Έκτακτη γενική συνέλευση των Γονέων, στο Α΄ Δημοτικό Σχολείο – Ψήφισμα

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 14 Ιουνίου, έκτακτη γενική συνέλευση, στο Σχολείο μας , με αποκλειστικό και κύριο θέμα το νομοσχέδιο της Παιδείας, που ψηφίστηκε στις 10/6.

Μετά από αρκετή συζήτηση και γόνιμο προβληματισμό οι σαράντα περίπου παρευρισκόμενοι, καταλήξαμε και ψηφίσαμε το παρακάτω κείμενο καταγγελίας του νομοσχεδίου. Στην συνέλευση μας παρευρέθηκαν και εμπλούτισαν την συζήτηση, από την δική τους θέση, στο κοινό μας αγώνα, οι εκπαιδευτικοί: Πρόεδρος ΣΕΠΕ Κορυδαλού και Αγίας Βαρβάρας Στέλλα Μπελιά η Γ. Γραμματέας ΣΕΠΕ Κορυδαλού και Αγίας Βαρβάρας Δημητρίου Σούλα, ο εκπαιδευτικός Θεοχάρης Δημήτριος από τον Σύλλογο Διδασκόντων του Α΄Δημοτικού Σχολείου και από την Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Αγίας Βαρβάρας ο Πρόεδρος Κυριάκος Καζαντζής, η Αντιπρόεδρος Καπελέρη Μαίρη και το μέλος Μπέλεση Πατρίτσια.

ΟΜΟΦΩΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑ
ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ

Καταγγέλλουμε την σταθερή πλέον τακτική της κυβέρνησης ,να προωθεί και να ψηφίζει νόμους που φέρνουν μεγάλες μεταβολές σε όλα τα στάδια της Εκπαίδευσης , βλαπτικές για μαθητές/φοιτητές και τους εργαζόμενους γονείς τους, σε περιόδους που ούτε ουσιαστική συζήτηση/διαβούλευση με τα εμπλεκόμενα μέρη μπορεί να υπάρξει, αλλά και που σχεδιασμένα υπονομεύεται κάθε αντίδραση/κινητοποίηση από σωματεία εργαζομένων, συλλόγους φοιτητών, γονέων και άλλους κοινωνικούς φορείς.

Αυτό έγινε με την ολοκληρωτική κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου με νόμο που ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2019, αυτό γίνεται και αυτή την περίοδο, εν μέσω καραντίνας λόγω της πανδημίας CoVid-19, με το πολυνομοσχέδιο και την τροπολογία για τις κάμερες στα σχολεία που ψηφίστηκαν τις προηγούμενες μέρες, αυτό προγραμματίζει να κάνει ξανά η υπ. Κεραμέως και τον φετινό Αύγουστο με τον νέο νόμο πλαίσιο που ετοιμάζεται για τα Πανεπιστήμια.

Το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε στις 11 Ιούνη 2020 και μόνο από τους κυβερνητικούς βουλευτές, δεν συμβάλλει στην καταπολέμηση των μεγάλων και ουσιαστικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο, όπως και τα ν/σ όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, εξαιτίας κυρίως της ασφυκτικής νεοφιλελεύθερης, δημοσιονομικής πολιτικής και της μονιμοποίησης των μνημονίων λιτότητας και φτώχειας που υπαγορεύονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τον ΟΟΣΑ και τον ΣΕΒ.

Αντίθετα το πολυνομοσχέδιο επιβάλλει αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα με στόχο τις καταργήσεις/συγχωνεύσεις τμημάτων και προφανώς και σχολικών μονάδων, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην παιδαγωγική διαδικασία , στον χρόνο που θα αντιστοιχεί στον κάθε μαθητή/ρια, ακόμα και στην υγεία μαθητών/εκπαιδευτικών/γονιών, ιδιαίτερα σε περιόδους σαν κι αυτή που πρόσφατα ζήσαμε. Για να μην μιλήσουμε για τις στρατιές ανέργων νέων εκπαιδευτικών που θα μπορούσαν να προσφέρουν πλούσιο έργο, αντί να μεταναστεύουν ή να γίνονται έρμαια μιας αέναης εργασιακής περιπλάνησης.

