Τηλεκπαίδευση … με κρούσματα πανδημίας! – Άγνωστοι εισβάλουν στις ηλεκτρονικές αίθουσες – Βωμολοχίες, μηνύματα, φάρσες


Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς κλήθηκαν λόγω της πανδημίας να διαχειριστούν ένα εργαλείο ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, με πολύ «βίαιο» τρόπο. Παρότι, το μεγαλύτερο πρόβλημα στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης των μαθητών, παραμένει η έλλειψη εξοπλισμού, με συνέπεια τον αποκλεισμό τους από την μάθηση, δεν είναι σπάνιο πλέον φαινόμενο και η εμφάνιση παραβατικών συμπεριφορών στα ηλεκτρονικά μαθήματα μέσω της πλατφόρμας Webex.

Δυστυχώς, οι «υπεύθυνοι» στην προσπάθειά τους να αποδείξουν ότι έδωσαν άμεσα εναλλακτική λύση στο κλείσιμο των σχολείων, άφησαν ανοιχτές τις πόρτες των ηλεκτρονικών αιθουσών των μαθημάτων!

Όπως πληροφορούμαστε, ενώ όλοι οι μαθητές έχουν πιστοποιημένους λογαριασμούς στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, για την είσοδό τους καθημερινά στα ηλεκτρονικά μαθήματα στη Webex, δεν απαιτούνται κωδικοί εισόδου! Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο καθένας μπορεί να μπει σε όποιο μάθημα θελήσει, αρκεί να έχει τη διεύθυνση της ηλεκτρονικής τάξης του εκπαιδευτικού!

Βεβαίως, για να μπει κάποιος στο μάθημα, πρέπει να το επιτρέψει ο καθηγητής.

Όμως, πόσο εύκολο είναι μέσα σε 40 λεπτά που διαρκεί το μάθημα, να ελέγξει τα ονόματα 20-25 μαθητών, όπου ο κάθε μαθητής μπορεί να εισέλθει με όποιο όνομα θέλει και να προλάβει να κάνει και το μάθημα του σωστά; Επιπλέον, επειδή η εφηβεία δεν είναι πάντα καλός σύμβουλος, έχει παρατηρηθεί σύμφωνα με πληροφορίες, ότι υπάρχουν μαθητές, κυρίως σε μεγαλύτερες ηλικίες, που μπαίνοντας στο μάθημα ενημερώνουν «εξωτερικούς συνεργάτες τους» (μαθητές ή μη), για τους απόντες μαθητές, οπότε τους δίνουν το «γνωστό όνομα μαθητή» που χρειάζονται, για να πετύχουν την παράνομη είσοδό τους σε μάθημα που δεν έχουν καμία δουλειά!

Τα αποτελέσματα αυτής της παραβατικής συμπεριφοράς, συνοδεύονται από μια απλή διατάραξη του μαθήματος με φωνές ή τραγούδια, μέχρι και ακραίες περιπτώσεις χείριστων βωμολοχιών ή/και άσεμνες ενέργειες προσβολής γενετήσιου χαρακτήρα μπροστά στις κάμερες!

Τέτοια φαινόμενα παρατηρούνται καθημερινά κατά τη διάρκεια της ηλεκτρονικής τάξης και μας έχουν καταγγελθεί.

Αν και οι τεχνικές δυνατότητες αποφυγής τέτοιων φαινομένων από την πλατφόρμα υπάρχουν, όπως μας ενημέρωσαν, η έλλειψη εκπαίδευσης των καθηγητών, σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη εξοικείωση των μαθητών στην τεχνολογία, προσδίδει στους δεύτερους ένα προβάδισμα στην παραβίαση των εν λόγω απαγορεύσεων.

Γίνεται σαφές τελικά, πως η λύση που μπορεί να αποδώσει καλύτερα είναι, όπως πάντα, η γνώση!

Πάντως πληροφορηθήκαμε πως εάν καταγγελθεί επίσημα τέτοιο περιστατικό στις αρμόδιες αρχές, θα ανακαλυφθούν οι “εισβολείς” από τα “ίχνη” που αφήνουν, στο πέρασμά τους, από τις ηλεκτρονικές πύλες των αιθουσών…