Μπάρες έξω ακριβώς από τις εισόδους και εξόδους των αιθουσών αφίξεων και αναχωρήσεων για τη δωρεάν ολιγόλεπτη στάση, αλλά και την επί πληρωμή στάθμευση ΙΧ αυτοκινήτων έως μία ώρα, ετοιμάζεται να τοποθετήσει η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Σύμφωνα με το ΔΑΑ, η λήψη μέτρων ρύθμισης της οδικής κυκλοφορίας και στάσης στα οδικά τμήματα πρόσβασης αναχωρήσεων και αφίξεων του αεροδρομίου, είναι πλέον επιβεβλημένη, δεδομένης της μεγάλης αύξησης της επιβατικής κίνησης, αλλά και της έντονης χρήσης των ΙΧ για τη μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο.
Στα μικρά νέου τύπου «πάρκινγκ» που θα δημιουργηθούν (οι εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στον Νοέμβριο και θα ολοκληρωθούν πριν απ’ το επόμενο καλοκαίρι), η στάθμευση για την αποβίβαση ή την παραλαβή των επιβατών σχεδιάζεται να είναι δωρεάν για χρονικό διάστημα έως 10 λεπτών.
Τα Νέα αναφέρουν ότι για στάθμευση από 10 έως 20 λεπτά, θα υπάρχει συμβολική χρέωση 5 ευρώ, ενώ μετά τα πρώτα 20 λεπτά και μέχρι τη συμπλήρωση μιας ώρας, θα καταβάλλεται 1 ευρώ/λεπτό. Μετά την πρώτη ώρα που θα κοστίζει αθροιστικά 45 ευρώ, το όχημα θα το παίρνει ο γερανός.
Η διοίκηση του ΔΑΑ, προσπαθεί με τον τρόπο αυτό να αποτρέψει φαινόμενα κυκλοφοριακού συνωστισμού μπροστά από τις αίθουσες αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου, τα οποία από το καλοκαίρι άρχισαν να παίρνουν επικίνδυνες διαστάσεις, προκαλώντας κυκλοφοριακό έμφραγμα.
Σημειώνεται, ότι μέχρι σήμερα, η στάθμευση στους συγκεκριμένους χώρους απαγορεύεται (επιτρέπεται μόνο η στάση). Για τον λόγο αυτό, οι επιβάτες μπορούν να σταθμεύουν δωρεάν τα οχήματά τους στα πάρκινγκ μικρής διάρκειας του αεροδρομίου, για διάστημα έως 20 λεπτών. Ωστόσο, ελάχιστοι καταφεύγουν στα πάρκινγκ, με τους περισσότερους να σταθμεύουν μπροστά στις αίθουσες αναχωρήσεων – αφίξεων.
Η δημιουργία των νέων τύπου «πάρκινγκ» προβλέπεται από το άρθρο 29 του Ν.4903/22 που ψηφίστηκε μόλις τον περασμένο Μάρτιο. Ομως, το συγκεκριμένο άρθρο προβλέπει ότι τη σχετική έγκριση για τα «πάρκινγκ» θα χορηγεί μόνο η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), χωρίς δηλαδή την εμπλοκή άλλων υπηρεσιών (όπως π.χ. της Πυροσβεστικής, της Τροχαίας κ.λπ.) που θα έθεταν τις ελάχιστες προδιαγραφές ασφαλείας, όπως γίνεται με την αδειοδότηση των χώρων στάθμευσης.
πηγή: Newsbomb