Περίπου σε 3.500 υπολογίζονται τα οχήματα που θα λάβουν την «παροχή» (καθώς δεν πρόκειται για αποζημίωση, με τη νομική έννοια) των 2.000 ευρώ. Το Δημόσιο, διά του υπουργείου Υποδομών, άσκησε προχθες πίεση στην «Αττική Οδό» να παρουσιάσει εντός των ημερών ένα σχέδιο για τον τρόπο πιστοποίησης από πλευράς πολιτών και αποζημίωσης από πλευράς εταιρείας, προκειμένου η καταβολή να ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα.
«Αγκάθι» αποτελεί το αίτημα της εταιρείας η καταβολή των 2.000 ευρώ ανά όχημα να συνεπάγεται παραίτηση από κάθε άλλη αξίωση, όπως για παράδειγμα ζημιές επί του οχήματος, κάτι που το υπουργείο Υποδομών απέρριψε.
Η πολύωρη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων της «Αττικής Οδού», είχε ως θέμα τον χρόνο και τον τρόπο καταβολής των αποζημιώσεων. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η «Αττική Οδός» εκτίμησε ότι τα οχήματα των οποίων οι οδηγοί/ιδιοκτήτες δικαιούνται αποζημίωση είναι περίπου 3.500, εκ των οποίων περί τα 600 έχουν ήδη πιστοποιηθεί. Υπάρχουν όμως πολλά ζητήματα σε εκκρεμότητα. Κατ’ αρχάς πώς θα πιστοποιηθούν όσα οχήματα μπήκαν στην Αττική Οδό μετά τις 12.30 μ.μ. (οπότε σταμάτησε η είσπραξη διοδίων, άρα δεν διαθέτουν κάποιο αποδεικτικό), καθώς η εταιρεία ισχυρίζεται ότι δεν έχουν καταγραφεί από τις κάμερες στα διόδια. Ενα δεύτερο ζήτημα αφορά τι θα συνεπάγεται η καταβολή των 2.000 ευρώ. Πάντα σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία ζήτησε η είσπραξη του ποσού να γίνεται με την υπογραφή εγγράφου, ότι ο εισπράττων παραιτείται από κάθε άλλη αξίωση από την «Αττική Οδό».
Περίπου 3.500 τα οχήματα που θα λάβουν την «παροχή».
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Καραμανλής ζήτησε από την εταιρεία να καταθέσει ένα σχέδιο για την καταβολή της «παροχής», με σκοπό αυτή να ξεκινήσει μέσα στην επόμενη εβδομάδα (η εταιρεία ζήτησε περισσότερο χρόνο, επικαλούμενη την ανάγκη να ξεκαθαρίσει αν η καταβολή θα γίνει από την «Αττική Οδό» ή τις «Αττικές Διαδρομές», αν θα καλύπτεται από την ασφάλιση της εταιρείας έναντι τρίτων κ.λπ.). Επίσης απέρριψε το αίτημα της εταιρείας περί παραίτησης από άλλες αξιώσεις, φαίνεται όμως ότι στο θέμα αυτό θα υπάρξει συνέχεια μέσω των νομικών τμημάτων των δύο πλευρών.
Η «Αττική Οδός», πάντως, εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τα γεγονότα, επιρρίπτοντας την ευθύνη ευθέως στην Τροχαία Αττικής Οδού και εμμέσως στην ηγεσία του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας για το γεγονός ότι δεν απαγορεύθηκε ούτε προληπτικά (την Κυριακή) ούτε έγκαιρα (το πρωί της Δευτέρας) η είσοδος βαρέων οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο. «Σε αντίθεση με άλλους αυτοκινητόδρομους, η “Αττική Οδός” με 50 εισόδους απαιτεί έγκαιρη απόφαση κλεισίματος, έτσι ώστε να διασφαλιστεί από πλευράς Τροχαίας ότι θα έχει έγκαιρα όλες τις επιπλέον απαραίτητες δυνάμεις σε κάθε είσοδο για να απαγορεύει την έλευση κάθε βαρέος οχήματος», αναφέρει, σημειώνοντας ότι η απαγόρευση στις 2 μ.μ. ήταν «πολύ αργά». Το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας με ανακοίνωσή του διέψευσε ότι τέθηκε από την εταιρεία αίτημα προληπτικής απαγόρευσης φορτηγών. Ανέφερε, επίσης, ότι η εταιρεία είχε διαβεβαιώσει πως ήταν σε πλήρη ετοιμότητα για αντιμετώπιση προβλημάτων λόγω χιονοπτώσεων.
Όσον αφορά την εικόνα το πρωί της Παρασκευής 28 Ιανουαρίου, τα οχήματα που είχαν μεταφερθεί σε πάρκινγκ στο εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου είχαν μειωθεί σε 36, περιμένοντας τους ιδιοκτήτες τους να τα παραλάβουν.
Ακόμα δύο ΙΧ και μια μοτοσικλέτα παραμέναν σταθμευμένα μέσα στην Αττική Οδό.
Υπενθυμίζεται ότι στο χώρο αυτό μεταφέρθηκαν χθες περί τα 300 οχήματα, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους δεν είχαν ακόμα αναζητήσει. Η προσέλευση των οδηγών για την απομάκρυνση των οχημάτων συνεχίζεται είτε με ίδια μέσα, ή μέσω της Πολιτικής Προστασίας.
πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ – Φωτ. ΙΝΤΙΜΕ – Γιώργος Λιάλιος