Μια στις τέσσερις καταγγελίες που δέχθηκε το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ) αφορούσε συναλλαγές των καταναλωτών με e-shops.
Συνολικά από τις 10.741 υποθέσεις που διαχειρίσθηκε το συγκεκριμένο διάστημα ο ΣτΚ οι 2.770 αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο, όταν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 τα παράπονα και οι καταγγελίες για τα e-shops ήταν 1.396 ή ποσοστό 12,3% επί του συνόλου και μόλις 195 ή 5,5% το 2012.
Όπως αναφέρει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο καταναλωτές να έχουν προκαταβάλει την αξία της παραγγελίας στα ηλεκτρονικά καταστήματα αλλά ούτε τα προϊόντα τους παραδίδονται ούτε επιστρέφονται τα χρηματικά ποσά που έχουν προεισπραχθεί.
Σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι εν λόγω επιχειρήσεις μετά τη συναλλαγή να διακόπτουν κάθε επικοινωνία με τους καταναλωτές με αποτέλεσμα να μη μπορούν να λάβουν καμία πληροφόρηση σε σχέση με τις αγορές που έχουν κάνει ή σε σχέση με την επιστροφή των χρημάτων τους.
Για να αποφύγουν οι καταναλωτές την εξαπάτηση ο Συνήγορος του Καταναλωτή προτρέπει τους καταναλωτές να προτιμούν την πραγματοποίηση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν την αντικαταβολή ως εναλλακτικό τρόπο πληρωμής.
Επί σοβαρών ενδείξεων προβληματικής συναλλαγής, να προβαίνουν άμεσα σε αμφισβήτηση προς τα τραπεζικά τους ιδρύματα, εφόσον η εξόφληση των αγαθών έχει γίνει μέσω κάρτας (χρεωστικής ή πιστωτικής) και, αντίστοιχα, προς τους οργα- νισμούς διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών (πχ. paypal). Και να λαμβάνουν επιβεβαίωση της παραγγελίας, την οποία να φυλάσσουν μαζί με κάθε άλλο έγγραφο που σχετίζεται με αυτή.
πηγή: Capital.gr – Της Αλεξάνδρας Γκίτση