Ο αγώνας των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών τους, φιλότιμος, αλλά και πολύ μοναχικός

Ένα θέμα που παρακολουθεί η εφημερίδα μας από την πρώτη στιγμή που εφαρμόστηκε, είναι η τηλεκπαίδευση.

Τα σχολεία της πόλης μας, όπως και τα περισσότερα άλλωστε λύκεια και γυμνάσια της χώρας, δεν βρέθηκαν έτοιμα να αντιμετωπίσουν τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Τα Δημοτικά, σε ακόμη πιο δύσκολη θέση.

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών τους, φιλότιμος, αλλά και πολύ μοναχικός, μιας και το Υπουργείο Παιδείας φρόντισε να παράσχει τα απολύτως απαραίτητα. Την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Webex και την παροχή δωρεάν δεδομένων πρόσβασης σε αυτήν, από μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Κατά τα λοιπά όμως;

Οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν επιμορφωθεί για την τηλεκπαίδευση. Ούτε τους παρασχέθηκε ο απαιτούμενος εξοπλισμός. Οι περισσότεροι, αναγκάστηκαν, να βάλουν το χέρι στην τσέπη τους, για να αγοράσουν εξοπλισμό και πιο γρήγορες γραμμές internet. Κάποιοι άλλοι, πήγαιναν καθημερινά στο χώρο του σχολείου, το οποίο όμως, με τον ανεπαρκή και παλιό εξοπλισμό που διαθέτουν, καθώς και την χαμηλή ταχύτητα του internet, δεν κατάφεραν να καλύψουν τις απαιτήσεις μιας σωστής τηλεκπαίδευσης.

Μόλις πριν λίγες ημέρες μάλιστα, το Υπουργείο ανακοίνωσε την παροχή δωροεπιταγής ύψους 200€ στους εκπαιδευτικούς, για να αγοράσουν εξοπλισμό, επιβεβαιώνοντας όλα τα παραπάνω. Τώρα βέβαια, τι εξοπλισμό πληροφορικής μπορεί να αγοράσει κάποιος με 200€, είναι άλλο θέμα!

Μαθητές και γονείς, από την άλλη πέρασαν τον δικό τους Γολγοθά. Οι περισσότεροι μαθητές, “παρακολούθησαν” την τηλεκπαίδευση μέσω των κινητών τηλεφώνων.

Γιατί, αλήθεια, πόσους υπολογιστές μπορεί να υπάρχουν σε ένα σπίτι, με τον ένα τουλάχιστον γονιό σε τηλεργασία και δύο παιδιά σε τηλεκπαίδευση; Και προφανώς, εκπαίδευση μέσω τηλεφώνου, δεν μπορεί να είναι αποτελεσματική.

Τα σχολεία προσπάθησαν να βοηθήσουν, αλλά πως να βοηθήσουν αν δεν μπορούν;

Κάνεις άλλος (δήμος, περιφέρεια κλπ), δεν γνωρίζουμε να έχει βοηθήσει.

Έτσι, τελικά, εδώ και πάνω από δύο χρόνια, αυτό που βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, μέσα στην πανδημία, ήταν η τηλεκπαίδευση. Και δυστυχώς, αφού δεν στηρίχτηκε όπως έπρεπε, μάλλον το πείραμα απέτυχε!