Από την 1η Νοεμβρίου καλούνται όλες οι επιχειρήσεις να μπουν στο MyData
Με αρκετά προβλήματα να παραμένουν, δυσλειτουργίες αλλά και παρανοήσεις εξαιτίας των γρίφων στις εγκυκλίους μπαίνουν σε πλήρη εφαρμογή τη Δευτέρα 1η Νοεμβρίου τα ηλεκτρονικά βιβλία. Ωστόσο, πολλά θέματα τα οποία είχαν διατυπωθεί από φορείς και το Οικονομικό Επιμελητήριο φαίνεται να έχουν επιλυθεί, σύμφωνα με στελέχη της φορολογικής διοίκησης, επιτρέποντας την υποχρεωτική εφαρμογή για όλες τις επιχειρήσεις των ηλεκτρονικών βιβλίων (MyData).
Αυτό βέβαια θα πρέπει να διαπιστωθεί στην πράξη από τους χρήστες-λογιστές, οι οποίοι είναι αυτοί που σε καθημερινή βάση θα έχουν την υποχρέωση διαβίβασης των παραστατικών.
Από την 1η Νοεμβρίου μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες υποχρεούνται στη διαβίβαση των παραστατικών μέσω ψηφιακού παρόχου, ενώ όσοι έχουν τζίρο έως 50.000 μπορούν να κάνουν χρήση της εφαρμογής timologio που δημιούργησε η ΑΑΔΕ. Ηδη στην εφαρμογή έχουν εγγραφεί περί τις 10.000 επιχειρήσεις, αριθμός ο οποίος μεγεθύνεται σε καθημερινή βάση, όπως τονίζουν στελέχη της φορολογικής διοίκησης.
Στην εφαρμογή έχουν ήδη εγγραφεί 10.000 επιχειρήσεις.
Σημειώνεται ότι η ΑΑΔΕ με επιστολή της ενημέρωσε τους υπόχρεους φορολογουμένους για τις προθεσμίες εφαρμογής του νέου συστήματος ηλεκτρονικής καταγραφής τιμολογίων, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι μέσα από το timologio (timologio.aade.gov.gr), το οποίο παρέχεται δωρεάν, μπορούν να εκδίδουν ψηφιακά τα παραστατικά τους. Συγκεκριμένα, μέσω της εφαρμογής αυτής, ακολουθώντας ορισμένα απλά βήματα, οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις μπορούν να διαμορφώσουν το προφίλ τους, να συνθέσουν το πελατολόγιό τους, να οργανώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τιμολογούν, και να εκδώσουν και να αποθηκεύσουν σε μορφή pdf τα κάθε είδους παραστατικά τους (τιμολόγια, αποδείξεις κ.λπ.).
Με την έκδοση των παραστατικών μέσα από το «timologio», η εφαρμογή αποστέλλει ταυτόχρονα και αυτόματα τη σύνοψη κάθε συναλλαγής στο myDATA (έσοδα) του επαγγελματία και στο myDATA της επιχείρησης – πελάτη (έξοδα). Αποκλειστικά υπεύθυνος για την αλήθεια και την ακρίβεια των εκδιδόμενων παραστατικών παραμένει ο χρήστης της εφαρμογής. Η εφαρμογή timologio δεν αποστέλλει τα εκδιδόμενα παραστατικά στον λήπτη τους. Η αποστολή τους παραμένει ευθύνη του χρήστη της εφαρμογής.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχουν εκδοθεί από το οικονομικό επιτελείο και την κυβέρνηση, τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως τις 31.3.2022. Eιδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.
Σημειώνεται ότι φέτος δεν θα επιβληθούν πρόστιμα για όσους δεν χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή, κάτι που σημαίνει ότι θα λειτουργήσει προαιρετικά. Εφόσον στις αρχές του επόμενου έτους διαπιστωθεί ότι όλα κυλούν ομαλά και έχουν επιλυθεί τα ιδιαίτερα προβλήματα των κλάδων της οικονομίας, θα θεσμοθετηθούν και πρόστιμα σε όσους δεν αποστέλλουν τα παραστατικά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα MyData.
Οπως τονίζουν από το υπουργείο Οικονομικών, η υποχρεωτική χρήση της πλατφόρμας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, MyDATA, οδηγεί στην κατάργηση των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών, καθώς όλα τα δεδομένα των τιμολογίων μεταξύ επιχειρήσεων διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ άμεσα και αυτόματα. Μέχρι στιγμής έχουν εγγραφεί και διαβιβάζουν δεδομένα επιχειρήσεις από όλο το φάσμα του επιχειρείν, κάθε μεγέθους και αντικειμένου. Ειδικότερα, επιχειρήσεις από περισσότερους από 500 επαγγελματικούς κλάδους είναι εγγεγραμμένες και κάνουν χρήση της πλατφόρμας, με αυτόν τον αριθμό να αυξάνεται καθημερινά. Αποτέλεσμα αυτού είναι να έχουν ήδη εκδοθεί και διαβιβαστεί στο MyDATA περισσότερα από 100 εκατομμύρια τιμολόγια και αποδείξεις, που αντιστοιχούν σε τζίρο 45 δισ. ευρώ.
Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ – Προκόπης Χατζηνικολάου