Λάμπρος Μίχος: «Συνδημότες με παροτρύνουν να ασχοληθώ ξανά με την Αγία Βαρβάρα»

Στην εφημερίδα ΔΥΤΙΚΑ ΝΕΑ μίλησε ο πρώην Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας και πρώην βουλευτής Β’ Αθήνας, Λάμπρος Μίχος.

Ο κ. Μίχος αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη που ζει και αναπνέει μέχρι και σήμερα αφού όπως μας τόνισε, δεν σταμάτησε ούτε μια στιγμή να ασχολείται έστω και παρασκηνιακά με την Αγία Βαρβάρα.

Ο πρώην Δήμαρχος μίλησε για τη Δημοτική αρχή, την Αντιπολίτευση και για το αν θα συμμετάσχει στις επόμενες δημοτικές εκλογές.

κ. Μίχο κατά την άποψή σας ποια είναι η σημερινή κατάσταση στην Αγία Βαρβάρα. Από τη στιγμή που σταματήσατε να είστε Δήμαρχος θεωρείται ότι είναι καλύτερη;

Έλεγα πάντα στους συνεργάτες μου στο δήμο, ότι μάθαμε τον κόσμο μας να είναι απαιτητικός και πλέον δεν θα αρκείται στα λιγότερα, θα τα θέλει όλα. Όλα, όσα απολαμβάνουν οι πολίτες στις σύγχρονες πόλεις. Εμείς του μάθαμε ότι αξίζει και τα δικαιούται όλα. Τα διεκδικήσαμε και τα κερδίσαμε μαζί του: Σύγχρονα δημοτικά κτίρια και υπηρεσίες, σχολεία, παιδικούς σταθμούς, πλατείες, θέατρα, εικαστικά, κοινωνική οργάνωση, πολιτισμό…

Τώρα η πόλη κοντανασαίνει.

Ποια δημοτική αρχή μπορεί να αντέξει όντας κατώτερη από τις απατήσεις των δημοτών της, που εξακολουθούν να φωτίζονται από τις δημιουργικές αναμνήσεις του κοντινού παρελθόντος της;

Κύκλωνε η ματιά μας από το ΠΑΝΘΕΟΝ τη μαγευτική θέα της Αθήνας και χανότανε έως πέρα στη θάλασσα του Φαλήρου…

Τι άλλο να σας πω. Η σημερινή εικόνα της πόλης με προσβάλλει και με πληγώνει.

Εγείρατε θέμα σχετικά με τα έργα του Μετρό που γίνονται στην πόλη. Θα θέλατε να μας αναφέρετε συνοπτικά το πρόβλημα;

Στο δήμο μας είχαν προγραμματισθεί δύο σταθμοί ΜΕΤΡΟ στη γραμμή από Εσταυρωμένο προς Πειραιά. Ο σταθμός Αγίας Μαρίνας παραδόθηκε και ήδη λειτουργεί. Ο άλλος σταθμός, με την ονομασία ‘’Αγία Βαρβάρα’’, βρίσκεται στο σημείο όπου χτυπά η εμπορική καρδιά της πόλης και με την έναρξη της κατασκευής του κόπηκε η κεντρική αρτηρία της πόλης στη μέση.

Ο μετροπόντικας μπήκε στη σήραγγα από ένα εργοτάξιο στην Αγία Βαρβάρα, πέρασε το σταθμό Αγία Βαρβάρα, πέρασε τον Κορυδαλλό και κάποτε θα φθάσει στον Πειραιά, με μεγάλη απ’ ότι φαίνεται καθυστέρηση. Τα μπάζα όμως από τη διάνοιξη της σήραγγας συνεχίζουν να βγαίνουν από το εργοτάξιο της Αγίας Βαρβάρας παρότι  η σύμβαση που υπογράφηκε με τον εργολάβο προβλέπει ότι μόλις ο μετροπόντικας περάσει τον Κορυδαλλό τα μπάζα θα βγαίνουν πλέον από τον Κορυδαλλό. Θα δινόταν έτσι η δυνατότητα να τελειώσει και να παραδοθεί ο σταθμός Αγία Βαρβάρα, να ανοίξει ο δρόμος και να ανασάνει η πόλη. Αν μείνουν τα πράγματα, ως έχουν, τα μπάζα θα συνεχίσουν να βγαίνουν από το εργοτάξιο της Αγίας Βαρβάρας ωσότου ο Μετροπόντικας καταλήξει στον Πειραιά και έως τότε η τρύπα θα χάσκει στο κέντρο της πόλης με σοβαρές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις για την πόλη και τους ανθρώπους της. Ο Μετροπόντικας πέρασε από τον Κορυδαλλό τον Απρίλιο του 2015 και ενώ η δημοτική Αρχή της Αγίας Βαρβάρας γνωρίζει τους όρους της σύμβασης που προβλέπουν έξοδο των προϊόντων εκσκαφής από τον Κορυδαλλό, παραμένει απολύτως αδρανής.

