Μπορεί τα ελληνικά σούπερ μάρκετ να ήταν ανέτοιμα για την e-εποχή, οι παραδόσεις σε μια e-παραγγελία ξεπερνούν σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και τον ένα μήνα, δεν ισχύει το ίδιο με τους καταναλωτές αλλά και τα συνοικιακά κρεοπωλεία και οπωροπωλεία που δέχονται τηλεφωνικές παραγγελίες.
Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ και του ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών προκύπτει οκταπλασιασμός του αριθμού των καταναλωτών που έσπευσαν στα e-σούπερ μάρκετ λόγω της πανδημίας. Τις τελευταίες δέκα ημέρες το 8% του πληθυσμού έχει παραγγείλει online, όταν το 2019 το ποσοστό ήταν κάτω του 1%.
Πάντως μόνο το 35% των online καταναλωτών εμφανίζεται ικανοποιημένο από τη συνολική υπηρεσία των online σούπερ-μάρκετ. Μόλις 1 στους 5 online καταναλωτές σούπερ μάρκετ αξιολογούν θετικά τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων και 1 στους 3 τη διαθεσιμότητα των προϊόντων.
Στον αντίποδα η ικανοποίηση για την τηλεφωνική παραγγελία στο κρεοπωλείο της γειτονιάς είναι στο 51% και στο 44% η ικανοποίηση για την τηλεφωνική παραγγελία στο οπωροπωλείο της γειτονιάς. Από την έρευνα προκύπτει πως το 10% των πολιτών έχει παραγγείλει τηλεφωνικά από συνοικιακό κρεοπωλείο/οπωροπωλείο και το 5% αντίστοιχα από κοντινό/συνοικιακό κατάστημα σούπερ-μάρκετ.
Συνολικά σε σχέση με πέρυσι έχει διπλασιαστεί η τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά. Από το 21% του πληθυσμού που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 44% την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου 2020 και στην ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού, από 13% στο 25%.
Το παραπάνω επιβεβαιώνεται από την πρόσφατη ανακοίνωση του Skroutz, που με 4.400 ηλεκτρονικά καταστήματα που φιλοξενεί και τα 10 εκ. προϊόντα τους, κατέγραψε αύξηση των online αγορών 41%.
Η πλειοψηφία των καταναλωτών που έχουν αξιοποιήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο τις τελευταίες δέκα ημέρες φαίνεται να ικανοποιημένοι από τα ηλεκτρονικά καταστήματα (66%) και το online fast food delivery (65%). Ενώ σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η έκτακτη κατάσταση εγκλεισμού των πολιτών στο σπίτι αναμένεται να παγιώσει κάποιες συμπεριφορές, αφού το 50% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα συνεχίσει τις νέες συνήθειες του και όταν ξεπεραστεί η κρίση.
πηγή: Capital.gr – της Αλεξάνδρας Γκίτση