Στα ασφαλιστικά ταμεία το 53% του κουπονιού των παγίων δαπανών


Από τα 450 εκατ. ευρώ τα 240 εκατ. θα δοθούν για την πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών

Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από την Κομισιόν την παράταση του προγράμματος για ένα τρίμηνο, προκειμένου οι επιχειρήσεις να επωφεληθούν καταβάλλοντας και τις τρέχουσες υποχρεώσεις του διαστήματος

Στα ασφαλιστικά ταμεία θα κατευθυνθεί το μεγαλύτερο τμήμα από το κουπόνι του προγράμματος επιδότησης παγίων δαπανών σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, ενώ το υπόλοιπο για την αποπληρωμή φορολογικών υποχρεώσεων που δημιουργήθηκαν από την 1η Ιουλίου μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2021. Συγκεκριμένα, από τα περίπου 450 εκατ. ευρώ οι 31.000 επιχειρήσεις αποφάσισαν ότι τα 240 εκατ. ευρώ θα τα χρησιμοποιήσουν για την πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών και τα 210 εκατ. ευρώ για φορολογικές υποχρεώσεις, όπως ο φόρος εισοδήματος, ο ΕΝΦΙΑ και ο ΦΠΑ.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία, τον περασμένο Αύγουστο ταμεία και εφορία απορρόφησαν περί τα 100 εκατ. ευρώ φόρων και εισφορών, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αντίστοιχο θα είναι και το ποσό του Σεπτεμβρίου. Τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους οι πληρωμές μέσω του κουπονιού περιορίζονται, με εξαιρετικά πιθανό το ενδεχόμενο ένα ποσό της τάξης των 50-80 εκατ. ευρώ να μη χρησιμοποιηθεί από τις υπόχρεες επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από την Κομισιόν την παράταση του προγράμματος για ένα τρίμηνο, προκειμένου οι επιχειρήσεις να επωφεληθούν καταβάλλοντας και τις τρέχουσες υποχρεώσεις του διαστήματος Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022. Ωστόσο, αυτή είναι απόφαση της Κομισιόν και στην περίπτωση που απαντήσει θετικά θα ισχύει για όλες τις χώρες της Ε.Ε. που έχουν κάνει χρήση του προγράμματος. Σε διαφορετική περίπτωση τυχόν υπόλοιπο της ενίσχυσης που παραμένει μετά το τέλος Δεκεμβρίου ακυρώνεται αυτόματα.

Σημειώνεται ότι η ενίσχυση κατά το μέρος που αφορά δικαίωμα έκπτωσης από φορολογικές οφειλές εφαρμόζεται ως έκπτωση από φορολογικές υποχρεώσεις του έτους 2021, που καθίστανται πληρωτέες από 1ης Ιουλίου 2021 έως 31 Δεκεμβρίου 2021:

α) Από φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων ή από φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων / νομικών οντοτήτων.
β) Από ΕΝΦΙΑ.
γ) Από ΦΠΑ.
δ) Από κάθε άλλο φόρο, εισφορά ή χρηματική κύρωση που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.

Στο μεταξύ, προθεσμία μέχρι αύριο, Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου, έχουν οι δικαιούχοι του προγράμματος επιδότησης παγίων δαπανών προκειμένου να υποβάλουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται στην πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), «myBusinessSupport».

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι:

α) Υπεύθυνη δήλωση του λογιστή της επιχείρησης που να βεβαιώνει ότι η επιχείρηση στις 31.12.2019 (ανάλογα με τη νομική μορφή και το είδος βιβλίων της επιχείρησης): είτε δεν είχε απολέσει πάνω από το ήμισυ του εγγεγραμμένου κεφαλαίου της λόγω συσσωρευμένων ζημιών, είτε δεν είχε απολέσει πάνω από το ήμισυ του κεφαλαίου της, όπως φαίνεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, λόγω συσσωρευμένων ζημιών. Το παραπάνω δεν απαιτείται στην περίπτωση ανεξάρτητων ατομικών επιχειρήσεων, καθώς και στην περίπτωση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων. Εάν πρόκειται για μεγάλη επιχείρηση, με τη δήλωση πρέπει να βεβαιώνεται ότι την τελευταία διετία: ο δείκτης χρέους προς ίδια κεφάλαια της επιχείρησης δεν ήταν υψηλότερος του 7,5 και ο δείκτης κάλυψης χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων της επιχείρησης (EBITDA interest coverage ratio) δεν ήταν κάτω του 1,0.

β) Ενιαίο πιστοποιητικό δικαστικής φερεγγυότητας.

πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ – Προκόπης Χατζηνικολάου