Η ζημιά από την αυθαίρετη παράβαση των όρων της σύμβασης είναι προφανής και για το συνολικό έργο αλλά και για το δήμο μας και αναμφισβήτητη η επιβάρυνση που προκαλεί.

 

Πως πήρατε την απόφαση να ασχοληθείτε πιο ενεργά με τα αυτοδιοικητικά της Αγίας Βαρβάρας; Πιστεύετε ότι η αντιπολίτευση είναι χαλαρή προς τη Δημοτική Αρχή;

Το μετρό αλλάζει εντελώς τη ζωή στην πόλη μας και η ωφέλεια που θα προκύψει από τη λειτουργία του είναι αναμφισβήτητη. Η αδικαιολόγητη όμως καθυστέρηση σε βάρος των επαγγελματιών και κατοίκων του δήμου μας από την ετσιθελική αγνόηση των όρων της σύμβασης και η ταυτόχρονη παθητικότητα και αμεριμνησία της δημοτικής αρχής δεν ήταν δυνατόν να με αφήσουν αδιάφορο.

Να υπογραμμίσω ότι η έξοδος του εργοταξίου, από όπου βγαίνουν τα προϊόντα εκσκαφής, βρίσκεται απέναντι από το σχολικό συγκρότημα της πόλης όπου φοιτούν πάνω από χίλια παιδιά. Τα φορτηγά μπαίνουν και βγαίνουν αδιάκοπα, κάθε λεπτό, με λάσπες, σκόνη,  θόρυβο και άπειρους κινδύνους.

Δεν έχω τίποτα με τους Κορυδαλλιώτες, εκείνοι καταφέρνουν να μην εφαρμόζεται η σύμβαση. Εμείς εξοπλισμένοι με τη σύμβαση και με συμμάχους την Αττικό Μετρό, τη νομιμότητα και το γενικό συμφέρον αδρανούμε.

ι αυτό είπα, ότι θα γίνει αυτό που πρέπει, μπορεί δεν μπορεί, θέλει δεν θέλει ο κ. Δήμαρχος.

Και αυτή είναι η βούληση όλων των κατοίκων της πόλης.

Νομίζω ότι η φωνή αυτή ακούσθηκε από τους αρμόδιους και θα παύσει η επιβλαβής για το γενικότερο συμφέρον και η άδικη και υπέρμετρη για την πόλη μας επιβάρυνση αλλιώς οι αδρανούντες αρμόδιοι θα βρεθούν προ εκπλήξεως.

Δεν ήταν βέβαια το «μετρό» το πρώτο και μόνο ερέθισμα. Ήταν η αιτία που ξεχείλισε το ποτήρι.

Είχα προειδοποιήσει τη δημοτική αρχή, με φίλια πρόσωπα και είχα ενημερώσει σχετικά και την αντιπολίτευση.

Μόνο όμως ο κ. Βασιλάκος έθεσε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και έκανε και δημόσια δήλωση. Όχι μόνο δεν πήρε απάντηση, αλλά λοιδορήθηκε κιόλας.

Πρέπει να σας πω, ότι και στη συμπολίτευση και στην αντιπολίτευση υπάρχουν αξιόλογοι άνθρωποι αλλά είναι μάλλον αιφνιδιασμένοι από την πρωτοφανή αδράνεια της δημοτικής αρχής και οπωσδήποτε αμήχανοι.

Σε ότι με αφορά, δεν έπαψα ποτέ να ασχολούμαι με την Αγία Βαρβάρα και δεν έμεινα ποτέ μακριά από τους ανθρώπους της, τα προβλήματα και τις ανάγκες τους.

Θα μπορούσα σε πολλά θέματα να αναφερθώ, που με στενοχωρούσαν και με θύμωναν. Προτιμούσα να παρακολουθώ να μεγαλώνουν τα δένδρα που φυτέψαμε, να γεμίζουν ξένοιαστους ανθρώπους τα κέντρα λόγου και τέχνης που χτίσαμε, να προοδεύουν τα παιδιά που από μικρά τα φροντίσαμε…

Κλείνοντας, θα θέλατε να μας πείτε αν θα δούμε τον Λάμπρο Μίχο να ασχολείται και πάλι ενεργά με τα θέματα του Δήμου και ενδεχομένως να συμμετάσχει και στις επόμενες εκλογές;

Έχω μια πολύ ισχυρή παρότρυνση από συνδημότες μου να επανέλθω, αλλά δεν είναι στις προθέσεις μου και μέχρι το τέλος θα προσπαθήσω να κινητοποιήσω νέους ανθρώπους να βγουν μπροστά.

Πιστεύω στον επαρκή χρόνο που απομένει μέχρι τις επόμενες δημοτικές εκλογές να τα καταφέρω.

Άλλωστε η προφανής ανεπάρκεια της παρούσας δημοτικής αρχής είναι επαρκής λόγος ενθάρρυνσης να το πράξουν.