Θύματα χιλιάδες οδηγοί, λόγω bonus, από νοθευμένα καύσιμα στα οχήματά τους

Θύματα κερδοσκόπων πέφτουν καθημερινά χιλιάδες πολίτες, με το Ελληνικό κράτος απλά να σφυρίζει αδιάφορα γιατί “κόπηκαν τα bonus που έπαιρναν οι υπάλληλοι για κάθε έλεγχο, που αφορούσε τη νοθεία καυσίμων”.

Το επιβεβαιώνει επίσημα πλέον το υπουργείο Ενέργειας, με τον Υπουργό Γιώργο Σταθάκη να αποκαλύπτει τη ραγδαία μείωση κατά 53% των ελέγχων για το λαθρεμπόριο-νοθεία καυσίμων από το 2014 στο 2016, αιτιολογώντας αυτή λόγω της κατάργησης του μπόνους που έπαιρναν οι υπάλληλοι για κάθε έλεγχο.

Συγκεκριμένα ενώ το 2014 οι έλεγχοι ήταν 4.018, το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπ. Ενέργειας που αποκαλύπτει η Καθημερινή, μειώθηκαν σε 1.8875 (μείωση 53%).

Παράλληλα οι αποφάσεις επιβολής προστίμων μειώθηκαν από 40 σε 10 και τα πρόστιμα από τα 1,8 εκατ. ευρώ σε μόλις 178.191 ευρώ.

Χιλιάδες οδηγοί καθημερινά βάζουν ακατάλληλα καύσιμα στα οχήματά τους με τις επιπτώσεις τόσο στο αυτοκίνητό τους, όσο και στην υγεία όλων μας, να είναι τρομακτικές στη πάροδο του χρόνου. Και αυτό γιατί “κόπηκαν τα bonus τους”.

Η μόνη άμυνα που έχουν οι οδηγοί τουλάχιστον στη νοθεία των καυσίμων, είναι η προσεκτική επιλογή των πρατηρίων καυσίμων που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητά τους:

Ας δούμε όπως πως γίνεται η νοθεία στα καύσιμα:

Τα βασικά στάδια στη διακίνηση των υγρών καυσίμων είναι: το διυλιστήριο, η εγκατάσταση της εταιρίας εμπορίας πετρελαιοειδών, η μεταφορά (το βυτιοφόρο, το πλοίο) και ο προορισμός δηλ. το πρατήριο, το εργοστάσιο κ.λπ. Σε όλα τα στάδια υπάρχει ο κίνδυνος της παράνομης διακίνησης και του λαθρεμπορίου που είναι συνυφασμένα με τη νοθεία.

Η Νοθεία

Με βάση τις έρευνες η νοθεία μπορεί να γίνει κυρίως με δύο τρόπους:

Mε ανάμειξη δύο διαφορετικών τύπων καυσίμων (ενός ακριβότερου με ένα φθηνότερο) ώστε το μείγμα τους να πουληθεί ως το ακριβό καύσιμο.

Με νόθευση των καυσίμων με πολύ φθηνότερες ουσίες από διαλύτες μέχρι χρησιμοποιημένα λιπαντικά ακόμα και …νερό!

Συνήθως η νοθεία γίνεται στο στάδιο της μεταφοράς των καυσίμων προς πρατήριο ή και στο ίδιο το πρατήριο. Επίσης γίνεται σε αποθήκες, ανοιχτούς ή κλειστούς χώρους «μάντρες», με παράνομες υπέργειες ή υπόγειες δεξαμενές. Στο καύσιμο μπορεί να γίνει νοθεία με απλή ανάμειξη ή με αποχρωματισμό και εξουδετέρωση του ιχνηθέτη. Είναι γνωστό ότι τα χαμηλής φορολογίας καύσιμα χρωματίζονται και περιέχουν ιχνηθέτη για να είναι εύκολος ο εντοπισμός τους όταν αναμειχθούν με άλλα υψηλότερης φορολογίας. Οι λαθρέμποροι έχουν βρει τρόπους για να εξουδετερώνουν αυτές τις μεθόδους εντοπισμού της νοθείας. Στη συνέχεια τα νοθευμένα καύσιμα κατευθύνονται αποχρωματισμένα και «καθαρά» στα πρατήρια.

Οι μορφές και κίνδυνοι για τους κινητήρες

Απλή αμόλυβδη 95 οκτανίων RON

Νοθεύεται με την προσθήκη άλλων χημικών ουσιών όπως τολουόλιο η αλκοόλες. Είναι το πιο σπάνιο, αλλά και το πιο επικίνδυνο είδος νοθείας. Κι αυτό γιατί όχι μόνο δε μειώνει την απόδοση του κινητήρα, αλλά αντίθετα μπορεί να την αυξήσει, αφού η τολουόλη μπορεί να έχει υψηλό αριθμό οκτανίου. Ωστόσο, το τολουόλιο μπορεί να προκαλέσει σημαντικές ζημιές, καθώς είναι διαβρωτικό και αποσυνθέτει όλα τα ελαστομερή του κινητήρα, όπως τσιμούχες, φλάντζες, σωληνάκια κλπ. Παράλληλα, προκαλεί αυξημένη κατανάλωση αλλά έχει και καταστροφικές για το περιβάλλον εκπομπές ρύπων.

LRP (Νέα σούπερ βενζίνη με υποκατάστατο μόλυβδου), 96 οκτανίων RON.

Η πιο συνηθισμένη νοθεία είναι η προσθήκη απλής αμόλυβδης βενζίνης στην βενζίνη με υποκατάστατο μόλυβδου (νέα σούπερ) ή η πώληση απλής αμόλυβδης βενζίνης στην τιμή της σούπερ. Η χρήση απλής αμόλυβδης από αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας φθείρει σταδιακά τις έδρες των βαλβίδων του κινητήρα και οδηγεί τελικά στη σοβαρή φθορά του ίδιου του μπλοκ του κινητήρα. Επιπλέον, ο χαμηλότερος αριθμός οκτανίου μειώνει την απόδοση του κινητήρα και αυξάνει τα επιβλαβή καυσαέρια και την μόλυνση του περιβάλλοντος. Νοθεύεται επίσης με τολουόλιο.

Σούπερ αμόλυβδη 100 οκτανίων RON και ειδικοί τύποι «ακριβών» βενζινών με πρόσθετα.

Συνήθως νοθεύονται με απλή αμόλυβδη βενζίνη. Σε ορισμένα μοντέλα που από κατασκευής απαιτούν πολύ ψηλό αριθμό οκτανίου, η χρήση απλής αμόλυβδης μειώνει σημαντικά την απόδοση, αυξάνει τα επικίνδυνα καυσαέρια και τις επικαθήσεις στον κινητήρα με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά του. Νοθεύονται επίσης με τολουόλιο.

πηγή: Newsauto

ΤΩΝ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ, ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