Σούπερ Μάρκετ: Αυτά τα προϊόντα που «καίνε» νοικοκυριά, “απογειώνουν” τα κέρδη τους (λίστα)

.
“Μάχη” με την ακρίβεια συνεχίζουν να δίνουν τα ελληνικά νοικοκυριά, που εδώ και μήνες παρότι μπορεί να μικραίνουν τη λίστα του σούπερ μάρκετ, συνεχίζουν και βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη… αλλά προς τέρψιν των πωλήσεων των Ομίλων!

Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 7,2%, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε της προηγούμενες ημέρες η εταιρεία ερευνών Circana (πρώην IRI). Γεγονός, που -βεβαίως- αποτυπώνεται και στον τζίρο των σούπερ μάρκετ σε σχέση με τον όγκο πωλήσεων.

Σύμφωνα με την έρευνα της Circana οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ το ενδεκάμηνο του 2023 αυξήθηκαν σε αξία κατά 9,5% και σε όγκο κατά 2,2%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Σημειώνεται, ωστόσο ότι μετά από δύο χρόνια καταγράφεται αξιοσημείωτη αύξηση και στον όγκο πωλήσεων, καθώς το 2022 είχε αυξηθεί οριακά κατά 0,5% και το 2021 είχε υποχωρήσει κατά 2%. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ να ανέρχεται την χρονική περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου στα 8,188 δισ. ευρώ από 7,477 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 711 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό οφείλεται στις ανατιμήσεις που έγιναν σε εκατοντάδες προϊόντα την προηγούμενη χρονιά.

Σε ποια προϊόντα καταγράφονται οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις

Στο εξεταζόμενο διάστημα, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφονται στα καθαριστικά κατά 9,1%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 7,2% και στα τρόφιμα κατά 7,1%.

Αναλυτικότερα, οι τιμές στα καθαριστικά για το σπίτι αυξήθηκαν κατά 11,6%, στα βοηθήματα μαγειρικής 9,4%, στα snacks 8,5%, στα κατεψυγμένα τρόφιμα 8,3%, στα γαλακτοκομικά 8%, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας κατά 8,1%, στα μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά, νερά) κατά 6,5%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 6,3% και στα συσκευασμένα τρόφιμα κατά 6,2%.

Ανατιμήσεις καταγράφονται και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς οι πωλήσεις τους το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 αυξήθηκαν κατά 11,%, με το μερίδιό τους να ανέρχεται πλέον στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα το 2022.

Το μεγαλύτερο μερίδιο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συγκεντρώνουν τα τρόφιμα 26,8%, τα προϊόντα για το σπίτι 25,6% και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 20,9%.

Η νέα τάση…

Σημειώνεται πως αυξήσεις καταγράφονται και στο χωράφι, συμπαρασύροντας έτσι προς τα πάνω τις τιμές. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Νοέμβριο του 2023 οι παραγωγοί είδαν επιπλέον αύξηση 3,8%, ενώ τα κόστη παραγωγής έπεσαν στο 5,2%.

Τα λαχανικά και τα κηπευτικά αυξήθηκαν κατά 14,8%, τα φρούτα 12,3%, ενώ στο ελαιόλαδο η αύξηση έφτασε στο 72,4% και στα κρέατα ήταν 6,3%.

Το ελαιόλαδο παραμένει ο απόλυτος πρωταγωνιστής της ακρίβειας καθώς ανατιμήθηκε κατά 58,5%, τον περασμένο Δεκέμβριο. Όπως λένε, όμως, παράγοντες της αγοράς, οι τιμές θα ανέβουν κι άλλο και γι’ αυτό κρατούν αποθέματα περιμένοντας.

Πηγή: Aftodioikisi.gr