Ενισχύει και διευρύνει τον επιθεωρητισμό, επιδιώκει την κατηγοριοποίηση/αξιολόγηση και τον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων με στόχο αρχικά την συμμόρφωσή τους στις αντιεκπαιδευτικές/αντεργατικές πολιτικές και αργότερα την χρηματοδότησή τους με βάση τα ποσοτικά αποτελέσματα και το κλείσιμο όσων δομών δεν ανταποκρίνονται στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.

Φυσικά και δεν θα μπορούσε να λείπει και η συνέχιση από την προηγούμενη κυβέρνηση της αξιολόγησης/χειραγώγησης των εργαζόμενων δασκάλων και καθηγητών με βάση δείκτες απόδοσης που βρίσκονται μακριά από τις πραγματικές μαθησιακές, ψυχοπαιδαγωγικές αλλά και κοινωνικές ανάγκες των μαθητών και των δασκάλων τους. Μεγάλο μέρος του αφορά στα Πρότυπα/Πειραματικά σχολεία, των οποίων ο αριθμός και ρόλος διευρύνονται, ώστε να εφαρμοστεί η ιδεοληπτική εμμονή της κυβέρνησης περί “αριστείας”.

Εμείς όμως γνωρίζουμε ότι ο θεσμός αυτός εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, δημιουργεί σχολεία για λίγους και εκλεκτούς, για τα παιδιά τελικά των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων, ενώ για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, για τα δικά μας παιδιά, προβλέπονται μόνο υποβαθμισμένα σχολεία και στο τέλος του δρόμου τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια κατάρτισης. Άλλωστε ο ίδιος ο πρωθυπουργός το είχε προβλέψει και παλιότερα. Για την Αγ. Βαρβάρα συγκεκριμένα μάλιστα είχε προτείνει για τα παιδιά μας την τέχνη της κομμωτικής.

Το νηπιαγωγείο τώρα σχολιοποιείται, αποκομμένο από την συνολική εκπαιδευτική διαδικασία, αγνοώντας τους πρωταρχικούς του στόχους που είναι η κοινωνικοποίηση και η γνώση μέσω του παιχνιδιού, με την επιβολή διακριτών αντικειμένων, χωρίς καμία συνεννόηση με τους επιστημονικούς φορείς.

Τα Γυμνάσια/Λύκεια μετατρέπονται σε εξεταστικά κέντρα/κάτεργα με την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και την βάση του 10 σε όλα τα μαθήματα, ικανοποιώντας διαχρονικά αιτήματα των φροντιστηριούχων που τώρα τρίβουν τα χέρια τους. Άλλωστε ο αποκλεισμός της μαθητικής νεολαίας από την γενική/ολόπλευρη εκπαίδευση και η αύξηση της αναλογίας Τεχνικής/Γενικής ήταν πάντα στόχος των κυβερνήσεων, της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ.

Στο πλαίσιο του αυταρχισμού και της πειθάρχησης επαναφέρει την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια των μαθητών, στιγματίζοντάς τους έτσι κοινωνικά και επαγγελματικά για όλη τους την ζωή, ενώ στο ίδιο πλαίσιο ασφυκτικού ελέγχου και πειθάρχησης μαθητών/εργαζομένων ανήκει και ο εσωτερικός κανονισμός των σχολικών μονάδων που θα καθορίζεται μάλιστα με την συμμετοχή των συλλόγων γονέων αλλά και της δημοτικής αρχής.

Το μέρος του πολυνομοσχεδίου που αφορά στα Πανεπιστήμια αποτελεί μόνο μια πρόγευση για την επίθεση στο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του που πρόκειται να ακολουθήσει με το νόμο-πλαίσιο το επόμενο διάστημα.

