Όλες οι αλλαγές στο ν/σ για τα «Ανοιχτά Δεδομένα» (λίστα)
Πρόκειται:
Α) Για την αντικατάσταση του όρου «έλεγχος γνησιότητας» αναφορικά με τα δικαιολογητικά που είχε προσκομίσει ο υπάλληλος κατά την πρόσληψή του (σ.σ. είχε ειπωθεί ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε απόλυση ακόμη και για το γνήσιο της υπογραφής) με τον «έλεγχο εγκυρότητας»
Συγκεκριμένα: Στην παράγραφο 5 του άρθρου 28, η λέξη «εγκυρότητας» αντικαθίσταται από τη λέξη «γνησιότητας», που ήταν παρατήρηση του κ. Μητρόπουλου, δεχτή και ουσιαστική και αντιστοίχως, στο ίδιο άρθρο, στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 5, η λέξη «έγκυρου» αντικαθίσταται από τη λέξη «γνήσιου». Αυτές οι αλλαγές γίνονται για να μην υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι δεν κυνηγάμε παρατυπίες ή προβλήματα που δεν αφορούν πλαστότητα και δόλο του υπαλλήλου, αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υφίσταται πρόβλημα ελέγχου ή απόλυσης», είπε η κ. Χριστοφιλοπούλου.
Β) Παράλληλα, καθώς το ΥΔΜΗΔ είχε κατηγορηθεί ότι θέλει να κάνει αναδρομικό έλεγχο για τα πλαστά δικαιολογητικά και να κόψει τις συντάξεις για όσους δημοσίους υπαλλήλους είχαν προσληφθεί με αυτό τον τρόπο, τίθεται όριο η 9η Ιουλίου 2013.
«Πάλι στο άρθρο 28, στην παράγραφο 5, μετά τη φράση «από τον απασχολούμενο» προστίθεται η φράση «από την 9η Ιουλίου 2013». Πάλι προέκυψε από την συζήτηση και τις κατηγορίες, ότι θέλουμε να πάμε χρόνια πίσω και να βρούμε στα ντουλάπια υπαλλήλους κ.λπ..», είπε χαρακτηριστικά η κ. Χριστοφιλοπουλου.
Γ) Επίσης στο άρθρο 33 έχουμε μια αναδιατύπωση την οποία θα διαβάσω: « Δεν επιτρέπεται ο διορισμός/ πρόσληψη προσωπικού μόνιμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στις δημόσιες υπηρεσίες, στα ΝΠΔΔ και στους ΟΤΑ Α΄και Β΄Βαθμού , εφόσον στον οικείο φορέα δεν υφίσταται αντίστοιχη κενή οργανική θέση. Οι ειδικές διατάξεις του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευομένων από αυτό φορέων παραμένουν σε ισχύ».
Δεύτερον, «κατ” εξαίρεση επιτρέπεται ο διορισμός/ πρόσληψη σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση αποκλειστικά σε περίπτωση συμμόρφωσης της διοίκησης σε δικαστική απόφαση ή σε περίπτωση διορισμού των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης ρητώς εφόσον κατά το χρόνο διορισμού/ πρόσληψής τους δεν υφίστανται ή δεν επαρκούν αντίστοιχες κενές οργανικές θέσεις ή δεν είναι δυνατή η προηγούμενη ανακατανομή κενών θέσεων προσωπικού βάσει των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 54 του ν. 4178/2013».
Όλες οι αλλαγές στο νομοσχέδιο
Η πρώτη νομοτεχνική βελτίωση αφορά στην παράγραφο, 2 του άρθρου 2, του ν. 3448/2006, όπως αντικαθίσταται με το άρθρο 2, του δικού μας σχεδίου νόμου. Δηλαδή, διαγράφεται η φράση «εφόσον είναι τεχνικώς εφικτό».
