Ωστόσο, οι εταιρείες διαχείρισης και ενοικίασης των ηλεκτρικών πατινιών εξέφρασαν σήμερα την ελπίδα να ανατρέψουν αυτό το σχέδιο.
Η πρόταση για απαγόρευση των ηλεκτρικών πατινιών συγκέντρωσε το 89% των ψήφων, σύμφωνα με τον λογαριασμό της δημοτικής αρχής στο Twitter σε μια διαδικασία που χαρακτηρίστηκε σπάνια «δημόσια διαβούλευση» και προκάλεσε μεγάλες ουρές μπροστά από τις κάλπες που στήθηκαν ανά την πόλη.
Ωστόσο, η προσέλευση στο δημοψήφισμα ήταν μικρή καθώς κυμάνθηκε στο 7,46% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων.
Η δήμαρχος της πρωτεύουσας Αν Ινταλγκό είπε ότι θα σεβαστεί το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.
Χωρίς ηλεκτρικά πατίνια πλέον
«Από την 1η Σεπτεμβρίου δεν θα υπάρχουν πλέον ηλεκτρικά πατίνια προς ενοικίαση στο Παρίσι», είπε αργά χθες το βράδυ σε συνέντευξη Τύπου.
Οι εταιρείες ενοικίασης των πατινιών επισήμαναν το χαμηλό ποσοστό συμμετοχής και εξέφρασαν την ελπίδα η δήμαρχος να αναζητήσει συμβιβασμό.
«Παραμένουμε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τη δήμαρχο Ινταλγκό ώστε να υιοθετήσουμε λογικούς κανονισμούς αντί για απαγόρευση των ηλεκτρικών πατινιών και να αποφύγουμε την οπισθοδρόμηση του Παρισιού», δήλωσε σήμερα εκπρόσωπος της εταιρείας Lime.
Ένας άλλος εκπρόσωπος, της εταιρείας Dott, είπε ότι το δημοψήφισμα «είναι στενά επηρεασμένο από πολύ περιοριστικές μεθόδους ψηφοφορίας», κάτι το οποίο οδήγησε σε πολύ μικρή συμμετοχή και ιδιαιτέρως μονόπλευρη αναφορικά με τις μεγαλύτερες ηλικιακά ομάδες.
Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον, ο οποίος θεωρείται πιθανός διεκδικητής της δημαρχίας της πρωτεύουσας το 2026, δήλωσε στο τηλεοπτικό δίκτυο BFM ότι η ψηφοφορία ήταν μια «μαζική αποτυχία της Δημοκρατίας».
Η άναρχη χρήση
Τα ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία λειτουργούν μέσω εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο, κυκλοφορούν στους δρόμους του Παρισιού από το 2018, αλλά έπειτα από καταγγελίες ως προς την άναρχη χρήση τους, το 2020 το Παρίσι μείωσε τον αριθμό των εταιρειών ενοικίασης σε τρεις.
Τους έδωσε ένα τριετές συμβόλαιο, απαίτησε τα πατίνια να μην ξεπερνούν ως μέγιστη ταχύτητα τα 20 χλμ/ώρα και επέβαλε συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης γι’ αυτά, κάτι ανάλογο με αυτό που συμβαίνει σε άλλες πόλεις παγκοσμίως. Τα συμβόλαια αυτά λήγουν τον Σεπτέμβριο.
Οι εταιρείες είχαν προτείνει και περαιτέρω κανονισμούς, όπως τον έλεγχο των χρηστών ώστε να είναι πάνω από 18 ετών, τον περιορισμό σε έναν επιβάτη και την τοποθέτηση πινακίδων κυκλοφορίας ώστε η αστυνομία να μπορεί να ταυτοποιεί τους παραβάτες.
Το 2021, 24 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε δυστυχήματα που σχετίζονται με τη χρήση τους σε όλη τη χώρα, εκ των οποίων το ένα στο Παρίσι. Τον περασμένο χρόνο η πρωτεύουσα κατέγραψε 459 ατυχήματα και δυστυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια και παρόμοια οχήματα, εκ των οποίων τα τρία μοιραία