Περιζήτητα γίνονται τα ακίνητα στη Νίκαια, τον Κορυδαλλό και την Αγία Βαρβάρα μετά την «άφιξη» των πρώτων συρμών του μετρό. Ο τρεις νέοι σταθμοί που παραδόθηκαν στο κοινό την Τρίτη (7/7), με τα εγκαίνια να γίνονται τη Δευτέρα (6/7) αναβαθμίζουν τα ακίνητα των περιοχών καθώς η ζήτηση πρόκειται να αυξηθεί και μαζί με αυτή και οι σχετικές τιμές.
Εργαζόμενοι, φοιτητές και άλλες κοινωνικές ομάδες που ήδη διαμένουν ή επιθυμούν να μετακομίσουν στην Αττική, με τη διευκόλυνση που προσφέρει το μετρό, μπορούν πλέον να αναζητήσουν μόνιμη κατοικία στις τρεις αυτές περιοχές εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη μετακίνησή τους μέσω του υπόγειου σιδηροδρόμου.
Ομοίως τα εμπορικά ακίνητα όπως καταστήματα, καφετέριες, γραφεία κ.ά. αναμένεται να δουν την κίνηση να αυξάνει καθώς πλέον είναι πιο εύκολα προσβάσιμα από τους κατοίκους γειτονικών αλλά πιο μακρινών περιοχών.
Όπως επιβεβαιώνει μιλώντας στο newsbeast.gr o πρόεδρος μεσιτών Αθηνών-Αττικής Λευτέρης Ποταμιάνος τα ενοίκια που στα εν λόγω σημεία μέχρι πρότινος κυμαίνονταν σε χαμηλά επίπεδα δείχνουν να παίρνουν ώθηση από το μετρό και κινούνται πλέον… ανοδικά.
«Όσον αφορά τη μίσθωση των κατοικιών η έλευση του μετρό στη Νίκαια, τον Κορυδαλλό και την Αγία Βαρβάρα σαφώς και έχει άμεση αντανάκλαση στις τιμές» σημειώνει ο πρόεδρος των μεσιτών Αθηνών – Αττικής ενώ όπως εξηγεί «η αύξηση στην τιμή πώλησης των κατοικιών που φέρνει το μετρό θα έχει πιο αργό χαρακτήρα που θα φανεί σε βάθος χρόνου. Πάντα οι πωλήσεις είναι πιο αργές. Βάζουμε κάτι σήμερα για πώληση σε μια πιο αυξημένη τιμή αλλά για να γίνει πραγματικότητα αυτή θα πρέπει πρώτα να περάσει χρόνος. Στις μισθώσεις οι τροποποιήσεις των τιμών αποτελούν μια πιο άμεση διαδικασία».
«Μπορούμε να πούμε πως ήδη, από τις πρώτες κιόλας ημέρες λειτουργίας των νέων σταθμών του μετρό, βλέπουμε πως στα ενοίκια στις κατοικίες που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από αυτούς (δηλαδή σε απόσταση μέχρι 500 με 700 μέτρα) καταγράφεται αύξηση η οποία κυμαίνεται από 10 έως 15%» τονίζει ο Λευτέρης Ποταμιάνος και προσθέτει:
«Η ζήτηση σπιτιών σε σημεία όπου πάει το μετρό αυξάνεται αυτομάτως. Υπήρχε ήδη από τους προηγούμενους μήνες μία πιο όμως μικρή ζήτηση από τους πολίτες που γνώριζαν πως οι σταθμοί θα τεθούν σε λειτουργία το 2020. Αλλά επειδή τα χρονοδιαγράμματα δεν πέφτουν πάντα μέσα υπήρχε παράλληλα και μια επιφυλακτικότητα. Τώρα όμως που η λειτουργία των νέων σταθμών στη Νίκαια τον Κορυδαλλό και την Αγία Βαρβάρα είναι πια γεγονός θα δούμε και τους επόμενους μήνες πως η ζήτηση θα είναι ακόμη πιο αυξημένη».
