Στο “ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ” ο «Ιππόδαμος» ολοκληρώνοντας την διάνοιξη της σήραγγας

Σε πανηγυρικό κλίμα, εισήλθε εχθές το πρωί, 29 Νοεμβρίου 2017, στον μελλοντικό τερματικό σταθμό της Γραμμής 3 «ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ» ο Μετροπόντικας «Ιππόδαμος» ολοκληρώνοντας την διάνοιξη της σήραγγας και έχοντας περάσεις από όλους τους σταθμούς. Παρουσία του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και πλήθος πολιτικών και επωνύμων έγινε το παραδοσιακό breakthrough, δηλαδή το σπάσιμο των τελευταίων μέτρων και την είσοδο του ΤΒΜ μέσα στο Σταθμό..

Μεταξύ αυτών και οι Δήμαρχοι της πόλης μας κ. Καπλάνης και του Κορυδαλλού κ. Κασιμάτης, οι οποίοι συζήτησαν με τον κ. Υπουργό και υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου σχετικά με τη διάνοιξη της Ελ. Βενιζέλου και την αναμενόμενη επίσκεψη του κ. Σπίρτζη στην πόλη μας, κατά την οποία θα ανακοινωθεί και το χρονοδιάγραμμα λειτουργείας του Σταθμού στην πλατεία Αγίας Ελεούσας.

Με την έλευση του «Ιππόδαμου» στο Δημότικό Θέατρο ολοκληρώνεται η υπόγεια πορεία του μηχανήματος που κράτησε ούτε λίγο ούτε πολύ 4 χρόνια και 2 μήνες. Το ΤΒΜ αναμένεται να τερματίσει την πορεία του 225 μέτρα πιο πέρα στο Φρέαρ Δεληγιάννη μέχρι το τέλος του έτους και στη συνέχεια να αποσυναρμολογηθεί και να βγει από το Πειραϊκό υπέδαφος.

TO ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑ

Το ΤΒΜ που ήρθε από την Ιταλία ξεκίνησε τη διάνοιξη από το Φρεαρ υποδοχής στην Αγία Βαρβάρα τον Σεπτέμβριο του 2013 για να διανοίξει 7,6χλμ υπόγειας διπλής τροχιάς σήραγγας.

Στον Σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ εφτασε στις 16 Ιουνίου 2014, στο σταθμό ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ στις 29 Νοεμβρίου 2014, στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ στις 24 Απριλίου 2015, στις 22 Μαρτίου 2017 στο σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, τον Οκτώβριο του 2017 πέρασε χωρίς να έχει διανοιχθεί ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ και σήμερα 29 Νοεμβρίου έφτασε στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.

Στη διπλανή φωτογραφία τη στιγμή που ο ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ έφτασε στην πλατεία Αγίας Ελεούσας στην πόλη μας

Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ένα ακόμα ευχάριστο νέο είναι πως ξεκίνησε στις 9 Νοεμβρίου, με καθυστέρηση 4 ετών η εκσκαφή για την διάνοιξη του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Η καθυστέρηση ήταν αποτέλεσμα πολλών αιτιών με αρχή την εύρεση του κεντρικού αγωγού της ΕΥΔΑΠ, της εύρεσης βόμβας από το Β`παγκόσμιο πόλεμο, γραφειοκρατικών προβλημάτων κ.α.

Η διάνοιξη του σταθμού αναμένεται μέσα στο 2018 ενώ θα απαιτηθεί και η διάτρηση της σήραγγας για την σύνδεση των γραμμών με το Σταθμό. Με την λειτουργία του σταθμού θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της Αττικής καθώς θα συνυπάρχουν 2 σταθμοί Μετρό (Γραμμή 1, Γραμμή 3), ο τερματικός του Προαστιακού, τερματικός του Τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ και τα πλοία που εξυπηρετούν τις ακτοπλοϊκές γραμμές του Πειραιά.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Η ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά έχει σπάσει στα δύο. Οι σταθμοί ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν προς το τέλος του 2019 καθώς κατασκευαστικά είναι πολύ ώριμοι και ήδη στους σταθμούς πραγματοποιούνται αρχιτεκτονικές εργασίες ενώ ξεκίνησε και η τοποθέτηση της επιδομής. Οι άλλοι τρεις ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ πιθανόν να λειτουργήσουν το 2021. Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το έργο έχει μαζέψει μεγάλες καθυστερήσεις καθώς το αρχικό χρονοδιάγραμμα (η σύμβαση υπεγράφη τον Μάρτιο του 2017) προέβλεπε έργα σε βάθος 66 μηνών και λειτουργία στα τέλη του 2017.

Σύμφωνα με τις μελέτες υπολογίζεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση 130.000 επιβάτες, μειώνοντας την κυκλοφορία των ι.χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό σε μόλις 60 λεπτά.

πηγή: ypodomes.com