Αυτήν την εποχή πραγματοποιούνται στην πόλη μας σημαντικά έργα που προσβλέπουν στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων της.
Κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει στα φαρδιά πεζοδρόμια, το περισσότερο πράσινο, τις ασφαλέστερες μετακινήσεις των πεζών.
Υπάρχει όμως ένας παράγοντας ο οποίος σύντομα, κυρίως όταν ολοκληρωθούν τα έργα, θα δημιουργήσει προβλήματα στην καθημερινότητά μας.
Ο παράγοντας αυτός είναι ο αριθμός οχημάτων που υπάρχουν στην πόλη μας και οι θέσεις στάθμευσης που οριοθετούνται.
Υπάρχουν δρόμοι στους οποίους δεν θα είναι έντονο αυτό το θέμα, αλλά υπάρχουν άλλοι που ήδη οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι συνεχώς στο ψάξιμο και στις απανωτές βόλτες για να βρουν χώρο για να παρκάρουν.
Οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. των οδών Παπαφλέσσα και Ραιδεστού δεν θα νοιώσουν πολύ έντονα, αλλά αρκετά, την έλλειψη θέσεων πάρκινγκ διότι σε αυτούς τους δρόμους υπάρχουν κατοικίες μόνο από την μία πλευρά τους.
Στην οδό Παπαφλέσσα υπάρχει από την αρχή έως το τέλος ο μαντρότοιχος της Αποστολικής Διακονίας και σε ολόκληρη την οδό Ραιδεστού το σχολικό συγκρότημα.
Υπάρχουν όμως δρόμοι όπως οι οδοί Κολοκυθά και Κουντουριώτη οι οποίες είναι πυκνοδομημένες και ιδιαίτερα η πρώτη με πολυκατοικίες.
Ακούγεται από το δήμο η δικαιολογία πως έως σήμερα δεν υπάρχουν θέσεις πάρκινγκ και τώρα κατασκευάζονται, αφήνοντας πιθανώς να εννοηθεί πως όσοι παρκάρουν σήμερα στους δρόμους το κάνουν “παράτυπα”.
Επειδή δεν είναι έτσι τα πράγματα σημειώνουμε πως όλοι παρκάρουν νόμιμα στους δρόμους, εκτός κι αν υπάρχουν περί του αντιθέτου πινακίδες ΚΟΚ και εάν παρκάρουν πάνω σε πεζοδρόμια ή κοντά σε στροφές.
Ο κόσμος είναι επιφυλακτικός, όπως και δημοτικοί σύμβουλοι όλων των παρατάξεων για το θέμα των θέσεων πάρκινγκ στην πόλη μας που οριοθετούνται.
Πιστεύουν πως τα συγκεκριμένα έργα έπρεπε να μην “αφορίσουν” τα οχήματα των συμπολιτών μας, αλλά να ξεκίναγαν οι μελέτες με αυτό το δεδομένο. Τα οχήματα πλέον δεν είναι είδος πολυτελείας, αλλά είδος πρώτης ανάγκης.
Θα αναφέρουμε ένα παράδειγμα για να γίνει κατανοητό αυτό που γράφουμε.
Η φωτογραφία που ακολουθεί είναι από την οδό Κουντουριώτη από την οδό Διστόμου έως την οδό Στ. Σαράφη. Διακρίνονται παρκαρισμένα ΔΕΚΑ οχήματα ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ και υπάρχουν ακόμα δύο κενές θέσεις.
Στο σχέδιο όμως της μελέτης του έργου για την οδό Κουντουριώτη (ακολουθεί) προβλέπονται ΜΟΝΟ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ θέσεις πάρκινγκ (κόκκινο χρώμα) από Διστόμου έως Στεφ. Σαράφη.
Η οδός Κουντουριώτη έχει έξι οικοδομικά τετράγωνα (το έργο), εάν λοιπόν υπολείπονται από κάθε Ο.Τ. 7 – 8 θέσεις πάρκινγκ για τα οχήματα των μόνιμων κατοίκων, αυτό σημαίνει πως θα προκύψει πρόβλημα για ιδιοκτήτες 45 περίπου οχημάτων στο δρόμο αυτόν.
Αυτό σημαίνει πως θα ψάχνουν να βρουν πάρκινγκ σε γύρω δρόμους, δημιουργώντας πιεστικές συνθήκες, νεύρα, καυγάδες, συγκρούσεις, με αποτέλεσμα κεντρικοί λεωφορειόδρομοι, όπως συμβαίνει σήμερα στην Π. Π. Γερμανού, που δέχεται το βάρος και των οχημάτων της οδού Αριστοτέλους και Κουντουριώτη, να γίνονται επικίνδυνοι και για τους πεζούς.
Επί πλέον η αποτυχία του δήμου να εξασφαλίσει την κατασκευή πάρκινγκ με ευκαιρία τον σταθμό στην πλατεία του ΜΕΤΡΟ, στην οδό Παλαμά, μεγεθύνει το πρόβλημα.
Εκτός από τη διαμόρφωση λοιπόν, δρόμων με παγκάκια και φυτά, ας φροντίσει ο δήμος για την κατασκευή πάρκινγκ οχημάτων, σε χώρους ιδιοκτησίας του, ή να προχωρήσει σε αγορά – απαλοτρίωσή τους (υπάρχουν ακόμα ακάλυπτοι), τους οποίους να διαθέτει δωρεάν στους κατοίκους.
Ας λάβει υπ΄ όψιν του ο δήμος τα παραπάνω στοιχεία και ας πράξει αναλόγως…