ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 4ου Δημοτικού Σχολείου σχετικά με το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+

.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 4ου Δημοτικού Σχολείου

σχετικά με το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+

Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+, αξιοποιώντας την ευκαιρία των σχετικών επιμορφωτικών δράσεων για την καλλιέργεια δεξιοτήτων και την ενδυνάμωση εκπαιδευτικών και μαθητών. Ο τίτλος του προγράμματός μας είναι «Χρησιμοποιώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την προώθηση της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης σε ένα πολυπολιτισμικό σχολείο» και περιλαμβάνει κινητικότητες εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικές δράσεις. Οι πρώτες τρεις κινητικότητες πραγματοποιήθηκαν τον Νοέμβριο του 2024 και αφορούσαν τη συμμετοχή εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε επιμορφωτικά προγράμματα στη Βαρκελώνη, την Κωνσταντινούπολη και το Βερολίνο. Η τέταρτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2025 όπου εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν ένα πολυπολιτισμικό σχολείο στη Σαραγόσα της Ισπανίας.

Η τρίτη κινητικότητα του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο, στις 25-30 Νοεμβρίου 2024. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Ελένη Ντούλμα και Νικόλαος Μαρκόπουλος συμμετείχαν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα “Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies”. Θέμα του σεμιναρίου ήταν οι βέλτιστες στρατηγικές μάθησης και η διαχείριση της σχολικής τάξης. Στο πλαίσιο του προγράμματος, εκπαιδευτικοί από διάφορες χώρες της Ευρώπης (Ισπανία, Ιταλία και Τσεχία) είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν γνώσεις, να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και να εξερευνήσουν σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε διαδραστικά εργαστήρια, παρουσιάσεις και πρακτικές δραστηριότητες που εστίασαν στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, την ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών και τη διαχείριση της τάξης σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον. Μέσα από μελέτες περιπτώσεων και βιωματικές ασκήσεις, εξετάστηκαν οι πιο αποτελεσματικές τεχνικές για την προσαρμογή της διδασκαλίας στις ατομικές ανάγκες των μαθητών, την καλλιέργεια θετικού μαθησιακού κλίματος και την αντιμετώπιση προκλήσεων όπως η έλλειψη συγκέντρωσης και η διαχείριση συγκρούσεων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρήση της τεχνολογίας ως εργαλείο για τη βελτίωση της διδασκαλίας, με παρουσιάσεις εφαρμογών που υποστηρίζουν τη διαφοροποιημένη μάθηση και την παρακολούθηση της προόδου των μαθητών.

Το πρόγραμμα Erasmus+ αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία.

Η τέταρτη κινητικότητα του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στη Σαραγόσα, στις 12-17 Ιανουαρίου 2025. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, Έλενα Ντούλμα και Ευάγγελος Ελευθερίου, επισκέφθηκαν το πολυπολιτισμικό σχολείο Ceip Fernando El Católico στο οποίοι οι περισσότεροι από τους μαθητές προέρχονταν από κοινωνικοοικονομικά ευάλωτο περιβάλλον, με το 50% να ανήκει στη Ρομά κοινότητα και το 50% να είναι μεταναστευτικής καταγωγής, κυρίως από την Αφρική ή τη Λατινική Αμερική. Οι εκπαιδευτικοί μας καθημερινά παρακολουθούσαν τη διδασκαλία εκπαιδευτικών του παραπάνω σχολείου και παρατηρούσαν τον τρόπο διαχείρισης μιας πολυπολιτισμικής τάξης. Τις ομάδες εργασίας που οι εκπαιδευτικοί δημιουργούσαν για να ενισχύσουν τη συμμετοχή όλων των παιδιών  κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την εθελοντική συμμετοχή φοιτητών και άλλων εξωσχολικών ατόμων, καθώς και τη συνεργασία μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευτικών για την επίτευξη της ένταξης και της συμπερίληψης παιδιών με διαφορετικό κοινωνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο και διαφορετική γλώσσα. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί μας διαπίστωσαν τη σημαντική στήριξη που παρείχαν  πολλά ψηφιακά μέσα που χρησιμοποιούνταν καθημερινά κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας.   Ιδιαίτερη προσπάθεια δόθηκε από τους ισπανούς εκπαιδευτικούς να μεταδώσουν την εκπαιδευτική τους εμπειρία τους σε ένα πολυπολιτισμικό σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στη σχολική τους μονάδα έχοντας αποκτήσει μία μεγάλη ποικιλία μεθόδων και στρατηγικών για να τις εφαρμόσουν στο δικό τους σχολικό περιβάλλον.