Κάτω από τη βάση, ή αν θέλετε το μέσο όρο, πήραν οι έλληνες μαθητές στο πρόγραμμα PISA του Ο.Ο.Σ.Α.
O Ο.Ο.Σ.Α. διοργανώνει το πρόγραμμα PISA κάθε τρία χρόνια για τη δοκιμή και αξιολόγηση των βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων 15χρονων μαθητών, με στόχο τη σύγκριση των εκπαιδευτικών συστημάτων για τη βελτίωση της εκπαίδευσης που τους παρέχεται.
Στην κύρια έρευνα PISA 2022 έλαβαν μέρος περίπου 690.000 μαθητές από 81 χώρες (38 χώρες- μέλη του ΟΟΣΑ και 43 επιπλέον χώρες) εκπροσωπώντας περίπου 29 εκατομμύρια 15χρονων μαθητών.
Η Ελλάδα κάτω από τη βάση
Η Ελλάδα στο PISA 2022 κατατάσσεται στην ομάδα των χωρών που σημειώνουν χαμηλότερες επιδόσεις από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ στα Μαθηματικά, την Κατανόηση Κειμένου και τις Φυσικές Επιστήμες. Συγκεκριμένα κατατάσσεται στην 44η θέση στα Μαθηματικά με επίδοση 430, στην 41η θέση στην Κατανόηση Κειμένου με επίδοση 438 και στην 44η θέση στις Φυσικές Επιστήμες με επίδοση 441.
Στην Ελλάδα, η πτώση της βαθμολογίας είναι μεγαλύτερη από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ. Πιο συγκεκριμένα, η βαθμολογία για τα Μαθηματικά είναι χαμηλότερη κατά 21 μονάδες και για την Κατανόηση Κειμένου κατά 19 μονάδες, σε σχέση με το 2018. Όμως, υπάρχει πτώση 11 μονάδων και στις Φυσικές Επιστήμες.
Γενικότερα, κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας η πτώση της βαθμολογίας για την Ελλάδα είναι 9 μονάδες στα Μαθηματικά, 12 μονάδες στην Κατανόηση Κειμένου και 21 μονάδες στις Φυσικές Επιστήμες.
Βέβαια, αν δεχθούμε τις μετρήσεις αυτές, σημαίνει πως ο πολίτης που δημιουργείται δεν κατανοεί εύκολα την πληροφορία και το περιβάλλον. Και αυτό έχει επιπτώσεις και στη δική του ζωή και στη ζωή όλου του κοινωνικού συνόλου.
Η ελληνική εκπροσώπηση
Την Ελλάδα εκπροσώπησαν στην κύρια έρευνα 6578 μαθητές γεννημένοι το 2006, από 242 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ) όλης της χώρας.
Στην Ελλάδα και όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία δεν τα πάμε καλά ή καλύτερα παίρνουμε κάτω από τη βάση που δημιουργείται ως μέσος όρος των χωρών που συμμετέχουν.
Σίγουρα κάτι δεν κάνουμε καλά στην κοινωνία μας και βέβαια στο σχολείο, όσο και αν μπορεί να αμφισβητηθεί κάποια μέτρηση ή να γίνει κάποια αναφορά σε ιδιαιτερότητες.
Πηγή: Documento