Σούπερ μάρκετ: Σε απόγνωση είναι χιλιάδες καταναλωτές που βλέπουν βδομάδα την βδομάδα τις τιμές των προϊόντων στα ράφια των σουπερμάρκετ να εκτινάσσονται προς τα πάνω.
Πλέον, οι περισσότεροι έχουν αλλάξει τις συνήθειές τους και αναζητούν τις προσφορές των σουπερμάρκετ αλλά και αυτές εξανεμίζουν τα χρήματα από τα πορτοφόλια τους!
«Δεν το ψάχνω. Αποκλείεται να ξέρει κανείς τις τιμές ολόκληρες. Εδώ και πολλά χρόνια το 1+1 ήταν και αυτό ένα δελεαστικό προϊόν και το αγοράζαμε», λέει ο κόσμος.
Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, το 51% των Ελλήνων καταναλωτών στρέφεται περισσότερο στην αγορά προϊόντων «1+1 δώρο», ενώ το 49% πραγματοποιεί αγορές κατά την περίοδο των εκπτώσεων και των προσφορών.
Η συζήτηση που έχει ανοίξει για τις παραπλανητικές προσφορές, οδηγεί σε μεγαλύτερη πίεση των αλυσίδων σουπερμάρκετ από την κυβέρνηση, που ψάχνει τρόπους να προστατέψει τον καταναλωτή από περιπτώσεις παραπλάνησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης ήδη διαμορφώνουν τη διάταξη με την οποία θα αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο των προσφορών στα σουπερμάρκετ, προκειμένου να γίνει πιο αυστηρό και να αποφεύγεται η παραπλάνηση των καταναλωτών
Σχετικά με τις προσφορές 1+1
Σχετικά με τις προσφορές 1+1, ο αρμόδιος υπουργός κ. Σκρέκας ανέφερε: «Δεν έχει πει ποτέ κανείς και δεν υπάρχει καμία δήλωση από κανέναν κυβερνητικό παράγοντα που να λέει ότι θα καταργηθεί το 1+1. Εμείς θέλουμε και καταπολεμούμε τις παραπλανητικές προσφορές και εκπτώσεις και εν όψει της Black Friday ήδη έχουμε χιλιάδες τιμοληψίες προϊόντων για να δούμε αν οι εταιρείες, οι αλυσίδες ή τα καταστήματα θα προχωρήσουν σε παραπλανητικές συμπεριφορές, σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές για να κοροϊδέψουν τον καταναλωτή. Εμείς φυσικά και θέλουμε προσφορές και θέλουμε τα προϊόντα να προσφέρονται σε καλύτερες τιμές αλλά δεν θα επιτρέψουμε τις παραπλανητικές προσφορές».
Και πρόσθεσε: «Θα πρέπει να υπάρχει και η μεμονωμένη συσκευασία ώστε να υπάρχει σύγκριση μεταξύ του μονού προϊόντος και της πολυσυσκευασίας η οποία είναι σε προσφορά για να μπορεί να βλέπει ο καταναλωτής ότι αυτό το οποίο του προσφέρεται είναι με έκπτωση».
Παραδείγματα «παραπλάνησης»
Πάντως, οι προσφορές που… δεν είναι προσφορές «δίνουν και παίρνουν» αυτή την περίοδο.Ενδεικτικά παραδείγματα παρουσίασε σήμερα το enikos.gr:
Μονή συσκευασία γνωστής μάρκας ζυμαρικών κοστίζει 0,92 ευρώ. Σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ υπάρχει προσφορά «3+1 δώρο» που το κόστος ανέρχεται στα 3,96 ευρώ. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό αντιλαμβάνεται κάποιος ότι αν αγοράσει εκτός προσφοράς 4 μονές συσκευασίες, η συνολική τιμή ανέρχεται στα 3,68 ευρώ. Δηλ. θα ξοδέψει λιγότερα από τα 3,96 ευρώ της προσφοράς. Στη συγκεκριμένη περίπτωση παρατηρείται κι άλλο «παράδοξο»: Αφού η προσφορά αναγράφει «3+1 δώρο», αν αφήσουμε έξω το ένα πακέτο δώρο, τα υπόλοιπα τρία θα έπρεπε να κοστίζουν 2,97 ευρώ (3 Χ 0,99 ευρώ). Άρα επί της ουσίας χρεώνεται και το δώρο και δεν υφίσταται προσφορά. Στην προσφορά δε, αν κάνει κανείς τον υπολογισμό, η κάθε συσκευασία κοστίζει 0,99 ευρώ ενώ η μονή 0,92 ευρώ.
Άλλη μια χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί συσκευασία αλευριού 1 κιλού που κοστίζει 1,29 ευρώ με έκπτωση 25%. Η τιμή με έκπτωση από τα 1,72 ευρώ αρχική τιμή, πάει στα 1,29 ευρώ. Όμως, πάνω στη συσκευασία αναγράφεται –30 λεπτά, τα οποία… δεν υπάρχουν. Το ίδιο αλεύρι, πωλείται και σε πολυσυσκευασία «2+1 δώρο», η οποία πωλείται στην τιμή των 3,23 ευρώ. Η αρχική τιμή ήταν 4,04 ευρώ και έχει έκπτωση 20%. Αν από τα 4 ευρώ αφαιρέσει κάποιος το 20%, βγαίνει η τιμή των 3,23 ευρώ. Η έκπτωση που παίρνει ο καταναλωτής είναι 0,27 ευρώ η κάθε συσκευασία και όχι «2+1» δώρο όπως αναγράφει η πολυσυσκευασία.
«Καταφύγιο» η ιδιωτική ετικέτα
Στην προσπάθεια να περιορίσουν τις απώλειες από το εισόδημά τους, οι καταναλωτές στρέφονται σε φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana:
– Στα τρόφιμα το μερίδιο των συγκεκριμένων προϊόντων στις συνολικές πωλήσεις των σουπερμάρκετ φτάνει 26,6% έναντι 26,2% πέρσι και 24,3% το 2021.
– Στα προϊόντα οικιακής φροντίδας φτάνει το 25,7% έναντι 24,8% συγκριτικά με το 2022 και 22,7% το 2021.
– Στα είδη προσωπικής φροντίδας φτάνει το 21% έναντι 19,5% πέρσι και 17,3% το 2021.
Πάντως, οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου συμφωνούν στη γενικότερη σκέψη για εξορθολογισμό των προσφορών και αναμένεται να έχουν επαφές με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή για μια πιο συγκρατημένη αλλά αποδοτικότερη πρακτική.
δημοσιευτηκε: Aftodioikisi.gr