρίσανε την πλάτη τους, σε μία διοίκηση που πληρώνει χωρίς προγραμματισμό, με τρίμηνες καθυστερήσεις, τυχαία όποτε έρθει κάποια επιχορήγηση και δεν είχε ούτε έχει ουσιαστική πολιτική στήριξης του πολιτισμού και αθλητισμού.
Προσωπικά βλέποντας ότι ξεκινώντας το πρόγραμμα με 106 εγγραφές στο σχολείο «ευθύνης» μου, ενημέρωσα την υπηρεσία μου, πριν την έναρξη του προγράμματος, ως εξής:
«Συμμετέχω ως γυμναστής στο πρόγραμμα «Κατασκήνωση στη Πόλη». Η υπηρεσία με έχει χρεώσει την σωστή λειτουργία του προγράμματος στο Α’ Δημοτικό. Το πρόγραμμα δεν μπορεί να προσφέρει τους στόχους για τους οποίους δημιουργήθηκε λόγω βασικών ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικοτήτων που πρέπει να υπάρχουν.
Τα παιδιά σύμφωνα με την κατάσταση αιτήσεων είναι 106 για το σχολείο μας γι΄ αυτό χρειαζόμαστε συνολικά 5 συναδέρφους, για τα πέντε αντίστοιχα τμήματα της Πρώτης 25 άτομα, Δευτέρας 23 άτομα, Τρίτης 23 άτομα, Τετάρτης 22 άτομα και Πέμπτης-Έκτης 13 άτομα.
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου ως εξής: 2 από τις 07.30 έως 14.00 και οι υπόλοιποι 3 από τις 08.15 έως 13.30.
Επειδή τίθεται πρώτον θέμα ασφάλειας για τα παιδιά και δεύτερον θέμα ουσιαστικής λειτουργίας, σε περίπτωση που δεν καλυφτεί το πρόγραμμα με το παραπάνω αίτημα, δηλώνω ότι δεν αναλαμβάνω καμία ευθύνη για την λειτουργία του.
Περιστέρης Παναγιώτης
Στην εφαρμογή του προγράμματος της πρώτης ημέρας, (Τρίτης 18/6) ήμασταν μόνο δύο Ειδικευμένοι και επικουρικά έκαναν φύλαξη, δύο υπάλληλοι του δήμου με ειδικότητα σχολικής καθαρίστριας και η κα Φίλη, εθελόντρια από την ομάδα ΕΔΟΚ.
Αμέσως κινητοποιήθηκε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Α΄ Δημοτικού, δημοσιοποιώντας το πρόβλημα και ζητώντας την στήριξη και την βοήθεια Συλλόγων, Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων και Κοινωνικών Φορέων.
Από την πρώτη στιγμή, με τηλεφωνήματα ή στο διαδίκτυο ανταποκρίθηκαν δεκάδες Γονείς μεμονωμένα και εκπρόσωποι τους, από όλα τα σχολεία της πόλης από το 2°, το 4°, το 5°, το 6°, το 7° και το 8° Δημοτικά, ανησυχώντας για το γεγονός και εκφράζοντας την στήριξη τους στην ενέργεια μας.
Την επόμενη μέρα, Γονείς και εκλεγμένοι εκπρόσωποι τους κουβέντιασαν στο χώρο του σχολείου με την υπεύθυνη του προγράμματος, υπάλληλο του Δήμου, κα Σερμέα σε φιλικό επίπεδο για την λύση του προβλήματος.
Καταλήγοντας στην ανάγκη ύπαρξης τουλάχιστον τεσσάρων ειδικευμένων εκπαιδευτικών για τα 75-80 κατά μέσο όρο παιδιά και την παρουσία νοσηλευτικού προσωπικού.
Στην προκειμένη περίπτωση, την παροχή πρώτων Βοηθειών καλύπτει εθελοντικά από την πρώτη μέρα στο Α΄ Δημοτικό και από την Παρασκευή 21/6 στο 4° Δημοτικό, η ομάδα ΕΔΟΚ .
Προκειμένου να λειτουργήσει το πρόγραμμα αναγκάστηκε, η Διευθύντρια και υπεύθυνη του προγράμματος, να συμμετέχει πλήρως, στη λειτουργία της κατασκήνωσης, στο Α΄ Δημοτικό Σχολείο, αναλαμβάνοντας τμήμα μαθήματος, μέχρι την ολοκλήρωση του ωραρίου.
Παρόλα αυτά, η ευθύνη της για την οργάνωση του προγράμματος είναι μεγάλη.
Παράλληλα οι ευθύνες της Δημοτικής αρχής είναι τεράστιες, γιατί «πλασάρουν» κοινωνική πολιτική, χωρίς προϋποθέσεις, πιέζοντας τους υπαλλήλους να αναλάβουν ευθύνες, πέρα από τις δυνατότητες τους ή λειτουργώντας σε φιλικό επίπεδο εξυπηρέτησης, καλύπτοντας καταστάσεις.
Από την άλλη, ως εργαζόμενοι, πρέπει να αναλαμβάνουμε ευθύνες που απορρέουν από την ειδικότητα στην οποία δουλεύουμε, δεν είμαστε υποχρεωμένοι για κανένα λόγο να ρισκάρουμε για ευθύνες άλλων.
Ως Γονείς να μη θεωρούμε τίποτα δεδομένο, να βοηθούμε και να ρωτάμε πάντα τους υπαλλήλους, πιέζοντας προς τους προϊστάμενους τους, αν τηρούνται πρώτα οι σωστές και μετά οι νόμιμες αναλογίες εκπαιδευτικών μαθητών στις τάξεις από το Παιδικό Σταθμό έως το Λύκειο, όπως και στα διάφορα προγράμματα που απασχολούν παιδιά.
Τίποτα δεν είναι αυτονόητο.
Η κινητοποίηση που έγινε από τους γονείς ήταν καθοριστική, για την ομαλοποίηση του προγράμματος σε ανεχτά επίπεδα λειτουργίας έτσι ώστε, εμείς οι εκπαιδευτικοί να κάνουμε μάθημα με αριθμό μαθητών, στους οποίους μπορούμε να προσφέρουμε αυτά που έχουμε ειδικευτεί.
Ούτε τώρα υπάρχει πρόγραμμα λειτουργίας του προγράμματος, αλλά ήδη έχει πιεστεί, η Διοίκηση του Δήμου να βρει προσωπικό και σύμφωνα με την Διευθύντρια του προγράμματος δεν θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα από Δευτέρα.
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Περιστέρης Παναγιώτης