Με ποια κριτήρια αναζητούν πλέον σπίτι όσοι επιλέγουν τις εν λόγω περιοχές
Το παρκάρισμα ήταν από πιο παλιά ένα πρόβλημα κυρίως για τη Νίκαια και τον Κορυδαλλό, που είναι πυκνοκατοικημένες περιοχές, γεγονός το οποίο τώρα με το μετρό γίνεται ακόμη πιο σοβαρό.
«Όσοι επιθυμούν να νοικιάσουν ένα σπίτι στις συγκεκριμένες περιοχές και διαθέτουν αυτοκίνητο επιλέγουν κατοικίες με θέση στάθμευσης» εξηγεί ο Λευτέρης Ποταμιανός ενώ όπως διευκρινίζει μεγαλύτερη είναι ζήτηση έχουν για τα πιο νέα διαμερίσματα που βρίσκονται συνήθως σε υψηλότερο από τον πρώτο όροφο.
Πού ακριβώς βρίσκονται οι νέοι σταθμοί
Ο σταθμός της «Αγίας Βαρβάρας» σημειώνεται πως βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγίου Νικολάου.
Οι τρεις νέοι σταθμοί εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν ημερησίως 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» του Πειραιά.
Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω – Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά, και στο τμήμα Αιγάλεω – Νίκαια θα είναι 8 λεπτά. Το πρώτο δρομολόγιο από τον σταθμό Νίκαιας, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ.
Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.
Με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως τη Νίκαια, η γραμμή 3 του μετρό θα έχει 24 σταθμούς που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Αλλαγές και στα δρομολόγια λεωφορείων
Σύμφωνα με ενημέρωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, από την ημέρα που παραδόθηκαν στην κυκλοφορία οι τρεις νέοι σταθμοί, τέθηκε σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο τη διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό.
Οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, 12 συνολικά, βασίζονται αφενός σε τροποποιήσεις γραμμών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων και αφετέρου στην ίδρυση νέας γραμμής που θα διασυνδέει τον Δήμο Πειραιά με το δίκτυο του μετρό.
Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις: Η πρώτη φάση που υλοποιήθηκε με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αξιολογηθεί η διαμορφωθείσα κατάσταση και ο Οργανισμός θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών.
Αναλυτικά, η πρώτη φάση περιλαμβάνει τις εξής παρεμβάσεις:
1. Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς – Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια». Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή: Πλ. Καραϊσκάκη, Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, Αιτωλικού, Δερβενακίων, Τζαβέλα, Γ. Γρεβενών, Λαοδικείας, Αιγάλεω, Ακτή Κονδύλη, Ακτή Καλλιμασιώτη, πλ. Καραϊσκάκη. Η νέα γραμμή οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής 847 Νεάπολη – Πειραιάς Β’, αφού η διαδρομή της καλύπτεται από τις νέες διαδρομές των γραμμών 800 Νίκαια – Πειραιάς, 827 Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – ‘Ασπρα Χώματα και 846 Νεάπολη – Πειραιάς Α’.
2. Διατήρηση της σύνδεσης του δήμου Πειραιά με τους δήμους Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά – νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.
3. Τροποποίηση ομάδας γραμμών, που συνδέουν σήμερα τους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας – Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους δήμους Πειραιά και Αθηναίων, και μετατροπή τους σε τροφοδοτικές γραμμές των νέων σταθμών μετρό, δίνοντας την δυνατότητα μετεπιβίβασης, είτε στο δίκτυο μετρό, είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων για τη σύνδεση με Πειραιά και Αθήνα.
4. Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές 800 (Νίκαια – Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός – Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό – Κορυδαλλός – Πειραιάς Α’), 820 (Κερατσίνι – Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – ‘Ασπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς – Άσπρα Χώματα – Γ΄ Νεκροταφείο), 837 (‘Ανω Αγ. Βαρβάρα – Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη – Πειραιάς Α’), Β18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).
Σημειώνεται ότι για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.