Η δεύτερη νομοτεχνική βελτίωση αφορά στην υποπερίπτωση ι΄, της περίπτωσης γ΄, της παραγράφου 1, του άρθρου 3, του ν. 3448/2006, όπως αντικαθίσταται από την παράγραφο 2, του άρθρου 3 του σχεδίου νόμου, αναδιατυπώνεται ως εξής: «την Εθνική Ασφάλεια, Άμυνα, Δημόσια Τάξη, Εξωτερική Πολιτική, ή Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων». Είναι, όπως λέγαμε στη συζήτησή μας, διευρυμένος ο περιορισμός. Πολλά Κόμματα έθεσαν το θέμα να έχουμε τους περιορισμούς εκείνους, που σχετίζονται με την εθνική ασφάλεια, εν την ευρεία έννοια. Άρα, εμπλουτίσαμε αυτή την φράση.
Στην παράγραφο 3, του άρθρου 3 του σχεδίου νόμου, μετά τη φράση «όπως είναι ασυμβίβαστη», προστίθεται η φράση ως εξής: «βάσει νόμου». Είναι και αυτό μία πρόταση που προήλθε από τη συζήτησή μας. Είναι και στο σχέδιο της Οδηγίας και δεν έχουμε κανένα λόγο να μην το προσθέσουμε, αφού και εσείς μας το προτείνατε.
Στο άρθρο 6 του σχεδίου νόμου, διαγράφεται η φράση, «που υπερβαίνει έναν απλό χειρισμό». Θεωρούμε, ότι δεν χρειάζεται αυτή η φράση. Είχε προταθεί από τη ΔΗΜ.ΑΡ. και από την ΕΛΛΑΚ από τους φορείς. Μπορεί, κάλλιστα, να διαγράφει αυτή η φράση, καθώς δεν χρειάζεται.
Στο άρθρο 12, προσθέτουμε ένα εδάφιο: «πριν την υποβολή της και κατά το προηγούμενο εδάφιο, η έκθεση τίθεται σε δημόσια διαβούλευση για διάστημα 15, τουλάχιστον, ημερών». Αυτό μας το πρότειναν οι φορείς, που θέλουν μία, επιπλέον, διαβούλευση και δεν έχουμε λόγο να μην το κάνουμε.
Στο άρθρο 17 έχουμε τη διαγραφή της φράσης «και έχουν συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας τους», αφορά πρόταση που προήλθε από τον Εισηγητή της Ν.Δ., του ΣΥΡΙΖΑ και από κάποιους εκπροσώπους των φοιτητών της σχολής. Καταργούμε το 25ο έτος της ηλικίας, όπως βγήκε από τη συζήτηση. Μάλιστα, θεωρούμε ότι μετά τα στατιστικά στοιχεία που δόθηκαν στην Επιτροπή μας από τον Πρόεδρο του ΕΚΔΔΑ, ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των επιτυχόντων στη σχολή ήταν πάνω από 25. Αν κάποιοι εξαιρετικοί άνθρωποι, αστέρια, είναι λίγο λιγότερο δεν έχουμε λόγο να τους απορρίψουμε, απλώς θέλαμε την ωριμότητα που χρειάζεται για έχεις την πρόσβαση σε αυτή την κατηγορία Δημοσίων Υπαλλήλων, που είναι οι απόφοιτοι της σχολής. Πάλι στο άρθρο 17, επίσης, διαγράφεται το 25ο έτος. Δεν θα σας κουράσω, να το ξαναδιαβάσω. Σε δύο περιπτώσεις αναφέρεται στο 25ο έτος, σε δύο περιπτώσεις διαγράφεται στις νομοτεχνικές βελτιώσεις, για να μην έχουμε πρόβλημα.
Στο πρώτο εδάφιο του άρθρου 20, η λέξη «πέντε» αντικαθίσταται από τη λέξη «έξι», που και αυτό προέκυψε από τη συζήτηση.
