Ουσιαστικά απαγορεύουν την κυκλοφορία των οχημάτων με ιστορικές πινακίδες, απειλώντας τους ιδιοκτήτες με πρόστιμο 1.500 ευρώ.
Σε μια γκάφα που έχει προκαλέσει αναστάτωση σε χιλιάδες ιδιοκτήτες ιστορικών αυτοκινήτων προχώρησαν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών.
Σε κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 3641) που φέρει τις υπογραφές του Ευκλείδη Τσακαλώτου και του Χρήστου Σπίρτζη ουσιαστικά απαγορεύουν την κυκλοφορία των οχημάτων με ιστορικές πινακίδες, απειλώντας τους ιδιοκτήτες με πρόστιμο 1.500 ευρώ.
Οπως αναφέρουν οι αρμόδιες λέσχες, π.χ. η ΦΙΛΠΑ, ο συντάκτης της ΚΥΑ εκ παραδρομής, αντί να προσδιορίζει ότι αναφέρεται μόνο στα ειδικά τροποποιημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα, χρησιμοποίησε διατύπωση που αφορά όλα τα ιστορικά, αποκλείοντας με τον τρόπο αυτό τα οχήματα που έχουν μεν ειδικές πινακίδες, αλλά πληρώνουν κανονικά ετήσια ασφάλιστρα.
Το ζήτημα πλέον είναι κατά πόσον θα διορθωθεί το λάθος άμεσα, καθώς η τραγελαφική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, οδηγεί τους ιδιοκτήτες των οχημάτων είτε να κυκλοφορούν παράνομα είτε να πληρώνουν …γερανό για να μεταφέρουν τα αυτοκίνητά τους, την ώρα που διαθέτουν πινακίδες και ασφάλεια.
Υπάρχει βέβαια και η λύση του τρέιλερ, η οποία επίσης απαγορεύεται από την ελληνική νομοθεσία.
Σημειώνεται ωστόσο ότι υπάρχουν και επιτήδειοι, οι οποίοι σε πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που έχουν κλείσει 30ετία εκδίδουν ιστορικές πινακίδες και τα κυκλοφορούν κανονικά, γλιτώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας.
Τα ιστορικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα με πινακίδες από τις τρεις λέσχες (ΦΙΛΠΑ, ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ) υπολογίζονται σε περίπου 10.000. Έχουν δικαίωμα να κυκλοφορούν για ειδικές εκδηλώσεις, για να πηγαίνουν στο συνεργείο ή να κάνουν τα απαραίτητα χιλιόμετρα συντήρησης.
Σε πολλές χώρες της ΕΕ (π.χ. Αγγλία, Γερμανία) τα ιστορικά αυτοκίνητα άνω των 30-35 ετών απαλλάσσονται από κάθε φόρο και μάλιστα ενθαρρύνεται η χρήση τους για πολιτιστικούς λόγους. Στην Ελλάδα του 2017 είναι υπό διωγμόν…
Η ενημέρωση της ΦΙΛΠΑ στα μέλη της:
Μας κοινοποιήθηκε το νέο ΦΕΚ 3641 σχετικά με την πιστοποίηση και κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων (ως συνημμένο).
Είναι προφανές ότι εκ παραδρομής χρησιμοποιήθηκαν οι όροι και περιορισμοί των αγωνιστικών οχημάτων και όχι των ιστορικών.
Καταβάλλεται πολύ μεγάλη προσπάθεια για συνάντηση με τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Οικονομικών για τη διευκρίνιση και τροποποίηση της απόφασης αυτής.
Από το site της ΦΙΛΠΑ θα υπάρχει συνεχής ενημέρωση σχετικά με την πρόοδο της προσπάθειάς μας.
Εν τω μεταξύ προτείνουμε στα μέλη μας την αποφυγή κυκλοφορίας οχημάτων με ιστορικές πινακίδες μέχρι νεοτέρας διότι είναι το πρόστιμο έχει οριστεί στα 1.500,00€.
Ο Πρόεδρος και Δ.Σ. της ΦΙΛΠΑ
πηγή: THE TOC – του Χάρη Ιωάννου