H υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, για πρώτη φορά έδωσε ένα πιο σαφές χρονικό ορίζοντα για το άνοιγμα των σχολείων: «Οι Πανελλαδικές είναι βασική μας προτεραιότητα. Σταθερή μας επιδίωξη είναι να γίνουν και να γίνουν όσο πιο κοντά στις κανονικές ημερομηνίες δηλαδή να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο και να ολοκληρωθούν μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Εδώ και πολλές εβδομάδες το υπουργείο Παιδείας έχει καταστρώσει σχέδια για τις διάφορες πιθανότητες»
Πριν από μερικές ημέρες είχε υποστηρίξει ότι «ο στόχος μετά το Πάσχα είναι να επανέλθουμε σε μία σταδιακή κανονικότητα», είπε στον ΣΚΑΙ. «Ακούμε τους ειδικούς, τους λοιμωξιολόγους που είναι αισιόδοξοι αλλά τίποτα ακόμα δεν έχει κριθεί. Οι ημέρες που διανύουμε τώρα είναι οι πιο κρίσιμες και θα κρίνουν σε τι βαθμό τα σκληρά μέτρα που έχουμε πάρει αποδίδουν καρπούς. Τα μέχρι τώρα στοιχεία είναι πολύ ενθαρρυντικά», σημείωσε και συνέχισε:
«Δεν έχω καμία τέτοια εισήγηση να μην ανοίξουν τα σχολεία. Δεν έχω κανένα τέτοιο στοιχείο. Νομίζω ότι η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι πορεύεται με πρώτο γνώμονα την προστασία της δημόσιας υγείας. Θα περιμένουμε τις οδηγίες των ειδικών».
Άμεση σχέση με την έναρξη των σχολείων έχουν οι ημερομηνίες των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων. Ο γενικός στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο, γι’ αυτό και φαίνεται να «κλειδώνουν» πιθανές ημερομηνίες.
Η πιο πιθανή ημερομηνία να ανοίξουν τα σχολεία (σταδιακά) είναι η 11η Μαΐου, με τη σημείωση πάντα πως οι μέρες που διανύουμε μέχρι τη λήξη των διακοπών του Πάσχα είναι κρίσιμες.
Υπό αυτές τις συνθήκες το σενάριο που έχει στα χαρτιά του είναι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις να ξεκινήσουν στις 22 ή στις 29 Ιουνίου, χωρίς ωστόσο να έχει απορριφθεί πρόταση για έναρξη των εξετάσεων 6 Ιουλίου.
Μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο προετοιμάζεται η διαδικασία των μαθημάτων. Συγκεκριμένα, στόχος είναι οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου να μπουν στις τάξεις το αργότερο μέχρι τις 18 Μαΐου. Προβλέπεται να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα ώστε, για παράδειγμα, τάξη των 20 έως 22 μαθητών να «σπάσει» σε τμήματα των 7 ή 8 μαθητών. Το ζήτημα να είναι τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις ανάμεσα στους μαθητές στο χώρο της τάξης, ώστε να αποφευχθεί πιθανή διασπορά του ιού.
Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας είναι μέχρι τις 15 Ιουνίου να διεξάγονται μαθήματα μόνο για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα (χωρίς δηλαδή τα γενικής Παιδείας).
Άλλοι τρόποι που ενδεχομένως να αξιοποιηθούν είναι μαθήματα σε πρωινή και απογευματινή βάρδια.
Το σίγουρο είναι ότι η ώρα διδασκαλίας θα μειωθεί, όπως έχει προαναγγείλει η υπουργός, από τα 45 λεπτά σε 35, μέτρο που θα συνοδεύσει την ήδη δημοσιοποιημένη μειωμένη ύλη των Πανελλαδικών.
Για τις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου, αλλά και του Γυμνασίου τα πράγματα είναι πιο αβέβαια αν και πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι η παράταση του σχολικού έτους μέχρι τις 30 Ιουνίου. Κάτι τέτοιο, όμως, θα μπλόκαρε τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων καθώς τα σχολικά κτίρια χρησιμοποιούνται ως εξεταστικά κέντρα και, μάλιστα, αν οι ειδικοί προκρίνουν την εξέταση σε μικρά τμήματα, τότε θα χρειαστούν πολλαπλάσιες σχολικές αίθουσες. Το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να λύσει τον γρίφο των στενών χρονικών περιθωρίων προκειμένου να μη δημιουργηθούν καραμπόλες που θα καθυστερήσουν την έναρξη των Πανελλαδικών.
Αυτό που διαφαίνεται είναι ότι – εκτός της Γ’ Λυκείου – οι τάξεις θα ανοίξουν για τους υπόλοιπους μαθητές σταδιακά και πιθανά ανά περιοχή, ώστε να αποφευχθεί ένας απότομος υγειονομικός κίνδυνος στον μαθητικό πληθυσμό και στις οικογένειές τους.
Όσον αφορά τις προαγωγικές εξετάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, φαίνεται να προχωρά ο σχεδιασμός για εναλλακτική βαθμολόγηση. Συγκεκριμένα, μελετάται να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις και οι μαθητές να λάβουν την τελική βαθμολογία προαγωγής τους μέσω άλλων τρόπων αξιολόγησης.
πηγή: Aftodioikisi.gr