Σχολικές Καθαρίστριες: Το πρόβλημα και ποια λύση προτείνει η ΚΕΔΕ

Το ζήτημα που έχει ανακύψει στους Δήμους της Χώρας όσον αφορά το προσωπικό καθαριότητας των σχολικών μονάδων, επεσήμανε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ κατά την προχθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ.

Υπογραμμίζεται ότι -σύμφωνα με όσα είπε- η Κυβέρνηση υπολόγισε πως κάθε εργαζόμενος καθαρίζει μέσα σε μία ώρα 160 τετραγωνικά (!) και από εκεί ξεκίνησε το πρόβλημα, για την επίλυση του οποίου η ΚΕΔΕ διεκδικεί επιπλέον 20.000.000 ευρώ για τους Δήμους.

“Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου” ότι σε διαφορετική περίπτωση (εάν δεν δοθούν τα πρόσθετα 20 εκατομμύρια) σε λίγες ημέρες στην έναρξη της σχολικής χρονιάς θα υπάρχουν «κενά» και «γκρίνιες».

Συγκεκριμένα, ο Δ. Παπαστεργίου ενημέρωσε επί λέξει για την εξής κατάσταση:

«Πάμε λίγο στο προσωπικό καθαριότητας.

Καθημερινά, το είχαμε πει και στο προηγούμενο Συμβούλιο, έχουμε αιτήματα στην ΚΕΔΕ από Δήμους οι οποίοι πρέπει να καταβάλουν μεγάλα ποσά, εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ποσά, εκατομμύρια για τους δυο μεγάλους Δήμους, προκειμένου να καλύψουν το προσωπικό καθαριότητας.

Τι έκανε το Υπουργείο: ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ φέτος προσπάθησε τα χρήματα που υπάρχουν, που είναι τα ίδια που υπήρχαν και πέρυσι, περίπου 85 εκατομμύρια, να τα μοιράσει πιο δίκαια. Πήρε λοιπόν τα τετραγωνικά, τα μεικτά τετραγωνικά, όχι μόνο των αιθουσών, των σχολείων και τα μοίρασε προκειμένου να βγάλει ένα ποσοστό το οποίο θα είναι κοινό, έναν μέσο όρο τετραγωνικών ανά ανθρωποώρα, έτσι ώστε να είναι πιο δίκαιο το σύστημα και να μην υπάρχουν γκρίνιες ότι κάποιοι ευνοήθηκαν ή αδικήθηκαν. Μέχρι εδώ είμαστε καλά. Το πρόβλημα που υπάρχει, όμως, είναι το εξής: ότι αυτός ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ βγάζει ένα νούμερο περίπου 160 τετραγωνικών ανά ανθρωποώρα. Δηλαδή ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ 160 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ. Αυτό το νούμερο, λοιπόν, είναι πολύ μεγάλο.

Να θυμίσω ότι μέχρι πρόπερσι που το σύστημα δούλευε με το έργο, με την αίθουσα, καθαρίζαμε – αυτό ήταν περίπου η αναλογία – μία αίθουσα ανά μισή ώρα. Δηλαδή 40, 50, 60 τετραγωνικά ανάλογα με την αίθουσα, ας πούμε 50, ανά μισή ώρα, άρα στην ώρα είχαμε περίπου 100 – 120 τετραγωνικά.

Αμέσως προκύπτει το ζήτημα ότι από τα 100-120 τετραγωνικά που είχαμε μέχρι τώρα, και εκεί υπολογίζαμε, γιατί αυτή είναι η ισορροπία, δεν είναι παραπάνω, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ “ΣΙΦΟΥΝΕΣ” το προσωπικό καθαριότητας και δεν μπορεί να κάνει παραπάνω δουλειά, πήγαμε στα 160. Αυτά, λοιπόν, τα παραπάνω τετραγωνικά πρέπει να καλυφθούν κάπως.

Μπορώ να καταλάβω ότι κάποιοι Δήμοι, όπως και ο δικός μου, έχουν αρκετό προσωπικό ι.δ.α.χ., οπότε αφού αυτό το προσωπικό υπήρχε, και υπήρχε για διάφορους λόγους στους Δήμους μας, θα μπορούσαν και αυτοί να βοηθήσουν. Το ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, όμως, δημιουργείται στους Δήμους που δεν είχαν προσωπικό ι.δ.α.χ. και καλύπταν αυτή τη διαφορά και πέρυσι με προσωπικό έκτακτο είτε μέσω Κοινωφελούς Εργασίας είτε μέσω συμβάσεων.

Δεν έχει καμία δουλειά η Αυτοδιοίκηση να πληρώσει την καθαριότητα στα σχολεία. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ. Εμείς προφανώς έχουμε τα κτίρια και βοηθάμε έτσι ώστε να οργανώσουμε το υπόλοιπο τμήμα.

Έκανα, ασχολήθηκα αρκετά, πολύ θα σας έλεγα, με το κομμάτι αυτό και έχω κάνει και μία κατανομή προκειμένου να δείξω στο Υπουργείο ότι το πρόβλημα εκεί εντοπίζεται. Ότι o.k. αυτή η κατανομή έγινε σωστά, ο μηχανισμός είναι σωστός, αλλά ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ.

Συνεπώς, ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ να βρεθούν περίπου 20 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ. Σε αυτό το νούμερο περίπου υπολογίζω το κενό που υπάρχει, γιατί αλλιώς θα υπάρξουν κενά. Υπάρχουν Δήμοι οι οποίοι λένε πως αδυνατούμε να πληρώσουμε 300.000 ευρώ για προσωπικό καθαριότητας ή, τέλος πάντων, δεν είναι και δουλειά μας να το πληρώσουμε αυτό το προσωπικό.

Αυτό, λοιπόν, το οποίο ζητώ και τώρα από το Υπουργείο Εσωτερικών είναι να συνεχίσουμε την καλή κουβέντα που κάνουμε και να βρεθούν αυτά τα επιπλέον χρήματα, προκειμένου ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΟΥΝ ΟΙ ΗΔΗ ΕΠΙΒΑΡΥΜΕΝΟΙ προϋπολογισμοί των Δήμων με χρήματα που απαιτούνται για να καλυφθεί το κενό στους/στις σχολικές καθαριστές και καθαρίστριες.

ΑΛΛΙΩΣ είμαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ πως θα έρθει η 13η Σεπτεμβρίου και θα υπάρχουν ΚΕΝΑ και θα υπάρχουν ΓΚΡΙΝΙΕΣ, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα θέλουν περισσότερο προσωπικό, το οποίο δεν θα μπορούμε να διαθέσουμε, αφού δεν μπορούμε να πληρώσουμε, αφού δεν είναι η δουλειά μας να πληρώσουμε.

Η κουβέντα πάντως είναι ανοιχτή και νομίζω πως εκεί εντοπίζεται το πρόβλημα».

πηγή: Airetos.gr