Να υπάρξει συνεργασία του Δήμου, με όσους επαγγελματίες το επιθυμούν, χωρίς εξαιρέσεις και αδικαιολόγητους αποκλεισμούς

Συμπολίτες μας καταστηματάρχες σε συζητήσεις που κάναμε μαζί τους, μας εξέφρασαν ένα παράπονο, το οποίο μεταφέραμε μέσα από τις στήλες μας πριν λίγες ημέρες και ελπίζουμε ο Δήμος να το λάβει υπ΄όψιν του.

Μας δήλωσαν πως ενώ λειτουργούν τα καταστήματά τους επί χρόνια στην πόλη μας, εντούτοις ο Δήμος ποτέ δεν τους έχει ζητήσει να κάνουν κάποια προσφορά για είδη που πρόκειται να προμηθευτεί.

Υποστηρίζουν δε, πως υπάρχει μια προτίμηση σε συγκεκριμένα καταστήματα, ενώ και αυτοί πωλούν συναφή είδη ή προσφέρουν ίδιες υπηρεσίες με άλλα, όπως αρτοσκευάσματα, ηλεκτρολογικό υλικό, χρώματα, χαρτικά, απορρυπαντικά, τυπογραφικές εργασίες και άλλα αναλώσιμα είδη.

Δυσκολευόμαστε να αποδεχτούμε πως συμβαίνει κάτι τέτοιο από το Δήμο.

Υπάρχει όμως ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί με σαφήνεια: “Στις περιπτώσεις που ο Δήμος προβαίνει σε απευθείας αγορές προϊόντων με ποιό κριτήριο επιλέγει τα καταστήματα στα οποία θα απευθυνθεί. Με ποιό τρόπο επιλέγει αυτά τα καταστήματα, από τα οποία θα κάνει τις αγορές του”;

Παρακάτω δημοσιεύουμε μία πολύ πρόσφατη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που αφορά την αγορά τροφίμων για τους Παιδικούς Σταθμούς και άλλες δραστηριότητες, που πρόκειται να πραγματοποιήσει.

Κυρίως οι προμήθειες αυτές αφορούν αρτοσκευάσματα και κρέατα.

Η απόφαση είναι η εξής:

Ποια είναι όμως η διαδικασία που θα ακολουθηθεί από το Δήμο και που θα διασφαλίσει την ακεραιότητα και τη διαφάνεια που απαιτούνται σε  αγορές προϊόντων όπως τα παραπάνω και που δεν θα επιτρέψουν να γίνει το οποιοδήποτε κακοπροαίρετο σχόλιο;

Επειδή το θέμα είναι λεπτό η μόνη πρόταση που μπορούμε να σκεφτούμε είναι, ο Δήμος να κατασκευάσει Αρχείο των καταστημάτων που λειτουργούν στην πόλη μας και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να απευθύνεται σε όλα κυκλικά.

Οι τιμές στα αρτοσκευάσματα και τα τυποποιημένα προϊόντα κυρίως,  είναι σχεδόν οι ίδιες σε όλα τα καταστήματα της πόλης μας. Οι διαφορές μικρές. Εαν όμως στην πορεία αποδειχτεί πως κάποιος προσπαθεί να αισχροκερδίσει ή τα προϊόντα του δεν είναι ποιοτικά, τότε ας τον αποκλείσει από μελλοντική συνεργασία. Ας απευθυνθεί όμως σε όλα και εαν στην πορεία υπάρξουν καταστήματα που δεν δείξουν ενδιαφέρον δύο – τρεις φορές, τότε ας πάψει να ασχολείται με αυτά στο μέλλον.

Ας τα πλησιάσει όμως. Ας δείξει πως αντιμετωπίζει όλους τους καταστηματάρχες  και επαγγελματίες ισότιμα.

Το άρθρο μας αυτό αναφέρεται στους μικρούς επαγγελματίες της πόλης μας.

Αυτούς πρέπει να βοηθήσει ο Δήμος, που κυριολεκτικά “πνίγονται” από τις υποχρεώσεις και τα οικονομικά βάρη, πληρώνοντας στην ανάγκη και λίγα ευρώ περισσότερα. Ας θωρακιστεί μάλιστα μια τέτοια πρωτοβουλία και με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να μην βρεθεί κάποιος και ισχυριστεί πως το Μεγάλο σούπερ μάρκετ π.χ. το ρύζι το έχει ΕΝΑ ευρώ και ο Δήμος το αγόρασε από το μικρό κατάστημα της πόλης μας με ΕΝΑ ευρώ και ΕΙΚΟΣΙ λεπτά.

Ας πάρει ο Δήμος μια τέτοια απόφαση, αρκεί να υπάρξει συνεργασία με όσους επαγγελματίες το επιθυμούν, χωρίς εξαιρέσεις και αδικαιολόγητους αποκλεισμούς.

Καταλαβαίνουμε πως ίσως στην αρχή υπάρξουν δυσκολίες με  αυτό το εγχείρημα και ίσως προκληθεί περισσότερη εργασία σε ορισμένους  εργαζόμενους του Δήμου και σχετική αναστάτωση στο ήδη επιβαρυμένο φόρτο εργασίας τους.

Επειδή όμως το θέμα είναι λεπτό, έχουμε την άποψη πως ο Δήμος δεν θα έκανε άσχημα να εφαρμόσει πιλοτικά την πρόταση μας.

Εκτός κι αν ακολουθεί κάποιο άλλο τρόπο, που είναι ακόμα καλύτερος για τα συμφέροντα του Δήμου και την ενίσχυση των μικροεπαγγελματιών της πόλης μας.