Οι αντιδράσεις που καταγράφονται από Συλλόγους Εκπαιδευτικών αλλά και Γονέων για την αιφνίδια μετατροπή σχολικών μονάδων της πόλης μας σε Πειραματικά είναι γεγονός. Οι διαδικασίες που προχωρούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των άμεσα ενδιαφερόμενων, προκαλούν ερωτήματα που απευθύνονται και προς τη Δημοτική Αρχή.
Δεν είναι μόνο το ίδιο το γεγονός της μετατροπής, αλλά η διαπίστωση ότι επιχειρείται με αυταρχικό τρόπο, χωρίς τη συναίνεση μας. Η πρακτική του «αποφασίζουμε και διατάσσουμε», είναι βγαλμένη από την καθημερινή πρακτική του υπουργείου και της κυβέρνησης και δείχνει καθαρά ότι θα «περάσει πάση θυσία».
Η μετατροπή σχολείων σε Πειραματικά δεν στηρίζεται σε ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό σχέδιο πολλαπλασιασμού των σχολικών μονάδων που εφαρμόζουν πειραματικές, καινοτόμες, εκπαιδευτικές μεθόδους με μια λογική επέκτασης τους. Ο άναρχος και ευκαιριακός τρόπος με τον οποίο επιχειρείται αποδεικνύει πως μέλημά τους είναι η αλλαγή του χάρτη της δημόσιας εκπαίδευσης αφού η ίδρυσή τους αποτελεί κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως η πολιτική ηγεσία είναι προσανατολισμένη στην εκ βάθρων αλλαγή του χαρακτήρα του Δημόσιου Σχολείου, όχι με παιδαγωγικά κριτήρια αλλά αποφασισμένη να επιβάλλει καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς και άνισης αντιμετώπισης για τους μαθητές. Προσθέτουν πως οι καινοτόμες δράσεις που επαγγέλλονται τα Πειραματικά, υλοποιούνται χρόνια σε πολλά σχολεία.
Καταργείται το σχολείο της γειτονιάς. Η επιλογή των μαθητών θα γίνεται με κλήρωση(άραγε πόσο αδιάβλητη μπορεί να είναι;) Θα υπάρξει ανακατανομή μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες και οι συνέπειες προβλέπονται αρνητικές τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και στον οικογενειακό προγραμματισμό.
Ταυτόχρονα θεσμοθετείται και επίσημα η αναζήτηση χορηγιών και δωρεών, ενώ είναι υποχρέωση της πολιτείας να μεριμνά για τη χρηματοδότηση και την αναβάθμιση των σχολείων.
Η κατηγοριοποίηση των σχολείων και η δημιουργία σχολείων για μορφωτική ελίτ υψηλών επιδόσεων, θα αποκλείει μαθητές από τις πιο φτωχές και λαϊκές οικογένειες. Το επιχείρημα ότι η εισαγωγή γίνεται με κλήρωση και όχι με εξετάσεις, άρα είναι ανοιχτό για όλους, το καταρρίπτει η πείρα από τις μετατροπές σχολείων σε άλλες περιοχές.
Είναι υποχρέωση μας ως γονείς, να αντιταχθούμε στην απαράδεκτη, αντιεκπαιδευτική πολιτική και να παλέψουμε για την υπεράσπιση των Δημόσιων Σχολείων και των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των παιδιών.
ΕΙΡΗΝΗ ΑΓΑΠΗΤΟΥ
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων 2ου Λυκείου Αγίας Βαρβάρας