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 22, εδώ υπήρξε μια πρόταση από τον Εισηγητή του ΠΑ.ΣΟ.Κ., για τη διαγραφή της φράσης «ή λύεται η υπαλληλική του σχέση λόγω παραίτησης ή συμπλήρωσης του ανωτάτου ορίου ηλικίας». Αυτό διαγράφεται. Αυτό προτάθηκε από τον Εισηγητή του ΠΑ.ΣΟ.Κ., αλλά ήταν και στη συζήτηση από πολλούς από τα κόμματα, το τι ακριβώς νόημα και ποιος ο σκοπός, ρύθμισης του άρθρου 22. Στο ίδιο άρθρο, στην παράγραφο 3 και 4, πάμε να αντικαταστήσουμε τις λέξεις «αίτηση θεραπείας» με τη λέξη «ένσταση», όπως μας προτείνατε.
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 23, μετά τη λέξη «υπεύθυνος», προστίθεται η φράση «για τη συλλογή των στοιχείων» που προβλέπονται στην επόμενη παράγραφο. Εδώ γίνεται για να κατευναστούν οι ανησυχίες, τόσο των συναδέλφων που εκφράστηκαν εδώ, όσο και από την πλευρά της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, ότι θα υπάρξει κάποιου είδους εξαναγκασμός ή παραβίαση της αυτοτέλειας των ΟΤΑ, άρα είναι για το συγκεκριμένο και μόνο. Νομίζω, ότι η διευκρίνιση διευκολύνει τη συζήτησή μας παραπέρα.
Στο άρθρο 24, η περίπτωση β, όπου μιλάμε για το άρθρο που αφορά τους υπαλλήλους των ΚΕΠ, αναδιατυπώνεται ως εξής: «η απασχόληση διανύθηκε κατά το σύνηθες ωράριο των υπαλλήλων των ΚΕΠ».
Στην παράγραφο 5 του άρθρου 28, η λέξη «εγκυρότητας» αντικαθίσταται από τη λέξη «γνησιότητας», που ήταν παρατήρηση του κ. Μητρόπουλου, δεχτή και ουσιαστική και αντιστοίχως, στο ίδιο άρθρο, στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 5, η λέξη «έγκυρου» αντικαθίσταται από τη λέξη «γνήσιου». Αυτές οι αλλαγές γίνονται για να μην υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι δεν κυνηγάμε παρατυπίες ή προβλήματα που δεν αφορούν πλαστότητα και δόλο του υπαλλήλου, αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υφίσταται πρόβλημα ελέγχου ή απόλυσης. Πάλι στο άρθρο 28, στην παράγραφο 5, μετά τη φράση «από τον απασχολούμενο» προστίθεται η φράση «από την 9η Ιουλίου 2013». Πάλι προέκυψε από την συζήτηση και τις κατηγορίες, ότι θέλουμε να πάμε χρόνια πίσω και να βρούμε στα ντουλάπια υπαλλήλους κ.λπ..
Στην παράγραφο 3 του άρθρου 29 και την αναδιατυπώνουμε ως εξής: «Οι ανωτέρω τροποποιήσεις ισχύουν και για τις αντίστοιχες διατάξεις του νόμου 3584/2007».
Στο άρθρο 33 έχουμε μια αναδιατύπωση την οποία θα διαβάσω: « Δεν επιτρέπεται ο διορισμός/ πρόσληψη προσωπικού μόνιμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στις δημόσιες υπηρεσίες, στα ΝΠΔΔ και στους ΟΤΑ Α΄και Β΄Βαθμού , εφόσον στον οικείο φορέα δεν υφίσταται αντίστοιχη κενή οργανική θέση. Οι ειδικές διατάξεις του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευομένων από αυτό φορέων παραμένουν σε ισχύ».
Δεύτερον, «κατ” εξαίρεση επιτρέπεται ο διορισμός/ πρόσληψη σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση αποκλειστικά σε περίπτωση συμμόρφωσης της διοίκησης σε δικαστική απόφαση ή σε περίπτωση διορισμού των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης ρητώς εφόσον κατά το χρόνο διορισμού/ πρόσληψής τους δεν υφίστανται ή δεν επαρκούν αντίστοιχες κενές οργανικές θέσεις ή δεν είναι δυνατή η προηγούμενη ανακατανομή κενών θέσεων προσωπικού βάσει των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 54 του ν. 4178/2013».
πηγή:Αftodioikisi.gr