«Χαράτσι» στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πάνω από 11 ετών

Χαράτσι μπαίνει στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, σε αυτά που εισάγονται από το εξωτερικό και είναι ηλικίας πάνω από 11 ετών. Τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που οφείλεται στις οδικές μεταφορές έθεσε ως βασικό στόχο του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, η Αλεξάνδρα Σδούκου, γενική γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων.

Μιλώντας στον ΣΚΑΙ 100,3 τόνισε πως είναι παράδοξο να επιδοτούμε ηλεκτροκίνητα οχήματα και από την άλλη να επιτρέπουμε την αθρόα εισαγωγή παμπάλαιων οχημάτων στην χώρα μας.

Για αυτό σημείωσε ότι το νομοσχέδιο απαγορεύει την εισαγωγή στη χώρα μας μεταχειρισμένων οχημάτων άνω των 15 ετών και θεσπίζει περιβαλλοντικό τέλος τεσσάρων χιλιάδων για εισαγόμενα αυτοκίνητα ηλικίας 11 έως 15 ετών.

Αναφερόμενη ειδικά στην ηλεκτροκίνηση, τόνισε ότι θα δοθούν φορολογικά κίνητρα σε επιχειρήσεις, όπως σούπερ μάρκετ και βενζινάδικα, για την εγκατάσταση φορτιστών ενώ έχει ζητηθεί από του Δήμους τους επόμενους μήνες να εκπονήσουν σχέδιο για τη χωροθέτηση των φορτιστών.

Το νομοσχέδιο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σκοπός του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση είναι:

α) η μεγαλύτερη διείσδυση στη χώρα των οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών στο πλαίσιο της Ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 20ης Ιουλίου 2016 με τίτλο «Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την κινητικότητα των χαμηλών εκπομπών», σύμφωνα με την οποία είναι ανάγκη οι εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων από τις μεταφορές που βλάπτουν την υγεία και το περιβάλλον να μειωθούν δραστικά χωρίς καθυστέρηση.

β) η ανάπτυξη δημοσίως διαθέσιμων υποδομών επαναφόρτισης.

γ) η διαμόρφωση ρυθμιστικού πλαισίου της αγοράς ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που είναι σε διαβούλευση:

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θεσπίζει θεσμικά, διοικητικά, χρηματοδοτικά και άλλα οικονομικά κίνητρα, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (Ε.Σ.Ε.Κ.) για την κινητικότητα χαμηλών εκπομπών, όπως η διείσδυση μέσων μεταφοράς που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια και η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, καθώς και λοιπές δράσεις που σκοπό έχουν να μεταβάλουν την τεχνολογική διάρθρωση και το μείγμα καυσίμων στον εν λόγω τομέα για τη μετάβαση προς μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία.O Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ο κατά περίπτωση αρμόδιος Υπουργός με αποφάσεις τους, δύνανται να προκηρύσσουν δράσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των ηλεκτρικών οχημάτων μέσω οικονομικών κινήτρων για την αγορά ή μίσθωση κάθε τύπου αμιγώς Η/Ο ή υβριδικών Η/Ο εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50γρCO2/χλμ, καθώς και μέσω οικονομικών κινήτρων για την προμήθεια και εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο.

Με τις αποφάσεις αυτές καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις για τη λήψη των οικονομικών κινήτρων, οι δικαιούχοι, η διάρκεια και οι διαδικασίες αίτησης, ένταξης, υλοποίησης και ολοκλήρωσης των δράσεων αυτών, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή τους. Φορέας χρηματοδότησης των δράσεων ορίζεται το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Με τις αποφάσεις της παρ. 2 δύναται να καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή οικονομικού κινήτρου με σκοπό την αντικατάσταση οχημάτων με καινούργια αμιγώς Η/Ο ή με υβριδικά Η/Ο εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50 γρCO2/χλμ., την αντικατάσταση των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Οχημάτων (Ε.Δ.Χ.) – ΤΑΞΙ με καινούργια αμιγώς ηλεκτροκίνητα Ε.Δ.Χ. – ΤΑΞΙ ή με υβριδικά Η/Ο Ε.Δ.Χ. – ΤΑΞΙ εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50γρCO2/χλμ., την αντικατάσταση οχημάτων μικτού βάρους έως 3,5 τόνων με καινούργια αμιγώς Η/Ο ή υβριδικά Η/Ο εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50γρCO2/χλμ. μικτού βάρους έως 3,5 τόνων, την απόσυρση των παλαιών αυτών οχημάτων από την κυκλοφορία κατά τις διατάξεις των περ. α’ και β’ της παρ. 5 του άρθρου 89 του ν. 4070/2012 (A΄ 82) και της παρ. 5 του άρθρου 14 του ν. 4530/2018 (Α’ 59) και την παράδοσή τους σε συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης ή σε σημεία συλλογής κατά την έννοια του άρθρου 2 του π.δ. 116/2004 (Α’ 81). Ειδικά για τα Ε.Δ.Χ. – ΤΑΞΙ και τα οχήματα μικτού βάρους έως 3,5 τόνων δεν τίθεται ηλικιακό όριο απόσυρσης. Αυτά δεν αποχαρακτηρίζονται ούτε αντικαθίστανται από οχήματα με άλλη πηγή ενέργειας και ίδιες ή μικρότερες εκπομπές ρύπων από 50γρCO2/χλμ πριν από την παρέλευση τουλάχιστον επτά (7) ετών από το έτος θέσης σε κυκλοφορία, αυτού μη συνυπολογιζομένου.

πηγή: Aftodioikisi.gr