Τηλεφωνία και Διαδίκτυο: Δείτε όσα αλλάζουν για την τσέπη και τα δικαιώματά μας

Οι βασικότερες αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και οι κυριότερες υποχρεώσεις των παρόχων.

Σε μια κομβικού χαρακτήρα παρέμβαση υπέρ των καταναλωτών προέβη χθες η ΕΕΤΤ, με την έκδοση του νέου Κανονισμού Γενικών Αδειών που εξέδωσε.

Ο Κανονισμός αυτός θέτει νέους όρους και υποχρεώσεις στους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και Διαδικτύου.

Τι αλλάζει

Οι βασικότερες αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και οι κυριότερες υποχρεώσεις των παρόχων είναι οι εξής:

* Να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στο συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για το συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

* Να προειδοποιούν το συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν από τη λήξη αυτής, ενώ το συνδρομητή καρτοκινητής 15 ημέρες πριν από τη λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.

* Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας αν οι προτεινόμενες αλλαγές στη σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.

* Να παρέχουν συμβουλές στο συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν από τη λήξη της σύμβασής του.

* Να ενημερώνουν το συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης).

* Να αναφέρουν στη σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο).

πηγή: NEWPOST