Χαρακτηριστικές όμως είναι οι διατάξεις για τα ξενόγλωσσα τμήμα-τα προπτυχιακών σπουδών (και μόνο για αλλοδαπούς φοιτητές) με δίδακτρα φοίτησης αλλά και για τα θερινά μαθήματα λίγων εβδομάδων που θα παρέχουν πιστωτικές μονάδες για το πτυχίο των φοιτητών πάλι όμως με δίδακτρα.

Καταγγέλλουμε την έμμεση αλλά προφανή παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος που ορίζει ρητά ότι: «η εκπαίδευση (σε όλες τις βαθμίδες της) παρέχεται δωρεάν από το κράτος στους πολίτες του».

Ως γονείς που παλεύουμε για το δικαίωμα των παιδιών μας στην ολόπλευρη μόρφωση, θεωρούμε καθήκον μας να συμπαραταχθούμε με τους εκπαιδευτικούς που δίνουν τη μάχη τους ενάντια σ’ αυτούς τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας. Θα στηρίξουμε κάθε συλλογική προσπάθεια που θα κάνουν (είτε μέσω των Σωματείων τους, είτε μέσω των Συλλόγων Διδασκόντων του κάθε σχολείου) να ακυρώσουν στην πράξη την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων. Ο αγώνας μας είναι κοινός.

Δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας σε αυτές τις αντιεκπαιδευτικές και αντεργατικές αλλαγές που ψήφισε η κυβέρνηση και θα παλέψουμε μαζί με το υπόλοιπο γονεϊκό, εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα για να μην εφαρμοστούν στην πράξη.

Δηλώνουμε ακόμα την πλήρη αντίθεσή μας στην τροπολογία Κεραμέως που ουσιαστικά νομιμοποιεί την σύγχρονη εξ’ αποστάσεως μετάδοση (ηχητική ή/και οπτική) των μαθημάτων σε Α’θμια και Β’θμια εκπαίδευση και την εξισώνει με την ζωντανή διδασκαλία με φυσική παρουσία. Οι κάμερες παρακολούθησης μέσα στις σχολικές αίθουσες παρεμβαίνουν στην μαθησιακή διαδικασία, διαρρηγνύοντας την ανεκτίμητη σχέση εμπιστοσύνης μαθητών-δασκάλων και θέτουν σε κίνδυνο τα προσωπικά τους δεδομένα. Ανοίγει τον δρόμο ακόμα και για την πλήρη αντικατάσταση της δια ζώσης εκπαίδευσης, που θα χρειαστεί στην κυβέρνηση όταν αρχίσουν να κλείνουν μαζικά τα δημόσια σχολεία, εξαιτίας της πολιτικής της όπως περιγράφουμε παραπάνω, φαινόμενο που μπορεί να αρχίσει από τις πιο δυσπρόσιτες και ακριτικές περιοχές της χώρας.

Η βιντεοσκόπηση της τάξης, ως εργαλείο “αξιολόγησης” και πειθάρχησης των εργαζομένων ιδιωτικών εκπαιδευτικών ήταν πάγιο αίτημα των σχολαρχών-εμπόρων της εκπαίδευσης και δεν είναι τυχαίο ότι οι σύλλογοί τους ήταν οι μοναδικοί φορείς που συμμετείχαν στην αρμόδια επιτροπή της βουλής που συνεχάρησαν την υπουργό και την κυβέρνηση για αυτήν τους “πρωτοβουλία”.

Καλούμε όλους τους γονείς, όλους τους Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων να καταθέσουν μαζικά στις διευθύνσεις των σχολείων τους υπογεγραμμένες δηλώσεις τους που θα απαγορεύουν να ηχογραφούνται/βιντεοσκοπούνται τα ανήλικα παιδιά τους κατά την διάρκεια των μαθημάτων.

Υπερασπιζόμαστε το Δημόσιο, Δωρεάν, Δημοκρατικό

Σχολείο των σύγχρονων αναγκών μας.

14 Ιουνίου 2020