Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Συνομοσποδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, για τις 7 στις 10 επιχειρήσεις οι πωλήσεις ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, ενώ για το 24% του συνόλου παρέμειναν σταθερές και μόνο το 8% κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα.
Ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές, 1 στις 3 επιχειρήσεις διαμόρφωσε το ποσοστό έκπτωσης μεταξύ 21% και 40%, ενώ 1 στις 4 πραγματοποίησε εκπτώσεις μικρότερης τάξης, έως και 20%.
Το 49% των επιχειρηματιών διέκρινε το διάστημα του Ιανουαρίου ως την καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, από άποψη αγοραστικής κίνησης,
Σχετικά με τη λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019, 2 στους 3 επιχειρηματίες υποστήριξαν ότι δεν επηρέασε το τζίρο της εκπτωτικής περιόδου, ενώ 1 στους 4 επιχειρηματίες θεωρεί πως επηρέασε αρνητικά και μόλις το 6% ότι τον επηρέασε θετικά.
«Υπάρχει κόπωση στο θεσμό των εκπτώσεων είτε από το φυσικό κατάστημα είτε από ηλεκτρονικό. Ο στόχος είναι η τόνωση του θεσμού των εκπτώσεων και ήδη άρχισαν οι σχετικές συζητήσεις με την κυβέρνηση. Η ένδυση υπόδηση και ιδιαίτερα ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας έχει δεχθεί τη μεγαλύτερη πίεση.
Η αγορά αυτορυθμίζεται. Δεν χρειάζεται να επιβάλουμε κάτι στην αγορά, το θέμα είναι οι έμποροι να βρουν μία λύση» αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων στη συνενετυξη τύπου που ανακοινώθηκε η έρευνα ο πρόεδος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας.
Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Η έλλειψη ρευστότητας, το χαμηλό διαθέσιμο εισόδημα αλλά και τα πενιχρά αποτελέσματα της παρατεταμένης εκπτωτικής περιόδου απασχολούν τους εμπόρους» όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης.
«Η συνεχόμενη εκπτωτική περίοδος με τις εποχιακές εκπτώσεις και προσφορές και τις επιπλέον δράσεις όπως black Monday κλπ οδήγησαν το 75,5% των εμπόρων να ζητούν την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων» όπως είπε ο πρόεδρος, προσθέτοντας ότι οι έμποροι συζητούν το να παραμείνουν οι δυο βασικές εκπτωτικές περιόδους αλλά να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις.
Τα προβλήματα των εμπορικών επιχειρήσεων στην Αθήνα πέρα από τη ρευστότητα, φαίνεται να είναι η παραβατικότητα και η ασφάλεια και ακολουθεί η ρύθμιση οφειλών, η διαχείριση δημόσιου χώρου και οι πορείες και διαδηλώσεις, είπε ο ίδιος.
Οι πωλήσεις κατά τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις το 2019 δεν είναι ενθαρρυντικές συγκριτικά τόσο με εκείνες γενικών χειμερινών του 2018 όσο και με τις αντίστοιχες των θερινών του 2018. Ο λόγος εντοπίζεται στο γεγονός πως το ποσοστό των επιχειρήσεων που εμφάνισαν πτώση των πωλήσεων ενισχύθηκε οριακά, εις βάρος όσων επιχειρήσεων εμφανίζουν σταθερότητα στις πωλήσεις (σύγκριση γενικών χειμερινών 2019 με τις δύο προηγούμενες γενικές) ή ενίσχυση των πωλήσεων (σύγκριση γενικών χειμερινών 2019 με τις αντίστοιχες θερινές του 2018) (Πίνακας 1).
Φωτογραφία: Eurokinissi
Πηγή: iefimerida.gr –