Διαφορετική είναι η εικόνα σήμερα στο εργοτάξιο των οδών Αφροδίτης και Καραολή όπου κατασκευάζεται ο αγωγός ομβρίων υδάτων.
Το σημείο θυμίζει φρούριο, αφού έχει αποκλειστεί μια μεγάλη περιφέρεια με το ειδικό πλαστικό πορτοκαλί πλέγμα, το οποίο εμποδίζει την παρουσία ατόμων στον χώρο του εργοταξίου, που εχθές δεν υπήρχε και εργαζόμενος της Εταιρείας σήμερα απαγορεύει την είσοδο στον χώρο, σε όλους ανεξαιρέτως.
Υπενθυμίζουμε πως εχθές, συνέβη το θλιβερό γεγονός του ατυχήματος συμπολίτη μας, με όχημα έργων που εκινείτο επί της Καραολή, χωρίς να υπάρχει το πλέγμα το οποίο οριοθετεί και δεν επιτρέπει την είσοδο κανενός σε χώρο εργοταξίου.
Πάντως η Κατασκευαστική Εταιρεία ρίχνει την ευθύνη στον συμπολίτη μας που εβρίσκετο σε εκείνο το σημείο, τη συγκεκριμένη στιγμή και αποποιείται της όποιας ευθύνης της, με δηλώσεις της εκπροσώπου της, στην εφημερίδα μας.
Συγκεκριμένα:
Ο ηλικιωμένος έπεσε στο μηχάνημα έργου και όχι το μηχάνημα σε αυτόν!!! υποστηρίζει η Εταιρεία, δια της εκπροσώπου της, (επιβλέπουσας το έργο), που κατασκευάζει το αποχετευτικό έργο στις οδούς Αφροδίτης και Καραολή και εχθές συνέβη το ατύχημα με θύμα τον κ. Πετράκη, ο οποίος νοσηλεύεται με πολλαπλά τραύματα στο ΑΤΤΙΚΟΝ Νοσοκομείο.
‘Οπως γράφαμε εχθές το ατύχημα συνέβη όταν ο συμπολίτης μας εκινείτο επί της οδού Καραολή και το μηχάνημα έργων τον παρέσυρε με την όπισθεν, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που συλλέξαμε.
Η επιβλέπουσα το έργο, την οποία συναντήσαμε στο εργοτάξιο, μας δήλωσε πως ο κ. Πετράκης προχωρούσε στην οδό Καραολή παράλληλα με το βαρύ όχημα και πως ξαφνιάστηκε από το θόρυβό του και έπεσε επάνω του.
Σε δεύτερη φάση υποστήριξε πως, ίσως ο τροχός κατά τη διάρκεια μανούβρας του οχήματος για να τον αποφύγει, να τον ακούμπησε και ο συμπολίτης μας να έπεσε στο οδόστρωμα με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του. Η ψυχραιμία και τα καλά αντανακλαστικά του οδηγού ήταν σωτήρια για τον ηλικιωμένο, μας είπε.
Για να καταλάβουμε, ο κ. Πετράκης εκινείτο στο χώρο του εργοταξίου, που δεν ήταν όμως εργοτάξιο, αφού δεν υπήρχε το πλέγμα αλλά μία απλή κορδέλα και κανένας δεν τον αντελήφθη που βάδιζε παράλληλα με το όχημα έργων και μάλιστα τόσο κοντά του, που ξαφνιάστηκε από το θόρυβό του και έπεσε επάνω του!!!
Ενημερώνουμε πως ο άτυχος συμπολίτης μας εισήχθη για παρακολούθηση και νοσηλεία, στο ΑΤΤΙΚΟΝ Νοσοκομείο με κτυπήματα στην κνήμη, στον ώμο, στο χέρι, σπασμένα δόντια και ράμματα στο πρόσωπο.
Η εφημερίδα μας βεβαίως δεν σκοπεύει, ούτε είναι δουλειά της, να κάνει τον δικαστή.
Καταγράφουμε τις διαφορετικές απόψεις και εκτιμήσεις όπως μας τις αναφέρουν και όταν έρθει η ώρα των ευθυνών, εάν υπάρχουν, τότε άλλοι είναι αρμόδιοι να κρίνουν.
