Προχωρούν τα έργα της επέκτασης της 3ης γραμμής του Μετρό προς τον Πειραιά. Ήδη ο Μετροπόντικας που ξεκίνησε στα τέλη Μαρτίου έχει διανύσει σχεδόν 370 από τα 935 μέτρα, κάνοντας ένα μεγάλο βήμα για να προσεγγίσει τον επόμενο σταθμό, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ (40% της απόστασης).
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com τα δύσκολα του έργου συμπυκνώνονται στους σταθμού ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ και ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Ο πρώτος σταθμός συνεχίζεται να σκάβεται όμως ο πολύ στενός χώρος της περιοχής δεν βοηθά καθόλου και μέρος της εκσκαφής γίνεται αποκλειστικά υπόγεια. Πάρα ταύτα το φρεάτιο του κυρίως σταθμού έχει πρόοδο 94%. Σίγουρα πρόκειται από τους πλέον δύσκολους στην κατασκευή σταθμούς σε όλο το δίκτυο.
Στον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ προχωρά η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων όμως η εκσκαφή ακόμα δεν έχει αρχίσει και ήδη είμαστε μία ανάσα πριν το καλοκαίρι. Το βάθος και η δυσκολία του σταθμού δημιουργούν ένα μείγμα προβλημάτων και πλέον εξετάζονται επιμέρους λύσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν το έργο.
Μία από τις προτάσεις που έχει πέσει στο τραπέζι είναι να λειτουργήσουν οι 3 πρώτοι σταθμοί ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ που είναι πολύ προχωρημένοι και 1-2 χρόνια μετά να προστεθούν και οι επόμενοι 3 σταθμοί. Αυτό το σενάριο δεν έχει πολλούς οπαδούς καθώς δεν επιτυγχάνεται ο στόχος για έλευση του Μετρό στο κέντρο του Πειραιά.
Στο σταθμό ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ έχουν ολοκληρωθεί οι παρακάτω εργασίες: κατασκευή πλάκας θεμελίωσης, Κατασκευή τοιχείων και δαπέδου αποβαθρών, κατασκευή πλάκας έκδοσης εισιτηρίων ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες: Υδατοστεγάνωση, Kατασκευή πρόσβασεων, Τοιχοποιία
Στο σταθμό ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ έχουν ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση πλάκας θεμελίωσης και περιμετρικών τοιχείων Σταθμού μέχρι το επίπεδο διακίνησης επιβατών. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες: Υδατοστεγάνωση Σταθμού ενώ σε τελικό στάδιο η μερική μετεγκατάσταση εγκαταστάσεων ΤΒΜ. Γίνεται επίσης τοποθέτηση οπλισμού και σκυροδέτηση μόνιμης επένδυσης και οι τοιχοποιίες
Στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ έχουν oλοκληρωθεί οι παρακάτω εργασίες: Κατασκευή μόνιμης επένδυσης του κυρίως Σταθμού, κατασκευή πλάκας θεμελίωσης του κυρίως Σταθμού, κατασκευή υποστυλωμάτων, κατασκευή μεσοπατωμάτων επιπέδου έκδοσης εισιτηρίων και Η/Μ ορόφου, Υδατοστεγάνωση της σήραγγας ΝΑΤΜ του κυρίως Σταθμού, Κατασκευή μόνιμης επένδυσης της σήραγγας ΝΑΤΜ του Σταθμού. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες: Kατασκευή τοιχοποιίας στα επίπεδα της πλάκας έκδοσης εισιτηρίων (επίπεδο -2) και στο επίπεδο του Η/Μ ορόφου (επίπεδο -1).
Στο δεύτερο σενάριο που έχει περισσότερα θετικά υπάρχει η σκέψη να προχωρήσει και να ολοκληρώσει τη διάνοιξη ο Μετροπόντικας, να λειτουργήσει η επέκταση με 5 σταθμούς εκτός από τον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ που λόγω δυσκολίας θα μπορούσε να λειτουργήσει λίγο αργότερα.
Αυτό το έχουμε ξαναδεί πριν από 12 χρόνια στην επέκταση της γραμμής 3 μέχρι τη Δουκίσσης Πλακεντίας όπου είχαν μείνει για αργότερα 3 ενδιάμεσοι σταθμοί.
Ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε πως πρόκειται για σενάρια τα οποία ανάλογα με την εξέλιξη των εργασιών το επόμενο κρίσιμο διάστημα μέχρι το Φθινόπωρο θα κρίνουν και τη γενικότερη εικόνα οπότε θα έχουμε και τις ανάλογες αποφάσεις.
Στο σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ έχουν ολοκληρωθεί οι παρακάτω εργασίες: Εργασίες σκυροδέτησης πλάκας θεμελίωσης και πλάκας θεμελίωσης κυρίας εισόδου, Εργασίες σκυροδέτησης πλάκας αποβαθρών ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες: Σκυροδετήσεις περιμετρικών τοιχείων από επίπεδο αποβαθρών έως επίπεδο μετεπιβίβασης, Τοποθέτηση οπλισμών τοιχείων, από επίπεδο αποβαθρών προς επίπεδο έκδοσης εισητηρίων. Στο υπόγειο τμήμα του σταθμού έχουν ολοκληρωθεί οι παρακάτω εργασίες: Εκσκαφή- προσωρινή αντιστήριξη Α’ και Β΄ φάσης 46,545μ/46,545μ. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες: Εκσκαφή-προσωρινή αντιστήριξη Γ΄ φάσης (invert) με πρόοδο εκσκαφής 41,72μ/46,545μ.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com