Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για τα διαδικτυακά παιχνίδια

Πέντε συμβουλές από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για τα διαδικτυακά παιχνίδια

Πληροφορίες για τους καταναλωτές σχετικά με τα διαδικτυακά παιχνίδια παρέχει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και υπενθυμίζει ότι συμβουλές για τα θέματα καταναλωτών στην Ελλάδα παρέχονται, μέσω της ιστοσελίδας 1520.gov.gr και της Γραμμής Καταναλωτή 1520. Όπως αναφέρεται στην ηλεκτρονική σελίδα της Γενικής Γραμματείας, η σχετική ενημέρωση γίνεται με την ευγενική άδεια της Competition and Markets Authority του Ηνωμένου Βασιλείου και βασίζεται στο φυλλάδιο με τίτλο «Top Tips for consumers on online games».

Η Γενική Γραμματειά Καταναλωτή συμβουλεύει:

1. Ελέγξτε τις ρυθμίσεις

Πριν παραδώσετε τη συσκευή στο παιδί σας, ελέγξτε καλά τις ρυθμίσεις επιλογών πληρωμής. Εάν εισάγετε τον προσωπικό κωδικό πρόσβασής σας, προκειμένου να εγκρίνετε μία μεμονωμένη πληρωμή, υπάρχει η πιθανότητα να ανοίξει ένα παράθυρο πληρωμής στο οποίο ο κωδικός σας δεν θα είναι αναγκαίος, δηλαδή δεν θα ζητείται εκ νέου για επόμενες πληρωμές. Σε αυτή την περίπτωση έχετε την επιλογή να αλλάξετε τη συγκεκριμένη ρύθμιση, ώστε να απαιτείται ο προσωπικός σας κωδικός πρόσβασης για κάθε σας αγορά. Μη μοιράζεστε τον προσωπικό κωδικό πρόσβασής σας με κανέναν, μήπως τυχόν προβεί κάποιος σε αγορά χωρίς τη θέλησή του.

2. Διαβάστε την περιγραφή του παιχνιδιού

Η περιγραφή του παιχνιδιού είτε στο app store, είτε στην ιστοσελίδα του ίδιου του παιχνιδιού, θα πρέπει να αναφέρει εάν υπάρχει δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών εντός του ίδιου του παιχνιδιού, τα κύρια χαρακτηριστικά του και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία που είναι σημαντική για εσάς πριν το κατεβάσετε για το παιδί σας ή του επιτρέψετε να δημιουργήσει ένα λογαριασμό. Διαβάστε αυτές τις πληροφορίες, προκειμένου να ελέγξετε ότι είστε καταρχήν εσείς ικανοποιημένοι με το παιχνίδι ώστε να παίξει και το παιδί σας.

3. Ελέγξτε αν το παιχνίδι περιέχει στοιχεία κοινωνικής δικτύωσης

Πολλά παιχνίδια επιτρέπουν στους παίκτες να διασυνδέονται μεταξύ τους, είτε μέσω του παιχνιδιού, είτε μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Στην περίπτωση που ένα παιχνίδι παρέχει αυτή τη δυνατότητα, θα πρέπει να σας είναι ξεκάθαρο από την αρχική του περιγραφή. Λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία του παιδιού σας, σκεφθείτε αν θέλετε να είναι διαθέσιμη η δυνατότητα επικοινωνίας του με άτομα που μπορεί να μη γνωρίζει, όπως επίσης εάν υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί ή χαρακτηριστικά ασφαλείας στο παιχνίδι που να αποτρέπουν την επικοινωνία.

4. Παίξτε πρώτα εσείς το παιχνίδι

Ο καλύτερος τρόπος για να αντιληφθείτε τι θα βλέπει το παιδί σας όταν θα παίζει το παιχνίδι, είναι να το παίξετε εσείς πρώτοι. Μπορείτε να ελέγξετε εάν κατά την άποψή σας το περιεχόμενο του θα είναι κατάλληλο για το δικό σας παιδί και να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να το παραπλανήσουν ή να του ασκήσουν υπερβολική πίεση για την πραγματοποίηση αγορών. Ρωτήστε το παιδί σας για τα παιχνίδια που παίζει και αν υπάρχει κάτι σε αυτά που το δυσαρεστεί. Έχετε υπόψη σας ότι το περιεχόμενο του παιχνιδιού ενδέχεται να αλλάζει μέσω αναβαθμίσεων, γι’ αυτό θα πρέπει να ελέγχετε τακτικά εάν σας ικανοποιεί το παιχνίδι που παίζει το παιδί σας και αν παραμένει κατάλληλο για αυτό.

5. Ελέγξτε τους λογαριασμούς σας

Αν διαπιστώσετε χρέωση του λογαριασμού σας εν αγνοία σας ή χωρίς τη συγκατάθεσή σας, επικοινωνήστε πρώτα με το διαχειριστή της συγκεκριμένης πλατφόρμας ή τον προμηθευτή του παιχνιδιού. Αυτό θα τους δώσει την ευκαιρία να ανακαλύψουν τι συμβαίνει και να διορθώσουν κάθε πρόβλημα που οφείλεται σε αυτούς. Αν δεν είστε ικανοποιημένοι από την απάντησή τους, επικοινωνήστε με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (Γραμμή Καταναλωτή 1520) για επιπλέον πληροφορίες και συμβουλές ως προς τα νόμιμα δικαιώματά σας.

πηγή:ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