Μπορεί να μην έχουμε τη δυνατότητα να καταγράψουμε ακριβώς πως συνέβη το ατύχημα, μπορούμε όμως να καταγράψουμε γεγονότα που έπεσαν στην αντίληψή μας πριν και μετά το ατύχημα και αφορούν τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας που είχε λάβει η Εταιρεία στο εργοτάξιο.
Το έργο ξεκίνησε τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου.
Ξεκίνησε χωρίς να έχει τοποθετηθεί κάποιο πλέγμα, όπως τοποθετήθηκε αμέσως μετά το ατύχημα, περιμετρικά του έργου.
Η φωτογραφία είναι από τις πρώτες ημέρες εργασιών, στη συμβολή Αφροδίτης και Βενιζέλου.
Η υπεύθυνη του έργου μας δήλωσε πως η ταινία που είχε τοποθετηθεί είναι αρκετή για την ασφάλεια, προειδοποίηση και προστασία των πεζών και πως η Εταιρεία δεν υποχρεούται για την τοποθέτηση πλέγματος.
Ερώτημα:
Εάν η Εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη, τότε γιατί έσπευσε μετά το ατύχημα να τοποθετήσει πλέγμα περιμετρικά του έργου;
Στην επισήμανσή μας πως οι φάροι που τοποθετήθηκαν από την Εταιρεία δεν λειτουργούσαν εχθές το βράδυ, μας δήλωσε πως:
“Ακόμα κι αν δεν λειτουργούν για κάποιο λόγο, είναι ορατοί όταν πέσουν φώτα αυτοκινήτου επάνω τους επειδή αντανακλούν”.
Σημειώνουμε πως δεν λειτούργησαν από την τοποθέτησή τους!!!
Σε άλλο ερώτημά μας, γιατί τοποθετήθηκε μετά το ατύχημα το πλέγμα αφού δεν ήταν υποχρεωτικό μας απάντησε πως μπήκε τώρα, επειδή το έργο γίνεται πλέον επί της Καραολή, ενώ όταν συνέβη το ατύχημα το έργο εκτελείτο στην οδό Αφροδίτης και η Εταιρεία δεν είχε την υποχρέωση τοποθέτησης του.
Βεβαίως οι φωτογραφίες δεν συμβαδίζουν με την απάντησή της και αποδεικνύουν πως όταν συνέβη το ατύχημα το έργο εκτελείτο επί της οδού Καραολή.
Έρχεται μάλιστα σε αντίθεση με την πρώτη της απάντηση για το κατά πόσον είναι υποχρεωτική η τοποθέτηση του πλέγματος ή όχι.
Στην πάνω δεξιά φωτογραφία διακρίνεται καθαρά πως ενώ τα έργα γίνονται επί της Καραολή, πλέγμα δεν υπάρχει.
Ζητήσαμε να πληροφορηθούμε από το Δήμο, σχετικά με τα μέτρα προστασίας και για το εάν είναι υποχρεωτική η τοποθέτηση του πλέγματος ή όχι.
Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, μας απάντησε πως τη σύμβαση έχει η Περιφέρεια που χρηματοδοτεί και επιβλέπει το έργο. Ελπίζουμε έως το τέλος της εβδομάδας να έχουμε πληροφορηθεί το απλό, αλλά καθοριστικό αυτό στοιχείο.
Το ζητούμενο για την εφημερίδα μας δεν είναι κυρίως πως συνέβη το ατύχημα. Αυτό είναι θέμα Αστικών και άλλων ευθυνών εάν υπάρχουν, αλλά εάν η Κατασκευαστική Εταιρεία είχε λάβει πριν το ατύχημα, όλα τα απαραίτητα και προβλεπόμενα προστατευτικά μέτρα για την ασφάλεια των πεζών.
Ευχόμαστε η Εταιρεία να είναι τυπική και προσεκτική στα μέτρα ασφάλειας, διότι για αρκετό καιρό θα κάνει έργα στην πόλη μας.
Υπογραμμίζουμε πως λίγα μέτρα από το σημείο που γίνονται τα έργα, είναι το Β΄ Δημοτικό Σχολείο, με τους δεκάδες μαθητές να πηγαινοέρχονται από το δρόμο αυτόν…